Gå til innhold

Å gifte seg 08.08.08

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren min har tenkt å gifte oss 08.08.08. Men denne dagen er en fredag, så er det dumt å gifte seg på en ukedag? Det er vel mest vanlig å gifte seg på en lørdag, kanskje. Hva mener dere? :bryllup:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil dere gifte dere på en fredag, så gifter dere dere på en fredag!

Dere må gi gjestene beskjed lang tid i forveien, hvis noen skal reise et stykke og må ta seg fri fra jobben. Og dere kan jo regne med at noen ikke har mulighet til å komme pga ukedagen. Men om det er den datoen dere vil ha så tar dere den!

Gjest Gjest
Skrevet

Smart med en dato som er lett å huske :)

Som Trampe sier, så vil kanskje enkelte få problemer med å få fri, men ellers klarer jeg ikke å finne noen motargumenter.

Skrevet

Hva er så dumt med det? Vi gifter oss på 8 årsdagen vår, og det er på en torsdag. Hvilken dag bryllupet faller på har ingenting å si, de som vil komme kommer uansett.

Gjest Frysepulver
Skrevet

Lassie giftet seg på en fredag i kirken :) Gikk helt fint det :)

Skrevet

Å gifte seg på en fredag går helt bra, og noen ting blir til og med lettere. Flere lokaler er ledige, blomsterbutikkene er ofte mer fornøyd med å levere fra seg blomstene på fredagen, du slipper kanske noe helgetillegg osv. Skal du gifte deg borgelig er det lettere å få en vigsler til å jobbe en fredag enn en lørdag.

Det eneste som kan oppfattes litt negativt er at gjestene må ta seg fri fra jobben. Dette burde ikke være noe problem for de aller fleste. Selv da jeg hadde veldig dårlig råd og jobbet på timelønn tok jeg meg fri til det. Hvis du har mange venner som er i akkurat den situasjonen er det kanskje hyggelig for dem at bryllupet er litt sent på dagen. Jeg satte ihvertfall pris på å kunne jobbe frem til lunsj og tjene noen hundrelapper ekstra.

Skrevet

Takk for svar fra alle sammen :)

Da går vi for den 08.08.08 som vi hadde planlagt :bryllup:

• 2 måneder senere...
Skrevet
Takk for svar fra alle sammen :)

Da går vi for den 08.08.08 som vi hadde planlagt :bryllup:

Vi har også planer om å gifte oss denne datoen, men lurte veldig på om det gikk bra på en Fredag :fnise:

Flott at jeg fant denne tråden :)

Gjest Gjest
Skrevet

Som gjest ville jeg nok ikke satt pris på det, det er alt for lite ferie dager som det er.

Men som brudepar hadde jeg synes datoen var kul.

Opp til dere, men er nok ikke alle som blir glade for å måtte bruke av dyrbar ferie.

Skrevet
Som gjest ville jeg nok ikke satt pris på det, det er alt for lite ferie dager som det er.

Opp til dere, men er nok ikke alle som blir glade for å måtte bruke av dyrbar ferie.

Altså.. de som ikke kan ta seg en dag fri fra jobben, de vil ikke komme.

Skrevet (endret)

Enig med denne. Nettopp pga at man må bruke av verdifulle feriedager på noe som strengt tatt kunne vært ordnet i helg.

Endret av Wadjet
Skrevet

Jeg bruker med glede en feriedag på å feire noen jeg er glad i :)

Skrevet (endret)
Jeg bruker med glede en feriedag på å feire noen jeg er glad i :)

Tatt i betraktning at mange småbarnsforeldre har problemer nok som det er til å få sommeren til å gå opp med stengt barnehage/SFO i tillegg til resten av året med ferier og planleggingsdager, så er det nok mange som gjerne skulle, men som ikke ser det som en mulighet.

Endret av Wadjet
Skrevet (endret)
Enig med denne. Nettopp pga at man må bruke av verdifulle feriedager på noe som strengt tatt kunne vært ordnet i helg.

Når noen inviterer meg til et bryllup, da blir jeg glad over å få en slik invitasjon, og synes det er flott at brudefolket vil ha meg med i sitt bryllup.

Det siste jeg tenker på er at brudefolket godt kunne ha valgt en annen dag. Har faktisk aldri tenkt slik. Kommer heller aldri til å gjøre det.

Min erfaring er at et bryllup alltid vil falle på en dag som ikke passer for alle. Det være seg helg eller hverdag. Det vil alltid være noen som har et problem med dagen. Slik er det alltid, uansett hva som det inviteres til. Bursdager ... selv 17. mai kan komme på en dag som ikke passer! For ikke å snakke om julaften. Når passet julaften for en prestefamilie?

Endret av Pastor Knut
Skrevet

Store bursdagsfeiringer legges til nærmeste helg, 17. mai er offentlig fridag, prestefamilier får ikke feiret jul på samme måte som mange andre, men det er et valg de har tatt, i det de valgte det yrket (på lik linje med andre i turnusarbeid). Så jeg ser ikke helt poenget ditt.

Skrevet

Fredag er en fin dag. Jeg selv giftet meg p åen mandag, og det var heeelt fint.

En annen side av saken er at det er fullt mulig å gifte seg èn dag, og ha bryllupsfesten en annen. Var i en slik fest i sommer, og det var så fint, atte. Bruden hadde en annen kjole under festen, men var vakker som bare det.

Skrevet

Jeg syns man skal velge den datoen som man selv ønsker :sjenert: . Man ber jo familie og venner som mest sannsynlig gleder seg til å dele dagen med brudeparet. Og selv om det er uvanlig at det er fredag,så burde de ikke bry seg eller bli sure for det,syns jeg. Vi har faktisk lurt litt på det nå vi også,å ha det 080808,om vi får råd. Artig dato og 8 er jo evighets tegn,så det gjør det ekstra spesielt syns jeg.. :rødme:

Skrevet
Når noen inviterer meg til et bryllup, da blir jeg glad over å få en slik invitasjon, og synes det er flott at brudefolket vil ha meg med i sitt bryllup.

Det siste jeg tenker på er at brudefolket godt kunne ha valgt en annen dag. Har faktisk aldri tenkt slik. Kommer heller aldri til å gjøre det.

Helt enig!

Er mange som har yrker som gjør at helgene er det minst passende også :)

Skrevet
Store bursdagsfeiringer legges til nærmeste helg, 17. mai er offentlig fridag, prestefamilier får ikke feiret jul på samme måte som mange andre, men det er et valg de har tatt, i det de valgte det yrket (på lik linje med andre i turnusarbeid). Så jeg ser ikke helt poenget ditt.

Poenget er nok at vi alle finner problemer når vi leter etter dem.

Skrevet

Nåh, måtte ikke akkurat lete med lys og lykte etter den problemstillingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...