Monstermagnet Skrevet 11. juni 2004 #21 Del Skrevet 11. juni 2004 ja men det er allikevel grotesk synes jeg! det viser hvor lite verdt et dyr er i våre dager!!! hadde de gjort det samme med et dødt menneske, da hadde det vært DET oppstyret, samme om det hadde vært en død uteligger uten noen slektninger eller noe. håper dere tar poenget mitt :blunke: Tja, en død sau er da verdt ganske mye fortsatt.. Ca kilopris på i gj.snitt. ca 69,90 (ref rimi) og en standardvekt på ca 20 kilo kjøtt per lam. Skavisseeeee....det blir..........ganskemyeverdtdet!! Kilopris på mennesker vet jeg desverre ikke noe om, men jeg antar at det er ganske dyrt på det illegale markedet ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 11. juni 2004 #22 Del Skrevet 11. juni 2004 ... ja men det er allikevel grotesk synes jeg! det Jeg skjønner hva du sier Iset, og er igrunnen enig med deg!! Men det er ikke særlig vits i å diskutere om det, for de av oss som respekterer dyr (også etter sin død) i den grad at vi ikke ser på dem som underholdning eller leker, vi er visst ganske teite har jeg skjønt etter å ha diskutert det før. JEG synes det å leke med døde dyr eller deler av døde dyr faktisk er lite respektfullt!! At man som oppvokst på gård fikk leke med døde fiskehoder og sikkert hadde vært helt greit om man brukte døde grisehoder som fotball, er så sin sak, jeg er ikke oppvokst på gård, og ser på dyr på en annen måte. For meg er dyr mer en ting, det er mer en penger og det er mer en levebrød, men det er sikkert fordi jeg aldri har valgt å leve av dem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 11. juni 2004 #23 Del Skrevet 11. juni 2004 Jeg synes ikke det er teit å mene at døde dyr behandles med respekt. Jeg synes de er teite som ikke forstår at det er forskjell på mennekser og dyr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 11. juni 2004 #24 Del Skrevet 11. juni 2004 klart det er forskjell mellom mennesker og dyr, det er jeg også enig i. men jeg synes ikke det å bruke døde dyr eller deler av dem, som underholdning og leker er respektfullt, uansett hvor godt brukt resten av dyret er og uansett hvordan de døde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 11. juni 2004 #25 Del Skrevet 11. juni 2004 Syykt! :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monstermagnet Skrevet 11. juni 2004 #26 Del Skrevet 11. juni 2004 klart det er forskjell mellom mennesker og dyr, det er jeg også enig i. men jeg synes ikke det å bruke døde dyr eller deler av dem, som underholdning og leker er respektfullt, uansett hvor godt brukt resten av dyret er og uansett hvordan de døde. Jeg er delvis enig, men ville ikke brukt ordet respektløst kanskje. Respektløst ovenfor hvem? Dyret? Dyret er dødt. Publikum? De forventet nok dette (det er en del av showet/genren/blackmetal) Hadde det vært i en annen setting, ville jeg vært enig i at det var respektløst. F.eks. i et TV-show. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 11. juni 2004 #27 Del Skrevet 11. juni 2004 Herregud...hva noen band må gjøre for å tiltrekke seg oppmerksomhet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 11. juni 2004 #28 Del Skrevet 11. juni 2004 Herregud...hva noen band må gjøre for å tiltrekke seg oppmerksomhet. Vet ikke om du kjenner så mye til Mayhem, men de gjør ikke dette utelukkende for å tiltrekke seg oppmerksomhet. Det er vel heller mer en del av deres kulturelle uttrykk. (Fra Clue: Mayhem = grov legemsbeskadigelse) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 11. juni 2004 #29 Del Skrevet 11. juni 2004 Vet ikke om du kjenner så mye til Mayhem, men de gjør ikke dette utelukkende for å tiltrekke seg oppmerksomhet. Det er vel heller mer en del av deres kulturelle uttrykk. (Fra Clue: Mayhem = grov legemsbeskadigelse) Haha!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monstermagnet Skrevet 11. juni 2004 #30 Del Skrevet 11. juni 2004 Haha!!! Haha, hva da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 11. juni 2004 #31 Del Skrevet 11. juni 2004 ...Jeg er delvis enig' date=' men ville ikke brukt ordet respektløst kanskje. ...[/quote'] hva vil du brukt da? Jeg synes det er respektløst ovenfor dyret, på samme måte som at likskjending er respektløst ovenfor det døde mennesket! (jeg sammenlinger for å vise hvorfor jeg synes det er respektløst, jeg sier ikke at dyr og mennesker er det samme.) Selv om dyret er dødt, så er det ikke en leke, det har vært ett levende vesen av kjøtt og blod! Dersom du hadde hatt ett kjæledyr som hadde dødd, gjerne av naturlige årsaker, hadde du syntes det var respektfullt ovenfor det døde kjæledyret dersom naboungene hadde brukt det som fotball? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 11. juni 2004 #32 Del Skrevet 11. juni 2004 Haha, hva da? Måtte bare le av deres _kulturelle utrykk_. hehe..synes det er litt morsomt, på samme måte som jeg synes Heidi Hauges kulturelle uttrykk kan være litt morsomt, sauer eller ikke sauer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 11. juni 2004 #33 Del Skrevet 11. juni 2004 Må flire litt av føleriet til enkelte. Er man død så er man død - dette gjelder også sauer. Det er vel ikke mer respektløst og bruke dyrehoder som dekor enn det er å spise skrottene deres, eller hva?? Eller gå med pelsen deres om vinteren for å holde kulda ute. Jeg er ikke verken vegetarianer eller pelsmotstander, så det er kun en sammenligning, ikke et inspill til debatt om hvorvidt dyr er mennesker eller ikke. Mayhem er for de som liker den type musikk og underholdning, og fyren som fikk nærkontakt med det flyvende sauehodet var sikkert der fordi han liker musikken deres og det kunstneriske uttrykket. Igjen kommer dette: "Syyyyykt" fra dere som mener at folk er syke dersom de har ønsker og preferanser som strider i mot deres egne. Jeg vil nesten kalle det sykt å gråte over et dødt sauehode, jeg.... etter at resten av kroppen har havna i fårikålen til en eller annen traust nordmann. Det får da være måte på føleri? Hadde de drept sauen på scenen og maltraktert den og pint den så kunne jeg forstått sånne reaksjoner, men .... herremin... :o Og som en eller annen sa litt lenger oppe: Han som fikk den skallen i hodet kommer sikkert i ettertid til å synes at det var megakult. Anmeldelse? Tåpelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monstermagnet Skrevet 11. juni 2004 #34 Del Skrevet 11. juni 2004 Jeg ville bruke ord som makabert, stygt, kvalmende osv.. Nei, jeg ville ikke gjordt det med et kjæledyr. Ikke fordi det er respektløst overfor dyret, men fordi jeg var glad i dyret, og ikke ville at noe groteskt skal skje med det. Men det ville vært av hensyn til meg selv. Hva da med slakt av dyr Aline? Er det også respektløst? Det synes du sikkert ikke, kanskje fordi slakt har en hensikt i at det blir brukt til mat. Men denne "leken" med grisehoder har også en hensikt; Et kunstnerisk uttrykk (om det virkelig er det kan diskuteres, men det er i allefall hensikten) Tipper forresten disse sauehodene er kjøpt/fått på et slakteri som rester/avfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 11. juni 2004 #35 Del Skrevet 11. juni 2004 Jeg synes det er forskjell på slakt og lek ja. men som jeg sa i første innlegget, jeg har diskutert dette før, og har forstått at mange synes jeg er tåpelig som ikke synes leking med døde dyr er ok av respekt for dyret. Gidder ærlig talt ikke gå inn å forklare mitt syn på dyr og behandling av dem igjen!! *angrer på at jeg gadd og stikker ut herfra* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 11. juni 2004 #36 Del Skrevet 11. juni 2004 Dersom du hadde hatt ett kjæledyr som hadde dødd, gjerne av naturlige årsaker, hadde du syntes det var respektfullt ovenfor det døde kjæledyret dersom naboungene hadde brukt det som fotball? Det her er mer respektløst overfor deg som tidligere eieren av dette dyret, enn det døde dyret. De fleste finner det respektløst å tukle med døde mennesker, færre med kjæledyr, enda færre med vanlig husdyr, enda færre med ville dyr, enda færre med planter, enda færre med insekter, og forsvinnende få med produkter laget av tidligere levende vesner. Det jeg tror folk reagerer på er følelsene det vekker i dem, ikke at det er respektløst overfor det døde dyret. Og selv har jeg ingen problemer med at Mayhem bruker sauehoder på denne måten. Ekkelt kanskje, men dyret er dødt. Det har ikke lenger noen følelser. Er det noe mer respektfullt å kaste det på dynga? Dette sauehodet har de skaffet på et slakteri. Dette dyret har levd i en knøttliten bås hele livet sitt. Kanskje disse dyrene trenger mer respekt fra oss når de lever, ja, men jeg bryr meg forsvinnende lite for den manglende respekten noen har for døde dyr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 11. juni 2004 #37 Del Skrevet 11. juni 2004 Dersom du hadde hatt ett kjæledyr som hadde dødd, gjerne av naturlige årsaker, hadde du syntes det var respektfullt ovenfor det døde kjæledyret dersom naboungene hadde brukt det som fotball? Dette er vel en litt drøy sammenligning, Aline? Et kjæledyr er vel noe annet? Noen har vært glad i det kjæledyret, og det blir følelsesmessig vondt å se det behandles sånn i ettertid, men for kjæledyret selv hadde det neppe spilt noen rolle. Du ser vel det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monstermagnet Skrevet 11. juni 2004 #38 Del Skrevet 11. juni 2004 Jøss... jeg er enig med Tom Krus.... Her må det være noe feil.... (klø seg i hodet) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 11. juni 2004 #39 Del Skrevet 11. juni 2004 Jøss... jeg er enig med Tom Krus.... Her må det være noe feil.... (klø seg i hodet) hø? Pleier du å være uenig, sier du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 11. juni 2004 #40 Del Skrevet 11. juni 2004 Dette er vel en litt drøy sammenligning, Aline? Et kjæledyr er vel noe annet? Noen har vært glad i det kjæledyret, og det blir følelsesmessig vondt å se det behandles sånn i ettertid, men for kjæledyret selv hadde det neppe spilt noen rolle. Du ser vel det? jeg er bare ikke enig, så enkelt. jeg reagerer faktisk ikke på følelsen det skaper i meg, men som sagt tidligere, på grunn av at jeg synes det er respektløst ovenfor dyret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå