Gjest eksamens-dama Skrevet 23. mai 2007 #1 Skrevet 23. mai 2007 Jeg holder på med hjemmeeksamen. Og jeg lurer på noe om skrifttype. Standaren er jo som oftest "Times New Roman". Jeg pleier å bruke "Courier New" (som ligner på skrivemaskinskrift) fordi jeg liker den godt. Bør jeg bruke "Courier New" eller "Times New Roman" på innleveringen? En veninne anbefalte meg å bruke standard skrifttype, nemlig.
Grønt blad Skrevet 23. mai 2007 #2 Skrevet 23. mai 2007 Jeg har alltid kun brukt Times New Roman, og vet at en del av mine forelesere/lærere vil at man skal bruke det. Jeg synes Courier New er såpass anderledes og tar litt lengre tid å lese, at jeg ikke hadde foretrukket den hvis jeg skulle lest i gjennom. Det er vel ikke du som skal lese/rette den uansett, så jeg ville valgt Times New Roman hadde jeg vært deg...
Drua Skrevet 23. mai 2007 #4 Skrevet 23. mai 2007 Slike ting pleier å stå i rettningslinjene skolen din har for oppgaveskriving.
Mirabella76 Skrevet 23. mai 2007 #5 Skrevet 23. mai 2007 Då eg studerte for få år sidan, fekk me alltid beskjed om å bruka skrifttype "Times New Roman", og skriftstørrelse 12.
Lily Skrevet 23. mai 2007 #6 Skrevet 23. mai 2007 Slike ting pleier å stå i rettningslinjene skolen din har for oppgaveskriving. Og i vår står det at man skal bruke Times New Roman.
Dizzy Skrevet 23. mai 2007 #7 Skrevet 23. mai 2007 Og i vår står det at man skal bruke Times New Roman. Samme her.
Rosalie Skrevet 23. mai 2007 #8 Skrevet 23. mai 2007 Vi hadde også som retningslinje Times New Roman, skriftstr 12, halvannen linjeavstand.
Grønt blad Skrevet 23. mai 2007 #9 Skrevet 23. mai 2007 Vi hadde også som retningslinje Times New Roman, skriftstr 12, halvannen linjeavstand. Er det jeg pleier å ha. Det var også det vi hadde på vgs.
LilleOrkide Skrevet 25. mai 2007 #11 Skrevet 25. mai 2007 Om ikke annen informasjon er gitt, er Times new roman med skriftstr. 12 og halvannen i linjeavstand det som skal brukes.
Gjest Frk Åberg Skrevet 25. mai 2007 #13 Skrevet 25. mai 2007 Jeg ville brukt Times New Roman, str 12.
Hobgoblin Skrevet 25. mai 2007 #14 Skrevet 25. mai 2007 Jeg foretrekker Arial. Synes det er utrolig irriterende å lese tekst i arial! Arial er rett og slett ikke lesevennlig i store mengder pga seriffmangelen. Som de fleste andre her, ville jeg brukt standard Times New Roman, 12 pkt, halvannen linjeavstand, dersom ikke annet er oppgitt. Man vil helst ikke irritere sensor...?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå