Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja... været fremover tyder på at jeg ikke har de helt beste forutsetninger for å bli naturlig brun til bryllupet. Jeg gjør så godt jeg kan, og satt i bikini i april jeg altså, men med en måned igjen til den store dagen, og en fortsatt relativt blek kropp, så vurderer jeg om jeg må "jukse litt"...

Det har jeg aldri gjort før. Hverken med krem eller solarium, og er ikke så kjempefrita til å utsette meg for de helt store eksperimenter sånn rett før... vil ikke ha MYE farge heller, det er ETTER bryllupet jeg reiser på bryllupsreise, så det trenger ikke se ut som om jeg allerede har vært der, og jeg er naturlig lys, så jeg vil gjerne forbli relativt lys, men ikke såååå bleik.

Men jeg tenkte på disse fuktighetskremene med litt selvbruning, funker det greit? Eller er det stor sjangs for skjolder og sånn? Om jeg gjør det nå, går det bort til St.Hans da? (slik at jeg kan PRØVE nå, og stoppe dersom jeg ikke synes det er bra, også blir det borte i tide?)

Og i så fall, hvordan lar man grensene gå? Man smører vel ikke bodylotion i ansiktet? Ansiktet harjo også litt mer naturlig farge enn resten, for det får jo LITT sollys hele året. Og jeg regner med at de som sminker meg bruker foundation uansett.

På bryllupsdagen er det jo ingen som ser noe av magen og bena, men jeg skal jo til Malta etterpå, og forventer å ikle meg bikini når jeg soler meg, og da ser det jo dumt ut om ikke hele kroppen har relativt lik farge... så jeg må nok smøre hele kroppen, og da trenger jeg vel hjelp av min kjære til å smøre inn ryggen da...

Jeg er HELT BLANK på dette området... absolutt. Og normalt sett bruker jeg ikke bodylotion mer enn et par ganger i året heller, så hjele "smøre meg inn"-opplegget er egentlig noe jeg ikke er vant med...

Kanskje like greit at jegbare er naturlig bleik til den store dagen? For sjangsen for at jeg ser kunstig ut er kanskje litt for stor, når jeg ikke har peiling på hva jeg driver med? Antar jo at det ikke er direkte avvaskbart, dette her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg ville spandert på meg spraytan i en salong.

Skrevet (endret)

Du kan prøve med lotion med lett selvbruning. Jeg har kun erfaring med Dove og Natusan, men synes de fungerer greit (liker ikke lukten fra Natusan, men fargen blir fin). Begge de to har også egen ansiktskrem hvis du ikke vil smøre bodylotion i ansiktet (har gjort det, og det har fungert...) Du vil få en forsiktig mørkere farge. Jeg synes den blir jevn hvis jeg smører et nogen lunde jevnt lag. Det kan hende du må smøre et par ganger før du ser forskjell. Min erfaring er at jeg fortsatt forblir veldig lys, men huden ser ikke fullt så blek ut, men litt friskere.

Ikke smør så mye at du blir oransje (ikke pent). Fargen vil gå bort innen St.Hans hvis ikke du smører jevnlig og holder den ved like... For best resultat anbefaler de at du skrubber vekk døde hudceller (jeg bruker et par ru billighansker fra HM) før du smører på.

Lykke til!

Endret av Grønt blad
Gjest Deception
Skrevet

Jeg ville ikke brukt spraytan, nettopp av den grunn at du er naturlig lys i utgangspunktet. Lotioner som den fra Dove gir forsiktig farge, og kan bygges opp til den styrken du vil. Fargen forsvinner gradvis i løpet av ca en uke, så det er ingen krise hvis du skulle bli misfornøyd.

Skrevet

Jeg ville bestilt kroppspeeling + innsmøring av selvbruningskrem i en hudpleiesalong. Da blir huden fin og myk også.

Jeg gjorde dette i fjor vår, og følte meg bare så vel!

Skrevet

Jeg har veldig lys hud og har eksperimentert litt med ulike selvbruninger osv. Har kommet frem til at Dove sin bodylotion med selvbruningseffekt er bra. Bruk den for lys hud og overdriv ikke, men smør på et tynt og jevnt lag. Ikke ta hver dag, men for eksempel 3-4 ganger i uken.

Ellers er jo egentlig det sikreste for å få en jevn brunfarge, å ta noen turer i solarium. Ta ikke mange minutter siden du er så blek, 8 minutter x 3-4, så har du en jevn og naturlig brunfarge. Fordelen med solarium vs spraytan/selvbruning, er at du slipper å være redd for skjolder, avfarging osv. Brukt med fornuft og i små doser er det heller ikke skadelig, så jeg ville definitivt gjort det.

Skrevet (endret)

Spraytan eller vanlig selvbruner "tørr" jeg ikke.

Solarium er en mulighet, men frister meg ikke så veldig, og det jeg leser her om disse bodylotionene gjør at jeg nok tester en slik ja, det virker som det enkleste for meg... Sånn kan jeg prøve det et par tre-ganger og se om det ser sånn ca brukbart ut. Dersom det ikke gjør det, så blir det borte innen St-hans, og jeg kan jo alltids håpe på litt mer sol fremover...

For det er "litt friskere, ikke så bleik" jeg ønsker, ikke "brun". DET satser jeg på å bli på Malta, på naturlig vis...

Takk for alle svar

Endret av Malama
Skrevet (endret)

Jeg tror også jeg ville satset på flere korter runder i solarium. Forferdelig kjedelig å oppleve avfarging på kjolen, eller skjolder på huden. Kollegaen min har nettop prøvd ett lag med Nivea bodylotion med selvbruner, og armene hennes ser ikke bra ut...

Litt solarium er visst ikke usunt, men peel kroppen og smør den med en god fuktighetskrem før du går i solarium!

Endret av Bex
Gjest Gjest
Skrevet

Spraytan er det tryggeste for å få mest naturlig og fin farge. Du blir veldig naturlig brun, ikke knallbrun men dem gir deg en farge som ser naturlig ut. Bodylotion med selvbruner i lukter grusomt og blir fort skjoldete. Så jeg vil anbefale å dra til en salong å få spraytan, blir garantert det peneste og du skal jo gifte deg! :)

Skrevet
Spraytan eller vanlig selvbruner "tørr" jeg ikke.

Er de redd for å bli for mørk? Jeg prøvde Natusans bodylotion med selvbruning en gang, og ble faktisk like brun som ved vanlig selvbruning.

Jeg har sett i tester at Loreals bodylotion med selvbruning kommer godt ut blant mange kjente merker.

Skrevet

Mer redd for å bli skjoldet, og redd for at det "varer lenger"...

Har prøvd meg på dove summerglow nå jeg, og synes resultatet så langt er greit. Smurte en gang før helga, det synes jeg ble bra. Så smurte jeg igjen i dag, og ser vel ikke helt resultatet av det før i morgen. Det ble strålende sol i dag da, så jeg krabba på solsenga noen timer senere, noe som vel kan påvirke det hele (redd for evt skjolder om jeg svettet?) Men i det minste fikk jeg nok også noe naturlig farge, og den varer lenger... og er naturlig, og ikke skjoldet :)

Skrevet

Hvis man tar noen viktige forhåndsregler unngår man (nesten sikkert) å ikke bli skjoldete. En god skrubb og en god bodylotion-runde, og så massere inn selvbruningekremen.

Jeg har personlig god erfaring med Shiseido som trekker kjapt inn og gir en fin diskrè farge - fin å "bygge på" om man vil bli enda brunere. Den ser kjempe naturlig ut, så ingen vil ane at du har faket litt. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...