Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt å kjøpe et slikt kort man setter inn i laptopen for å kunne koble til internett på hoteller, flyplasser osv. Kan man kjøpe et hvilket som helst slikt kort og koble til hvilket som helst nettverk? Hjelp - jeg er helt grønn på dette, men jeg må ha det senest lørdag, så tips på bra/billige kort i tilgjengelige butikker hadde også vært fint:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Nedfall
Skrevet (endret)
Jeg har tenkt å kjøpe et slikt kort man setter inn i laptopen for å kunne koble til internett på hoteller, flyplasser osv. Kan man kjøpe et hvilket som helst slikt kort og koble til hvilket som helst nettverk? Hjelp - jeg er helt grønn på dette, men jeg må ha det senest lørdag, så tips på bra/billige kort i tilgjengelige butikker hadde også vært fint:)

Skal du ha dekning bare via WLAN (det vanlige trådløse nettet du sikkert har i heimen), trenger du ett av disse.

Skal du ha dekning via mobilnettet også (GPRS,UMTS osv), trenger du ett av disse. Noen av disse har jo dekning via WLAN også, alt i ett med andre ord.

Kan ikke hjelpe deg med noen anbefalinger desverre, men les gjerne lesererfaringene, så får du en viss pekepinn..

Endret av Nedfall
Skrevet
Skal du ha dekning bare via WLAN (det vanlige trådløse nettet du sikkert har i heimen), trenger du ett av disse.

Skal du ha dekning via mobilnettet også (GPRS,UMTS osv), trenger du ett av disse. Noen av disse har jo dekning via WLAN også, alt i ett med andre ord.

Kan ikke hjelpe deg med noen anbefalinger desverre, men les gjerne lesererfaringene, så får du en viss pekepinn..

Jeg er ute etter et som jeg kan bruke når jeg er på reise, altså borte fra heimen. Betyr det da at jeg må ha sånn dekning via mobilnettet?

Skrevet

Det ville forundre meg om du ikke allerede har trådløst nettverkskort i lapptoppen din. ( en link til merke og modell, ville forklare mye )

Tilkobling til de forskjellige nettverkene, flyplass, osv. er et reint kostnadsspørsmål. dvs du må betale for å logge deg på.

Skrevet
Det ville forundre meg om du ikke allerede har trådløst nettverkskort i lapptoppen din. ( en link til merke og modell, ville forklare mye )

Tilkobling til de forskjellige nettverkene, flyplass, osv. er et reint kostnadsspørsmål. dvs du må betale for å logge deg på.

Maskinen min ble bestilt fra Dell av en datafyr. Jeg mener bestemt jeg ble spurt om jeg ønsket nettverkskort, og at jeg sa at det hadde jeg ikke bruk for... :klaske: Men det er klart jeg kan jo sjekke det...da går jeg inn på noe som heter enhetsbehandling, stemmer det??

Skrevet

Det stemmer. Finner du noe ? ;)

Om du ikke har, så følg anbefalingen fra Nedfall.

Skrevet
Det stemmer. Finner du noe ? ;)

Om du ikke har, så følg anbefalingen fra Nedfall.

Fant ikke noe enhetsbehandling engang, jeg.... :grine: Det er noe herk ikke å ha peiling på data!!

Kan noen gi meg en nøyaktig oppskrift på hvordan jeg finner ut om jeg har kort?

Og dersom jeg ikke har det, kan noen fortelle meg nøyaktig hva slags kort jeg trenger for å logge meg på nett på et hotell for eksempel? Det er IKKE snakk om oppkobling på hjemmenettet, for der bruker jeg bare lang kabel.

Skrevet

Jeg fant enhetsbehandlingen!!! Der står det en dings som heter nettverkskort. Under der står det 1394-nettverkskort og under der igjenBroadcom 440x 10/100 Integrated controller.

Og så er det en dings som heter PCMCIA-kort.

Er noe av dette kort slik at jeg kan koble meg til nett??

Skrevet
Jeg fant enhetsbehandlingen!!! Der står det en dings som heter nettverkskort. Under der står det 1394-nettverkskort og under der igjenBroadcom 440x 10/100 Integrated controller.

Og så er det en dings som heter PCMCIA-kort.

Er noe av dette kort slik at jeg kan koble meg til nett??

Der har du det du trenger. ;)

Skrevet
Der har du det du trenger. ;)

JAAAAAAA!!! :hoppe::hallo:

Men....hvordan "bruker" jeg det,da? Påloggingskode fra hotellet??

Skrevet

Jeg har ikke oversikt over hva slags løsning de forskjellige hotellene har. Du må nok bare spørre. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...