Gjest på flyttefot Skrevet 23. mai 2007 #1 Skrevet 23. mai 2007 Vi skal antakelig flytte til Oslo etterhvert (hvis vi klarer å få oss jobb i Oslo. Vi har akkurat startet med jobbsøkingen...) Vi har veldig lyst til å flytte til Oslo, men det negative er selvfølgelig husprisene... Vi drømmer om hus og hage (og hundegård i hagen:) For å få det, forstår jeg selvfølgelig at vi ikke kan bo midt i byen. Men finnes det områder rundt Oslo som er litt rimeligere og som er bra/barnevennlige områder? Hvor lang tid tar det med tog/buss/bil fra dette området og inn til sentrum (hvis vi for eksempel for oss jobber ved Universitetet, Høgskolen eller i et av departementene.)
Gjest På flyttefot Skrevet 29. mai 2007 #2 Skrevet 29. mai 2007 Er det virkelig ingen som kan svare meg?
-Simba- Skrevet 29. mai 2007 #3 Skrevet 29. mai 2007 Hvor langt unna Oslo kunne du tenke deg å bo da? Hva er realistisk pris for dere? Litt lettere å svare da.. Men ellers er prisene meget høye i hele Oslo slik jeg har oppfattet det..
Imax Skrevet 29. mai 2007 #4 Skrevet 29. mai 2007 Oslo er dyrt! Og det er dyrt utenfor Oslo også, spesielt der det er nært tog. Men det er perler innimellom, og man kan få gode priser hvis man er villig til å fire litt på kravene. Lenger ut, billigere osv. Universitetet og høyskolene ligger jo sentralt og vestover, ganske dyrt dit. Kanskje Skedsmo/lillestrøm osv kan være aktuelt? Asker? Hva ønsker dere av standard (størrelse osv) og hvilken prisklasse ligger dere på? Ellers kan Mortensrud og Groruddalen være aktuelt, hvis dere ikke har kjempestore krav til stort hus. Vær obs på en ting, sannsynligheten for at du har råd til drømmehuset i Oslo og omegn er mindre enn på mindre steder. Men Oslo har så enormt mye å by på, at det er verd å bo litt mindre for å bo her!
Gjest Frysepulver Skrevet 29. mai 2007 #5 Skrevet 29. mai 2007 Vestregionen bør man vel ikke satse på dersom man ikke vil at det skal være dyrt... Her er et Finn-søk på eneboliger i Asker og Bærum...
aimee Skrevet 30. mai 2007 #6 Skrevet 30. mai 2007 (endret) Billig - bra - hus - hage - Oslo. Jeg må le. Det blir ikke lett! Jeg hadde søkt på finn.no i Akershus. Det er mye bra i Lillestrøm og omegn, men som det blir sagt ovenfor her, det er dyrt der også. Kanskje du skal se mot Skjetten og Sørum? Hvis du er heldig kan du bruke 30 min inn til byen når det ikke er rush. Endret 30. mai 2007 av aimee
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2007 #7 Skrevet 30. mai 2007 Oslo er dyrt! Og det er dyrt utenfor Oslo også, spesielt der det er nært tog. Men det er perler innimellom, og man kan få gode priser hvis man er villig til å fire litt på kravene. Lenger ut, billigere osv. Universitetet og høyskolene ligger jo sentralt og vestover, ganske dyrt dit. Kanskje Skedsmo/lillestrøm osv kan være aktuelt? Asker? Hva ønsker dere av standard (størrelse osv) og hvilken prisklasse ligger dere på? Ellers kan Mortensrud og Groruddalen være aktuelt, hvis dere ikke har kjempestore krav til stort hus. Vær obs på en ting, sannsynligheten for at du har råd til drømmehuset i Oslo og omegn er mindre enn på mindre steder. Men Oslo har så enormt mye å by på, at det er verd å bo litt mindre for å bo her! "Selv" i Groruddalen ligger gjerne prisene på greit beliggende enebolig fra 3,5 millioner og oppover (gjerne over 4), men man kan jo være heldig - eller kjøpe noe mindre, vertikaldelt eller rekkehus. Om det var svært viktig for meg å bo i enebolig, og med såpass hage at hundegård o.l ikke er til sjenanse for naboer, ville jeg nok sett ut av byen. Sørum o.l har mer overkommelige priser og grei vei inn til byen. Ellers er det som du sier, Oslo er dyrt å bo i, men dersom man kommer til å bruke det byen har å tilby kan det være verdt å enten gå ned i størrelse eller boligstandard. (ellers er det ikke verst å bo på landet heller, hehe)
-Simba- Skrevet 30. mai 2007 #8 Skrevet 30. mai 2007 Mitt intrykk er at det blir ikke billig på Romeriket før du kommer forbi Gardemoen så og si.. Men vi har jo alle forskjellig syn på hva billig er.
Gjest På flyttefot Skrevet 30. mai 2007 #9 Skrevet 30. mai 2007 Jeg glemte å si at rekkehus selvfølgelig også er en mulighet (så lenge det er plass for at hunden kan være litt ute). Det må ikke være enebolig. Men vi har helst ikke så lyst å bo mer enn 30 minutt fra jobb. Nå bor vi i gangavstand fra sentrum (i en annen by), men vi bor i blokk. Det er veldig dumt når man har hund... Nå har vi 85 kvadratmeter, og vi vil ikke gå ned i størrelse (men trenger ikke å gå så mye opp heller). Jeg vet ikke hvor mye vi kan betale. Men kanskje 2,8 mill. uten utleie? (og litt mer med utleie). Vi har lønn på til sammen ca. 650 000,- og formue på ca. 1 million. Vi betaler til sammen ca. 3000,- i studielån pr. mnd.
Kosemose Skrevet 30. mai 2007 #10 Skrevet 30. mai 2007 Maks 2.8 mill. minimum 85 m2 i Oslo Tror du må satse på rekkehus med ganske høy husleie, men det lar seg da absolutt gjøre
-Simba- Skrevet 30. mai 2007 #11 Skrevet 30. mai 2007 Stovner Munkebekken, rett ved skogen!! Høybråten
Gjest på flyttefot Skrevet 30. mai 2007 #12 Skrevet 30. mai 2007 Den på stovner var kjempefin innvendig. Den på høybråten var litt gammel, men var selveier (da er det lettere å få gjøre som man vil med hagen - hvis jeg vil sette opp en løpestreng for eksempel...) Takk for gode forslag. Finnes det noe sted på nettet hvor jeg kan se hvor lang tid det tar å kjøre eller ta buss e.l. derfra og inn til for eksempel stortinget?
Gjest Dalwhinnie Skrevet 30. mai 2007 #13 Skrevet 30. mai 2007 Finnes det noe sted på nettet hvor jeg kan se hvor lang tid det tar å kjøre eller ta buss e.l. derfra og inn til for eksempel stortinget? www.trafikanten.no
-Simba- Skrevet 30. mai 2007 #14 Skrevet 30. mai 2007 Kjøretid kan du vel finne på www.visveg.no Jeg tror munkebekken kan være greit, da det ligger så nærmt skogen, og så kan man gå opp til Ellingsrud t-banestasjon. Så ligger det like ved E6, så man kommer seg fort til sentrum..
Gjest På flyttefot Skrevet 31. mai 2007 #15 Skrevet 31. mai 2007 Munkebekken/ellingsrud ser bra ut. Jeg tror jeg skal undersøke mer om det området der. Internettsiden www.trafikanten.no var forresten helt genial. Der sto det til og med hvor lang tid det tar å gå til nærmeste t-bane stasjon o.l. Takk for hjelpen alle sammen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå