Mrs Skrevet 24. mai 2007 #1 Skrevet 24. mai 2007 Hei Vurderer å kjøpe en bil av ei jeg kjenner. Jeg vet at hun lånte penger til bilen, og mener bestemt at det er tatt pant i bilen. Har sjekket Brønnøysund registret, men det er ikke registrert noen tinglyst heftelse på bilen jeg vil kjøpe. Men det er vel ikke det samme som at lånegiver har tatt pant i bilen, eller... Forstår ikke helt dette her jeg... Vil gjerne kjøpe bilen, men hva skjer da med et lån hun tok opp, med pant i den samme bilen? Takk på forhånd
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2007 #2 Skrevet 24. mai 2007 Hei Vurderer å kjøpe en bil av ei jeg kjenner. Jeg vet at hun lånte penger til bilen, og mener bestemt at det er tatt pant i bilen. Har sjekket Brønnøysund registret, men det er ikke registrert noen tinglyst heftelse på bilen jeg vil kjøpe. Men det er vel ikke det samme som at lånegiver har tatt pant i bilen, eller... Forstår ikke helt dette her jeg... Vil gjerne kjøpe bilen, men hva skjer da med et lån hun tok opp, med pant i den samme bilen? Takk på forhånd Dersom det er pant i bilen som ikke er tinglyst har ikke banken krav i bilen. Alle banker tinglyser sitt krav ellers så får de ikke rettsvern for sitt krav. Såfremt det ikke foreligger tinglysning i Brønnøysundregisteret foreligger det ikke krav på bilen. Din bank vil da kunne tinglyse sitt krav i bilen. Vet du at hun har tatt opp lån? Det er vel ikke verre enn å spør henne?
*MEDUSA* Skrevet 24. mai 2007 #3 Skrevet 24. mai 2007 Ikke glem å sjekke hos biltilsynet også for heftelser:-)
Mrs Skrevet 29. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 29. mai 2007 Hei igjen Vet hun tok opp lån, men kan godt hende at det var et av disse forbrukslånene du kan få uten sikkerhet. Vil ikke spørre henne for mye om dette. Hun er ei grei jente, men økonomien er ustabil og usikker, og grunnen til at jeg vil ha klarhet i dette er at jeg ikke ønsker å stå der med lang maske hvis hennes økonomi skulle rakne og det kommer krav på bilen. Som sagt har jeg sjekket i Brønnøysund, skal også sjekke biltilsynet :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå