flickan Skrevet 24. mai 2007 #1 Skrevet 24. mai 2007 Jeg sitter og tenker meg grønn på baren.. Dette har vi tenkt å kjpe/har kjøpt inn: 2 l Braastad VSOP Cognac 2 l Otard VSOP Cognac 4 l Bombay Saphire Gin 4 l Smirnoff Vodka 2 l Whisky Glenfeddish 2 l Baileys 3 kasser øl + vin 4 kasser blandevann/brus:(antall 0,5 l står foran sorten) 6 Russian 6 Tonic 6 Lemon 6 club soda 10 Pepsi 6 Pepsi Max 8 Solo 8 7-up 24 Farris Bris (til middag, for mye?) 10 Mozell (alkoholfri velkomst) 8 Iste Battery (6) Appelsinjuice (4*1,5 l) Tenker å lage et barkart: (forløpige drinker på kartet) Bombay Collins 4 cl gin 2 cl ferskpresset sitron juice Sodavann Gin Tonic is 4 cl gin ca. 15 cl tonic lime Gimlet 4 cl gin Roses Lime 1⁄2 lime til pynt Knust is Vodka Battery Is 1 del vodka 2 deler battery Trenger flere forslag, spesielt til vodkabaserte drinker. Kan godt kjøpe inn ett par ingredienser til, men ikke mange.. Noen som har kommentarer til blandevann-beholdningen? Hvordan gjør dere det? Får jeg se deres lister? Det blir 11 barn i bryllupet, og brusen skal holde til dem også. hva trenger jeg av barutstyr? det er to venner som skal stå i baren.(amatører)
Chica Skrevet 24. mai 2007 #2 Skrevet 24. mai 2007 Er dere mange gjester? Vil tro av 6 Battery er ganske lite iallfall, men kommer av på hva vennene deres drikker mye av og da. Tror også jeg ville hatt mer brus i back-up. Kan jo kjøpe 1,5 litersflasker til å ha utover kvelden. Var i et bryllup engang der det var kjempevarmt, og vi drakk alle ganske mye brus den kvelden...
Rosalie Skrevet 24. mai 2007 #3 Skrevet 24. mai 2007 Jeg ville hatt et par alkoholfri alternativer på drinkkartet både noe for de voksne som ikke drikker alkohol og en eller annen skikkelig klissete med masse farger til barna. Mye mer stas med drink en brus, altså! Ellers er jo fjellbekk en som mange kan navnet på. Og den er faktisk helt OK fra sånn drinkessens som du kjøper på butikken. Jeg er ikke giftet, og kan derfor ikke se over lista deres. Men jeg ville heller hatt for mye Bris enn for lite - serverte i et bryllup for noen år siden, og det var så varmt at vi gikk tom for brus, farris og blandevann halvveis i middagen. Hvis dere kjøper kasser, så kan dere jo gjøre avtale med butikken om retur av hele kasser, f.eks. Forslag til drinker: Vodka Cooler: 1/2 ts sukker Is 4 cl vodka 4 cl Club Soda Toppes med Club Soda eller Ginger Ale Screwdriver: Is 4 cl vodka Appelsinjuice Alkoholfri: Batman Cocktail Is Litt grenadin Apelsinjuice Toppes med Club Soda Cranberry Cooler: Is 4 cl Cranberry Juice 1 spiseskje Limejuice Club Soda
flickan Skrevet 24. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 24. mai 2007 Er dere mange gjester? Vil tro av 6 Battery er ganske lite iallfall, men kommer av på hva vennene deres drikker mye av og da. Tror også jeg ville hatt mer brus i back-up. Kan jo kjøpe 1,5 litersflasker til å ha utover kvelden. Var i et bryllup engang der det var kjempevarmt, og vi drakk alle ganske mye brus den kvelden... Vi er ca 70 stk, hvorav ca 60 er alkoholdrikkende..Jeg tenkte og det ble lite battery, får oppjustere det litt.. Det var en god ide med 1,5 litere i tillegg..
Mirabella83 Skrevet 24. mai 2007 #5 Skrevet 24. mai 2007 Jeg har desverre ikke kommet så langt i planleggingen at jeg kan hjelpe deg med hvor mye av hva. Men jeg lurer på hvor mange gjester du har? Vodkadrink: Screwdriver= vodka og apelsinjuice + is (enkelt og godt!)
Rosalie Skrevet 24. mai 2007 #6 Skrevet 24. mai 2007 Av barutstyr trenger du shaker, kjøp gjerne et shakersett, og målebeger. Da kommer de langt. Og husk nok is!
flickan Skrevet 24. mai 2007 Forfatter #7 Skrevet 24. mai 2007 Jeg ville hatt et par alkoholfri alternativer på drinkkartet både noe for de voksne som ikke drikker alkohol og en eller annen skikkelig klissete med masse farger til barna. Mye mer stas med drink en brus, altså! Ellers er jo fjellbekk en som mange kan navnet på. Og den er faktisk helt OK fra sånn drinkessens som du kjøper på butikken. Jeg er ikke giftet, og kan derfor ikke se over lista deres. Men jeg ville heller hatt for mye Bris enn for lite - serverte i et bryllup for noen år siden, og det var så varmt at vi gikk tom for brus, farris og blandevann halvveis i middagen. Hvis dere kjøper kasser, så kan dere jo gjøre avtale med butikken om retur av hele kasser, f.eks. Forslag til drinker: Vodka Cooler: 1/2 ts sukker Is 4 cl vodka 4 cl Club Soda Toppes med Club Soda eller Ginger Ale Screwdriver: Is 4 cl vodka Appelsinjuice Alkoholfri: Batman Cocktail Is Litt grenadin Apelsinjuice Toppes med Club Soda Cranberry Cooler: Is 4 cl Cranberry Juice 1 spiseskje Limejuice Club Soda Takk for mange gode forslag! Skal huske å få med noen fiine alkoholfrie drinker også.=) Tror du da en kasse bris blir for lite? Det blir ca 60 voksne til middag, og jeg regner med at en del bare vil ha isvann også.. Vi her regnet en kasse...
flickan Skrevet 24. mai 2007 Forfatter #8 Skrevet 24. mai 2007 Av barutstyr trenger du shaker, kjøp gjerne et shakersett, og målebeger. Da kommer de langt. Og husk nok is! takk, broren min nevnte at de hadde rimelige barsett på IKEA, så jeg får vel ta turen dit.. Skal jo bare brukes denne ene kvelden, så kvalitet er ikke så viktig.. Er det vanlig at catering kan ordne is?
kathrine79 Skrevet 24. mai 2007 #9 Skrevet 24. mai 2007 Takk for mange gode forslag! Skal huske å få med noen fiine alkoholfrie drinker også.=) Tror du da en kasse bris blir for lite? Det blir ca 60 voksne til middag, og jeg regner med at en del bare vil ha isvann også.. Vi her regnet en kasse... Kan fort bli lite om det er varmt den dagen. Kan du ikke sjekke med en dagligvarebutikk der du bor, mange tar tilbake det som ikke er åpnet. Kjedelig å gå tom...
flickan Skrevet 24. mai 2007 Forfatter #10 Skrevet 24. mai 2007 Kan fort bli lite om det er varmt den dagen. Kan du ikke sjekke med en dagligvarebutikk der du bor, mange tar tilbake det som ikke er åpnet. Kjedelig å gå tom... Akkurat det blir ikke noe problem for svoger jobber i Ringnes så vi får alt av ham, det som ikke drikkes opp tar ham med tilbake.. så da blir det kanskje en kasse farris til da!
Rosalie Skrevet 24. mai 2007 #11 Skrevet 24. mai 2007 Takk for mange gode forslag! Skal huske å få med noen fiine alkoholfrie drinker også.=) Tror du da en kasse bris blir for lite? Det blir ca 60 voksne til middag, og jeg regner med at en del bare vil ha isvann også.. Vi her regnet en kasse... Aner ikke, men kjipt å gå tom. Som sagt ville jeg heller hatt en kasse ekstra som jeg fikk levert inn igjen på butikken dersom den ikke ble brukt. takk, broren min nevnte at de hadde rimelige barsett på IKEA, så jeg får vel ta turen dit.. Skal jo bare brukes denne ene kvelden, så kvalitet er ikke så viktig.. Er det vanlig at catering kan ordne is? Vi har IKEA-shaker, godt brukt siste halvannet året, og like fin! Ang is må du høre med cateringen. Ellers selger de fleste 7/11, Deli deLuca og dagligvarebutikker med godt utvalg issekker med ferdge isbiter. Går nok kjapt 3 slike på en kveld.
flickan Skrevet 24. mai 2007 Forfatter #12 Skrevet 24. mai 2007 Aner ikke, men kjipt å gå tom. Som sagt ville jeg heller hatt en kasse ekstra som jeg fikk levert inn igjen på butikken dersom den ikke ble brukt. Vi har IKEA-shaker, godt brukt siste halvannet året, og like fin! Ang is må du høre med cateringen. Ellers selger de fleste 7/11, Deli deLuca og dagligvarebutikker med godt utvalg issekker med ferdge isbiter. Går nok kjapt 3 slike på en kveld. Ja, da blir det nok en kasse farris til. Så bra at IKEA-shakeren duger! Jøss, har aldri lagt merke til at de selger is på 7-11. Det må jeg sjekke ut.. Sier nok litt om hvor jeg er når jeg er i sånne kiosker.Jepp, sjokoladeavdelingen.._ler:
Kykkelikokos Skrevet 24. mai 2007 #13 Skrevet 24. mai 2007 Jeg synes du hadde litt lite pepsi. Ville nok ha doblet opp der, så kan heller svogeren din levere tilbake hvis det blir for mye. Mulig det er litt lite cognac og baileys også. Hvor mange glass går på en flaske? Jeg går ut i fra at dere ikke skal ha avec utenom bar-innholdet?
Rosalie Skrevet 24. mai 2007 #14 Skrevet 24. mai 2007 I ett glass skal det vare 4 cl drikke. - 4 l cognac -> 100 glass cognac - 2 l whiskey -> 50 glass whiskey - 2 l Baileys -> 50 glass Baileys Minus litt svinn, da...
Doratheexplorer Skrevet 24. mai 2007 #15 Skrevet 24. mai 2007 Her er vår drikkevareliste: 7 flasker Vodka 8 flasker Cognac 2 flasker Sheridan's 1 flaske Lapponia Lakka 3 flasker Baileys 2 flasker whisky 2 flasker dooleys 2 flasker gin 2 3-litere hvitvin 7 3-litere rødvin (inkl.middag) 4 kasser øl (inkl.middag) 1 kasse rusbrus blandevann og brus, usikker hvor mye vi trenger 40 gjester til middag og 80 til kaffen, og noen av de som ikke drikker alkohol... Forresten, takk for tipset om shaker fra IKEA
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå