Gå til innhold

Hvor dum går det ann å bli??

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

Jeg skjønner hva du sier, men hvorfor trenger man respekt etter at man er død? Den døde selv krever ingen ting - det er vi som står rundt og ser på som gjerne vil at det vises respekt... og det går på våre egne følelser og har egentlig ikke noe med dyret og gjøre.

Jeg skjønner innmari godt hva du mener, og jeg også reagerer på vegne av sauen i avisinnlegget, men fornuften min forteller meg at det er unødvendig føleri. Sauen forventer verken det ene eller det andre... Den er og blir død - skallen dens er bare en skalle - et tomt skall som engang tilhørte en sau

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

heller unødvendig følsom for min del!

at andre synes jeg driver med føleri er jo deres mening, min mening sier at det er bare slik jeg er skrudd sammen og det er slik jeg føler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Unødvendig ufølsom? Jeg er hyperfølsom jeg, Aline og jeg griner til og med når jeg ser skolekorpsene på syttende... hehe... men jeg sier til meg selv i saker som denne - til tross for at jeg synes synd på sauen - at sauen selv merker ingen ting, den er død. Det er ingen grunn til å synes synd på den - sånn rent fornuftsmessig. Når jeg allikevel synes synd på den så er det unødvendig føleri fra min side... det er min følelse for at sauen en gang var levende og har ingen ting med sauen selv og gjøre. Skjønner du? Det kravet om respekt ligger hos personen som ber om det på vegne av det døde dyret og har egentlig ikke noe med dyret selv å gjøre..... Men jeg har ingen problemer med å skjønne hva du sier, og føle det samme som deg.... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg vet det blir sett på som overfølsomt føleri, og det er helt ok for meg at noen synes det!

Jeg har det sånn uansett hva andre synes jeg. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke det er sykt. Men jeg kan ikke forstå det. Hva er vitsen liksom? Men jeg ser heller ikke vitsen med Heidi Hauges "musikk", (som tidligere nevnt), og mye mer.

MEN, dersom en av mine sønner hadde vært på den konserten, og som følge av det havnet på operasjonsbordet for å operere hjernen. Da hadde jeg også anmeldt ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Det må jo faktisk regnes som en arbeidsulykke.

Dersom din sønn jobbet på et anlegg, og en av kollegene slo skeivt med slegga slik at din sønn fikk en splint av ett eller annet i øyet - hadde du anmeldt da også? Arbeidsuhell! Sannsynligvis har arbeidsgivere forsikringer for sånt, men du skjønner sammenligningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1
Det må jo faktisk regnes som en arbeidsulykke.

Dersom din sønn jobbet på et anlegg, og en av kollegene slo skeivt med slegga slik at din sønn fikk en splint av ett eller annet i øyet - hadde du anmeldt da også? Arbeidsuhell! Sannsynligvis har arbeidsgivere forsikringer for sånt, men du skjønner sammenligningen?

Det er jo helt feil. Mayhem og publikumet arbeidet ikke sammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Selv liker jeg black-metal og jeg liker en del av musikken til Mayhem, men jeg støtter dem absolutt IKKE når de driver på sånn! :-? Det er bare sjukt og IKKE spesielt kult. Det er slikt jeg ikke tolererer! :evil: (Og nei, jeg går hverken i svarte lakk-klær eller farget håret svart :wink: ...Er ingen Nemi-type utad altså... :ler: )

Mvh Yvonne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phair

Så det var ingen av dere som synes det var litt morsomt når Kristoffer Schou lagde båt av en gris på Quart'n?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det var ingen av dere som synes det var litt morsomt når Kristoffer Schou lagde båt av en gris på Quart'n?

Nope!! definitivt ikke!

(men så er det ikke så mye annet heller han driver med som jeg synes er morsomt da...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope!! definitivt ikke!

(men så er det ikke så mye annet heller han driver med som jeg synes er morsomt da...)

Enig med Aline..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hahaha! Jeg holdt på å daue av latter når han gjorde det! Lo enda mer av reaksjonene han fikk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Poirot

Nei, der var jeg inne i en heftlig diskusjon her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anneline

Man skal ikke leke med maten, den skal spises.

Dette viser vel kanskje at vi har det litt for fett her i landet. En som har vært med på å f.eks slakte ville neppe gjort noe sånt, men man kan kanskje ikke vente annet av folk som bare henter ting fra kjøttdisken?

Det er kvalmende i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. En som har vært med på å f.eks slakte ville neppe gjort noe sånt, men man kan kanskje ikke vente annet av folk som bare henter ting fra kjøttdisken?

Det er kvalmende i mine øyne.

etter hva jeg har skjønt så er visst de som har vokst opp på gård og hatt avlivning av dyr og slakt som en del av oppveksten, mye mer ok med at døde dyr behandles både som underholdning og leker, så jeg er ikke enig med deg her.

Jeg er selv en sånn som "bare henter ting fra kjøttdisken", men er vel allikevel av dem som er sterkest imot denne "missbruken" av døde dyr og deler av dem her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...