Gå til innhold

Pirates of the caribbean

Dixie

Anbefalte innlegg

Jeg er visst både lettlurt og ukulturell, for jeg koste meg gjennom hvert minutt av filmen, jeg!

Min filmanmeldelse:

Som en stor Pirates-fan har jeg gledet meg lenge til denne filmen, og jeg har vært redd for å bli skuffet. Eneren var genial, toeren var et voldsomt, litt masete, men absolutt morsomt mellomspill. Hva ville treeren bringe?

Jeg var frelst fra første scene! Filmen har alt vi ønsker oss fra Pirates-verdenen, humor, action, kostymer og kulisser og selvsagt store mengder (bokstavelig talt...) Jack Sparrow. Det er mange karakterer og historier å holde styr på, så har man ikke sett de to første filmene tror jeg man bør spare seg turen. For meg er det helt greit. Jeg liker ikke å se slutten på en film jeg ikke har sett begynnelsen på og jeg løper ikke på kino for å se en treer vis jeg ikke har sett (og likt) film nummer 1 og 2.

Til tross for masse action og scener som kan ta pusten fra en har filmen faktisk tid til å roe ned innimellom slagene, noe jeg ser på som et stort pluss. Nonstop action blir fryktelig slitsomt i lengden. Av og til tenkte jeg "Nei, nå blir det for dumt!", men akkurat da skjedde det alltid noe så overraskende at jeg ombestemte meg det ble ikke for dumt, det ble bare vellykket.

Selvfølgelig er det et par småting som trekker ned. Jeg er ikke overbegeistret for Orlando Blooms tolkning av rollen som Will Turner. Han er litt for liten og søt, rett og slett. Og midt i det store slaget på slutten er det puttet inn en scene som bare var irriterende. Men OK, jeg forsto jo etterhvert hvorfor den måtte med, og like etterpå kom det en ny overraskelse, så da var det glemt. Dessuten synes jeg det er litt morsomt at man får scener som går langt utover det vi venter oss fra Disney på slutten...

Min mening: En svært vellykket avslutning på en av tidenes største eventyrserier. Så får tiden vise om det virkelig er avslutningen. Jeg kommer nok til å holde utkikk etter svarte seil i horisonten i mange år fremover!

Terningkast: 5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Igjen, jeg føler ikke man blir lurt. man får noe fint ut av det, og da er det jo greit å bli lurt slik du ser på det?

OK,da er vi venner :)

Jeg var bare så lei av at alle skrøt av filmer jeg synes var utrolig dårlige, men det kommer jo an på smak, humør når man ser filmen og hva man forventer. Jeg kommer ikke til å se film nummer 3, men dere andre får kose dere med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Alwa~

Jeg har ikke sett den enda og driter i om den er dårlig eller ei. Får jeg se Depp`n min er jeg såre fornøyd jeg :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -eline-
Jeg har ikke sett den enda og driter i om den er dårlig eller ei. Får jeg se Depp`n min er jeg såre fornøyd jeg :sjarmor:

Heeeelt enig! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi historien er så utrolig tynn blant mye annet. Ingen overraskelser, man vet nøyaktig hva som skal skje. Det hele er lagd med en grunn, å få inn så mye penger som mulig. Det er ikke noe budskap, ikke noen mening med filmen.

Ikke alle filmer trenger å ha så mye mening, eller tilføre så mye nytt. Jeg trodde det var nokså åpenbart at dette er en undeholdningsfilm, som har som mål å underholde folk i to timer, og ikke så mye mer. Og som de fleste underholdningsfilmer er den bygd på nokså trygge elementer, som kjekke menn, pene damer, flotte kulisser og kostymer og en del action.

Ser heller ikke problemet med at de har laget ferdig den trilogien som var planlagt i utgangspunktet. Jeg har bare sett 2ern så langt, men storymessig er det jo lagt opp til flere filmer fra starten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss Guided

Det er jo bare underholdning og noen ganger er det nok. Og fordi om jeg syns både Depp og Bloom er kjekke og pene karer så betyr ikke det at jeg sitter kun og sikler på dem i tre timer. Og hadde jeg ikke hatt barn i rette alderen så hadde jeg vel heller ikke sett noen av filmene til tross for de to kjekke karene.

Jeg liker ren underholdning av og til jeg, og det skjemmes jeg ikke over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...