Gjest gotthard Skrevet 8. mars 2003 #21 Skrevet 8. mars 2003 krisesenterene er fylt opp av "kjøpe bruder " og muslimske damer sies det, har hørt det og sett det. mener ikke at alle er forelsket eller mors beste barn , men trur at av de på slike sentere og de som er lykelige så er det vel ca 50 /50. og jo mange synes de små brune er mye penere , snillere og venelige en norske damer , men det gjeløder ikke alle. trur faktisk at om ikke fordommene var så store i mot det ville flere ha dratt til slike steder i håp om og treffe noen.. så det så(store problemer med og poste dette gitt)
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 8. mars 2003 #22 Skrevet 8. mars 2003 og jo mange synes de små brune er mye penere , snillere og venelige en norske damer , men det gjeløder ikke alle. Jeg skjønner godt at menn heller vil ha en nett liten thai-dame enn mandige landsens 5- barnsmødre med slapp vagina, kroppshår og vektproblemer men det er uansett ikke ok og "kjøpe" seg en brud pga. av det. Milla
Gjest sexysadie Skrevet 8. mars 2003 #23 Skrevet 8. mars 2003 Jeg skjønner godt at menn heller vil ha en nett liten thai-dame enn mandige landsens 5- barnsmødre med slapp vagina, kroppshår og vektproblemer men det er uansett ikke ok og "kjøpe" seg en brud pga. av det.Milla Generaliseringene bare fortsetter....
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 8. mars 2003 #24 Skrevet 8. mars 2003 Det er jo i dette forumet vi har lov til å generalisere. Alle på KG vet at du ss er smooookin' Milla
waco Skrevet 8. mars 2003 #25 Skrevet 8. mars 2003 Det er mange årskaker til at mann velger å finne seg dame utenlands. - Norske kvinner ser eldre ut. - Norske kvinner er vant til å få viljen sin med mas og klaging. - Norske damer stiller ikke akkurat i toppeliten når det gjelder bruktkjerringmarkedet. - Norske jenter vil heller bruke tid på en meningsløs selvrealisering istedetfor å vite at å være god, - er å gjøre gode handlinger. - Psykisk ustabilhet er upopulært iblant menn. - Menn liker heller ikke damer som bare sutrer mens de speiler seg hele dagen lang. - Thailandske damer er ofte buddister, og de har et helt annet forhold til moral enn norske damer (grådighet er norske damers varemerke). Nå håper jeg å ha oppklart noen av misforståelsene deres. W
Gjest sexysadie Skrevet 8. mars 2003 #26 Skrevet 8. mars 2003 Ingenting er tristere enn en nordmann fra bygdene som er kommet over sin første ungdom. Blekfeit, bebartet og likevel med tro på sine evner som forfører. Vet ikke hvem d er mest synd på; dem selv eller thaidamerne de humper opp på. ellers da, en asiatisk kvinne etter ett par barnefødsler...ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆSSSSSsssssssssssj (kjenner ett par slike; totalt ødelagt etter keisersnittene de måtte igjennom pga de store barna) så mister de dette "nette lille" og blir bare bob hund.
Sandman Skrevet 8. mars 2003 #27 Skrevet 8. mars 2003 Milla har så til de grader forutinntatte og forvrengte meninger om dette, at jeg nekter å tro at hun noe som helst rede på hva hun snakker om.. Temaet har vært oppe før, så jeg gikk inn og sakset mitt innlegg i den tråden. Her er det: "Slik generell sverting av menn som finner seg en partner i f eks Thailand eller Øst-Europa, er stygt og sjofelt. Jeg vet et konkret eksempel på en sjenert ungkar i midten av trettårene. Han hadde vel knapt vært i nærheten av en kvinne, og kjente heller ikke "kodene" for å finne seg en partner her i Norge. Men snill som dagen er lang, og en ordentlig, solid og arbeidssom kar. Han fikk formidlet kontakt med en thailandsk jente via en annen jente derfra som allerede bor her i landet. Han dro ned og besøkte henne, var der i 3 uker, og dro tilbake noen mnd senere for å ta henne med hit. Nå er de gift, har to nydelige barn, og er en ordentlig fin liten lykkelig familie, og som har blitt veldig godt mottatt i lokalmiljøet. Jeg blir nesten rørt når jeg treffer på de, f eks i butikken, og jeg ser hvor mye oppmerksomhet og omsorg han gir henne/barna, og ikke minst hvor STOLT han er. Slike tilfeller er det faktisk mange av!" sitat slutt.
waco Skrevet 8. mars 2003 #28 Skrevet 8. mars 2003 Har alltid ment at asiatiske damer kan beholde ungpikeformen hele livet. Noe annet er det med norske damer, alle kan se om de er mødre eller ei. W
Milo Minderbinder Skrevet 9. mars 2003 #29 Skrevet 9. mars 2003 Da jeg var sosialkurator for en 4 år siden, fikk jeg se begge ytterpunkter... Det finnes lykkelige par i denne kategorien. Det finnes også par der mannen er en skikkelig grupeis. Jeg møtte begge kategorier. Milo
Bimbo Skrevet 9. mars 2003 #30 Skrevet 9. mars 2003 Skal jeg ta kontakt med en vilt fremmed som jeg har sett en gang i et bryllup for å "undersøke" om hun har det vondt? Jeg kjenner verken henne eller mannen og har også lite kontakt med min onkel. Synes ikke at slike mistanker om konemishandling, kun basert på at hun kommer fra Thailand, er godt nok til at jeg skal begynne å blande meg opp i livet til ukjente. Det er litt drøyt å si at alle som "henter seg en kone" er voldektsmenn/perverse/konemishandlere. Er nok mange av dem også, men er det egentlig så vanskelig å forstå at noen bare blir ensomme når de begynner å bli eldre? Da er det vel bedre å finne seg en kone som du kanskje ikke elsker, men er glad i, og gode venner med? Det er nok ikke like gøy å sitte hjemme alene dag ut og dag inn, mens venner og bekjente drar på familieferier.
Jen Skrevet 10. mars 2003 #31 Skrevet 10. mars 2003 Regner med at i de fleste tilfeller får begge noe ut av ekteskapet. Mannen får kanskje en ung kone som varter han opp, hun får (forhåpentligvis) et bedre liv en hun ville hatt der hun kom fra. Synd at det skal være slik, men jeg regner med at en del norske kvinner gifter seg til status også. Slik vil det vel alltid være. Kjenner til en del slike ekteskap, og de fleste ser ut til å funger helt fint. Kvinnene som kommer fra disse landene som ofte er vant til at mennene er overhodet i familien har ofte, etter min erfarig, virkelig lært seg kunsten å manipulere og drille mannen rundt lillefingeren, slik at de tar fort styringen når de får en norsk mann. Men jeg har også dessverre sett eksempler på den typiske "mannsgrisen" som tydeligvis bare er ute etter en slave, og disse kan være noen stivbeinte jævler. Synes stort sett man skal være forsiktig med å hoppe til konklusjoner bare fordi kona kommer fra et spesielt land. Er selv gift med en utlending og vet hvor forbannet irriterende det er når folk tror de vet alt om oss.
Gjest sexysadie Skrevet 10. mars 2003 #32 Skrevet 10. mars 2003 Jen & Bimbo Dette er forumet for generaliseringer. Det vil i praksis bety at alle menn med utenlandske kjerringer er perverse mannsgriser. Om kjerringa kommer ifra Statene, Sverige, tidl østblokkland el asiatiske land....
Jen Skrevet 10. mars 2003 #33 Skrevet 10. mars 2003 Okaaay! Min mann er vel bare ute etter statsborgerskap og en norsk hore. Bør vel kanskje la han få mishandle meg litt slik at jeg lever opp til forventningene. (Det er vel litt stygt å spøke om slikt, kanskje )
Fruen Skrevet 10. mars 2003 #35 Skrevet 10. mars 2003 Jeg synes det er viktig som i alle andre sammenhenger og ikke generalisere ut i fra medias fremstilling av en sak. Feilen i denne sammenhengen synes jeg er at det i det hele tatt finnes en mulighet for at rike menn fra vestlige land skal kunne kjøpe seg en kone eksisterer. Og det har ikke bare sammenheng med syke menns lyster, men også vestens konstante undertrykkelse av den 3.verden. Deres fattigdom blir vår verdens fest for kåte, giftesyke,pedofile etc etc, og det er en STOOOOOR skam at vi i bunn og grunn bare sitter og ser på at dette ser. Når en mor reiser fra sitt barn, selger det etc er det ikke henne det er noe i veien med, men hennes situasjon!! Men nå var det altså kjøpekoner vi snakket om.... en liten avsporing her.. Så for å komme tilbake til saken tror jeg at noen av disse kvinnene får et bedre liv, men majoriteten får nok mest sannsynlig ikke et liv norske kvinner ville ønsket. Men så har vi heller ikke de samme bildene på hva som er et godt liv... og det er jo en avgjørende faktor etter min mening. Hvis valget står mellom det å sitte i Tailand i en fattigdom vi ikke engang klarer å forestille oss, og det å gifte seg med en blekfet 60 åring som tross alt kanskje er hyggelig, ha sex en gang i uken og lage middag... Kanskje kunne sende noen kroner til en søster så trenger ikke hun å selge seg selv eller barna sine... Kanskje er det et bedre liv??? Jeg vet ikke jeg har ikke måttet velge... Til slutt vil jeg bare si at jeg selvfølgelig er enig i at de som mishandler uansett kjøpekone eller ikke burde straffes etter kunstens regler - hvertfall ikke etter de som er i dag, for de er rett og slett latterlige!
VesleBråka Skrevet 13. mars 2003 #36 Skrevet 13. mars 2003 Jeg leste her en dag i avisen (en artikkel om "brudeformidling" som det så pent kalles) at flere av de kontaktbyråene opererer med retur garanti!!! 100 % fornøyd, eller pengene tilbake, eller vi erstatter varen med en ny! Fy flate, kom ikke og fortell meg at ikke dette er menneskehandel. Da jeg leste "Elskede Poona" fikk det hele et romantisk skjær, men det spørs om ikke det er beskrivelse av en utopi.. Selv skal jeg gifte meg med en utlending, men jeg har ryggrad og kan love at jeg ikke gjør det for å skaffe meg hus-slave 8) Men så er vi begge fra i-land og trenger ikke å bruke ekteskap som overlevelsesmekanisme.
Milo Minderbinder Skrevet 13. mars 2003 #37 Skrevet 13. mars 2003 Jeg har faktisk hatt rumensk kjæreste, jeg. Og det var ikke fordi jeg noensinne har hatt problemer med norske.....det var simpelthen fordi det var henne. :D Milo
Gjest sexysadie Skrevet 13. mars 2003 #38 Skrevet 13. mars 2003 Og jeg var i mange år ilag med en danske. Da bedrev jeg litt privat uhjelp....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå