linky Skrevet 23. mai 2007 #1 Skrevet 23. mai 2007 Har lyst å kjøpe margeritter å ha utforbi døra, noen som vet hvor ofte de skal ha vann? den kommer til å stå under tak her
linky Skrevet 23. mai 2007 Forfatter #2 Skrevet 23. mai 2007 Uff, har lest nå at margeritter skal ha jevnlig med gjødsling, helst hver gang en vanner (det var ofte ) og hvordan er det med sol og sånn, kan den stå i skygge? vil helst ha en lettstelt plante jeg Kom gjerne med andre tips også. alt mottas med stor takk
Gjest Gjest Skrevet 23. mai 2007 #3 Skrevet 23. mai 2007 Margeritter liker seg i halvskygge, altså ikke stekende sol hele dagen.Det er det nesten ingen planter som gjør tror jeg.(uten at jeg skal skryte på meg ekstremt grønne fingre).Jeg gir margerittene mine vann hver dag, men har aldri gjødslet, og de vokser som bare det.De ser små ut i krukken til å begynne med men etterhvert eser de ut og dekker hele greia.Derfor trenger du ikke stappe den helt full!drenerer i bunn med småstein.
linky Skrevet 23. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 23. mai 2007 Takk for svar gjest. Kom gjerne med forslag til andre blomster også
Gjest Gjest Skrevet 23. mai 2007 #5 Skrevet 23. mai 2007 Lobelia er også fin,får bittesmå blomster som etterhvert dekker hele krukken og blir en slags blå "tue".Får samme slags behandling som margerittene av meg i hvertfall.Og så er det jo fint med krydder og urteplanter da, f.eks. basilikum, timian osv.de kan plantes i krukker ute og liker visst mye sol.Har ikke prøvd det selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå