Gjest care Skrevet 8. mars 2003 #1 Skrevet 8. mars 2003 http://www.nettavisen.no/servlets/page?sec...n=6&item=258114 Noe så meningsløst. Håper de får straff, både for å ha behandlet sauen slik og for å ha skadet et menneske.
Bimbo Skrevet 8. mars 2003 #4 Skrevet 8. mars 2003 Dette var selvfølgelig ekkelt, fælt og litt sykt, stakkars mann. Men hvordan var det de behandla sauen sa du? Den var jo død
Iset Skrevet 8. mars 2003 #5 Skrevet 8. mars 2003 Dette var selvfølgelig ekkelt, fælt og litt sykt, stakkars mann. Men hvordan var det de behandla sauen sa du? Den var jo død ja men det er allikevel grotesk synes jeg! det viser hvor lite verdt et dyr er i våre dager!!! hadde de gjort det samme med et dødt menneske, da hadde det vært DET oppstyret, samme om det hadde vært en død uteligger uten noen slektninger eller noe. håper dere tar poenget mitt :blunke:
Catzy Skrevet 8. mars 2003 #6 Skrevet 8. mars 2003 Mayhem er et black metal band. De gjør sånt. Sauen var jo død, men nå er den berømt. Stakkarn var bare på feil sted til feil tid, men i ettertid kommer han sikkert til å synes at det var storveis! "Og så kom det store sauehodet susende. Woow! Groovy!" (Hvis black metal fans sier groovy.) Catzy - klarer ikke å ta dette helt seriøst
Linemor Skrevet 8. mars 2003 #7 Skrevet 8. mars 2003 Jeg klarer ikke og forstå sitsen med det, men så finnes det også mye jeg ikke skjønner da.
Gjest care Skrevet 9. mars 2003 #10 Skrevet 9. mars 2003 ).. Mayhem ble faktisk også tildelt penger (skattepenger) fra Kulturdep. til turnevirksomhet for et par år tilbake! Det er så tragisk at..ja, vet ikke om jeg skal le eller grine..
asterix Skrevet 10. mars 2003 #12 Skrevet 10. mars 2003 hadde de gjort det samme med et dødt menneske, da hadde det vært DET oppstyret, samme om det hadde vært en død uteligger uten noen slektninger eller noe. At noen kan komme på å sammenligne det å bruke et sauehode med hodet til en uteligger sjokkerer meg mye mer enn det som skjedde på konserten. Dyr er dyr, mennesker er mennesker, uansett sosialt lag og enten de har slektninger eller ikke.
Elefantina Skrevet 10. mars 2003 #13 Skrevet 10. mars 2003 Synes nå det å bruke døde hoder som dekor er ganske sykt uansett hva slags dyr det er snakk om. Grei nok at resten av sauen sikkert er slaktet og spist, men likevel... Å sammenligne hodet på en slaktet sau med et menneskehode synes jeg imidlertid er å strekke dette SALT for langt!
Mann 40 Skrevet 12. mars 2003 #14 Skrevet 12. mars 2003 ja men det er allikevel grotesk synes jeg! det viser hvor lite verdt et dyr er i våre dager!!! hadde de gjort det samme med et dødt menneske, da hadde det vært DET oppstyret, samme om det hadde vært en død uteligger uten noen slektninger eller noe. håper dere tar poenget mitt :blunke: Vil du si litt mer om hva du mener om uteliggere uten familie?
anka Skrevet 12. mars 2003 #15 Skrevet 12. mars 2003 Har bokstavelig noe med hode og gjøre! Ikke klokt!
Pip Skrevet 12. mars 2003 #16 Skrevet 12. mars 2003 Jeg vokste opp i ei lita kystbygd, og var mye med på fiske da jeg var lita. Vi barna fant på mye rart, og ofte lekte vi f.eks. med avkappede torskehoder - kasta dem til hverandre og sånt. Og det er da jeg lurer: Iset - mener du virkelig, på noen som helst slags måte, at det kan sammenlignes med å leke med menneskehoder???? Halloooo! Man må på en måte holde seg sånn noenlunde på landjorda her, da... Jeg for min del syns synd på ham som fikk sauehodet i skolten - det var sikkert ikke så moro. Men har i grunnen ikke så mye sympati med den (døde) sauen. Og fordelen er jo at slektsfølelsen hos sauer er ganske vag, så det var nok ingen i familen som ble støtt av det hele heller... (Klarer heller ikke å ta dette helt seriøst... Sorry hvis jeg sårer noen her, da...)
Donnie Darko Skrevet 11. juni 2004 #17 Skrevet 11. juni 2004 Dere skjønner ikke vitsen med sauehodene? Mye av tema i musikken til Mayhem er nettopp død. Sceneshowet skal jo forsterke tema i musikken. Jeg personlig liker veldig godt Mayhem og deres måte å formidle musikken på. Det blir en spesiell stemning med sauehodene, knoklene og piggtrådene som er veldig intens og ekstrem.
Monstermagnet Skrevet 11. juni 2004 #18 Skrevet 11. juni 2004 Hva klager dere for? Dette er jo intelligent og morsom underholdning for hele familien ;-)
Gjest Poirot Skrevet 11. juni 2004 #19 Skrevet 11. juni 2004 ).. Mayhem ble faktisk også tildelt penger (skattepenger) fra Kulturdep. til turnevirksomhet for et par år tilbake! Det er så tragisk at..ja, vet ikke om jeg skal le eller grine.. Man kan vel ikke akkurat forvente at ALLE liker ALLE kunstneriske uttrykk.
Gjest Poirot Skrevet 11. juni 2004 #20 Skrevet 11. juni 2004 ja men det er allikevel grotesk synes jeg! det viser hvor lite verdt et dyr er i våre dager!!! hadde de gjort det samme med et dødt menneske, da hadde det vært DET oppstyret, samme om det hadde vært en død uteligger uten noen slektninger eller noe. Eh... Fordi det er forskjell på dyr og mennesker kanskje?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå