Gå til innhold

Musikk i kirken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hurra jeg skal gifte meg!

Vi gjør det helt enkelt med med bare forlovere tilstede. (Vi har begge vært gift før). Den personlige opplevelsen mellom oss er det viktigste, og har valgt å vies i kirke i min hjembygd, som vi opplever vil gi oss en personlig ramme.

Så til valg av musikk i kirken. Har fått tilsendt forslag fra organisten, men ingen av oss har noe spesielt forhold til salmer. Noen som har forslag til alternativer som kan passe en slik type vielse?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Dere kommer neppe unna salmene siden dere har valgt å gifte dere i kirka, men i tillegg til de obligatoriske salmene kan dere velge noe musikk selv så vidt jeg har skjønt. Slapp unna hele det styret der siden vi ble viet av HEF :)

Skrevet

Vet kirken at det kun kommer dere to og forloverne? Det blir jo litt merkelig å synge salmer med kun dere 4 og presten...

Kanskje et dikt kunne være fint? Eller om dere får en solist inn?

Skrevet
Hurra jeg skal gifte meg!

Vi gjør det helt enkelt med med bare forlovere tilstede. (Vi har begge vært gift før). Den personlige opplevelsen mellom oss er det viktigste, og har valgt å vies i kirke i min hjembygd, som vi opplever vil gi oss en personlig ramme.

Så til valg av musikk i kirken. Har fått tilsendt forslag fra organisten, men ingen av oss har noe spesielt forhold til salmer. Noen som har forslag til alternativer som kan passe en slik type vielse?

Man må ha 2 salmer + selvvalgt musikkinslag eller ytterligere en salme

Skrevet
Vet kirken at det kun kommer dere to og forloverne? Det blir jo litt merkelig å synge salmer med kun dere 4 og presten...

Kanskje et dikt kunne være fint? Eller om dere får en solist inn?

Jada dette er avklart. Ser ikke for meg at noen skal synge, kun orgelmusikk.

Skrevet
Jada dette er avklart. Ser ikke for meg at noen skal synge, kun orgelmusikk.

Salme 331 er melodien til "Amacing Grace", den syns jeg er fin:-)

Skrevet
Salme 331 er melodien til "Amacing Grace", den syns jeg er fin:-)

Flere forslag? Er dårlig bevandret i dette...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...