Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2007 #1 Skrevet 24. mai 2007 Har fått vite her inne at jeg har rett på feriepenger av sykepenger. Der står at det utbetales i slutten av mnd. Vil det si den siste dagen, altså 31 mai? Noen som vet hvordan enn regner ut feriepengene?
Helen Skrevet 24. mai 2007 #2 Skrevet 24. mai 2007 Har fått vite her inne at jeg har rett på feriepenger av sykepenger. Der står at det utbetales i slutten av mnd. Vil det si den siste dagen, altså 31 mai? Jeg har allerede fått utbetalt feriepenger av trygdekontoret.
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2007 #4 Skrevet 24. mai 2007 Kanksje jeg ikke har rett på det. Kanskje jeg gleder meg for mye. Jeg var sykmeldt i litt over 3 uker i fjor (okt/nov). Tror jeg ringer dem i morgen, hvis de ikke står på kontoen til da.
Helen Skrevet 24. mai 2007 #5 Skrevet 24. mai 2007 Når fikk du det? Jeg fikk de 21. mai. Kanksje jeg ikke har rett på det. Kanskje jeg gleder meg for mye. Jeg var sykmeldt i litt over 3 uker i fjor (okt/nov). Tror jeg ringer dem i morgen, hvis de ikke står på kontoen til da. Det er litt rart at du ikke har fått de enda. Men du vet at arbeidsgiver betaler for de første 16 dagen du er sykmeldt så da får du feriepenger bare for litt over en uke fra trygdekontoret.
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2007 #6 Skrevet 24. mai 2007 Tusen takk for svar! Jeg ble sykmeldt 10 oktober og var sykmeldt til den 19 november. Fikk sykepenger fra 26 oktober til den 19 november. Skal jeg virkelig bare ha feriepenger av sykepengene den siste uken av trygdekontoret? Jeg fikk lønn av kommunen de første 16 dagene jeg var sykmeldt. Trodde jeg da skulle ha feriepenger for de ukene trydekontoret betalte sykepenger.
Helen Skrevet 24. mai 2007 #7 Skrevet 24. mai 2007 Tusen takk for svar! Jeg ble sykmeldt 10 oktober og var sykmeldt til den 19 november. Fikk sykepenger fra 26 oktober til den 19 november. Skal jeg virkelig bare ha feriepenger av sykepengene den siste uken av trygdekontoret? Jeg fikk lønn av kommunen de første 16 dagene jeg var sykmeldt. Trodde jeg da skulle ha feriepenger for de ukene trydekontoret betalte sykepenger. Ok, da misforsto jeg litt, jeg trodde du var sykmeldt i 3 uker til sammen. Du skal selvfølgelig ha feriepenger fra trygdekontoret for perioden de betalte ut sykepenger til deg, fra 26. okt. til 19. nov. For de første 16 dagene får du feriepenger fra arbeidsgiver. Du bør ringe de for det er ikke bestandig de følger med så godt, hender ofte man må purre på de ja.
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2007 #8 Skrevet 24. mai 2007 Beklager for dårlig forklaring. Fant igjen sykmeldingene mine, og skrev av datoen derfra. Tusen takk for hjelpen i dag. Jeg ringer de i morgen for å spørre etter pengene. Dersom du fikk de den 21 mai, så er jo det noen dager siden nå. Vet du foresten hvordan enn regner ut feriepenger?
Helen Skrevet 24. mai 2007 #9 Skrevet 24. mai 2007 Har du 4 uker ferie utgjør feriepengene 10,2 % av feriepengegrunnlaget, har du 5 uker er det 12 %. Jeg fant litt om det her
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2007 #10 Skrevet 24. mai 2007 Har det noe å si på feriepengene av sykepengene at jeg var tilkallingsvikar? Med andre ord, ikke fast jobb. Kun kontrakt på helgene? Jeg fikk ca 11 000 kr i sykepenger.
Helen Skrevet 24. mai 2007 #11 Skrevet 24. mai 2007 Nei, det tror jeg ikke. For du har jo tjent de pengene og da skal du ha feriepenger for de også. Ring Nav i morra du, så får du et ordentlig svar
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2007 #12 Skrevet 24. mai 2007 Tusen takk for svar! Jeg ringer NAV i morgen, hvis det ikke har kommet inn noen penger.
Eliza Doalot Skrevet 24. mai 2007 #13 Skrevet 24. mai 2007 Jeg tror ikke det er noen grunn til bekymring ennå. Jeg har heller ikke fått noe. Feriepengene skal, så vidt jeg vet, utbetales innen utgangen av mai, og det er jo enda noen dager igjen. Jeg tror vel heller ikke det er sånn at alle får pengene samtidig, de blir utbetalt opver flere dager.
Gjest Gjest Skrevet 25. mai 2007 #14 Skrevet 25. mai 2007 Jeg ringte NAV i dag. Jeg har rett på feriepenger og de var rett rundt hjørne.
Helen Skrevet 25. mai 2007 #16 Skrevet 25. mai 2007 Jeg ringte NAV i dag. Jeg har rett på feriepenger og de var rett rundt hjørne. Så bra. Det er greit å vite det for da slipper man å lure, kan bli sprø av mindre
Nynaeve Skrevet 26. mai 2007 #18 Skrevet 26. mai 2007 jeg også fikk lommerusk fra nav - Trenger man ikke ferie når man var syk året før ? Jeg får ikke endene til å nærme seg en gang, langt mindre møtes. Og jobber jeg nesten hele ferien min, kommer jeg til å gå på en smell igjen .... *sukk*
Rosalie Skrevet 26. mai 2007 #19 Skrevet 26. mai 2007 Er vel ingen bombe at man får feriepenger bare av de første noen-og-førti dagene man får sykepenger fra NAV, da. Mange har avtale med arbeidsgiver om at arbeidsgiver dekker feriepenger utover det.
Gjest Gjest Skrevet 26. mai 2007 #20 Skrevet 26. mai 2007 Jeg lurer på en ting ang. dette...jeg har gått sykmeldt 50% og 40% siden nyttår, arbeidsgiveren forskutterer lønnen min. Får jeg ikke feriepenger som normalt neste år da? Får jeg bare feriepenger av feks. 50% av lønnen og resten fra NAV?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå