Gå til innhold

Hvór mye må et utdrikkningslag koste pr deltager? (kun for bruden, ikke egne kostnader til mat, drikke og andre aktiviteter)  

1. 1. Hvór mye må et utdrikkningslag koste pr deltager? (kun for bruden, ikke egne kostnader til mat, drikke og andre aktiviteter)

• Koste hva det koste vil...
      1
    • Max 800 kr
      0
    • Maks 1000 kr
      1
    • Max 300 kr
      6
    • Max 500 kr
      12

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal være forlover for en av mine beste venninner, og dermed arrangere utdrikkningslag. Har fått en annen av venninne til å hjelpe meg, men vi blir ikke helt enige om hva som er akseptabel pris pr person. Da tenker jeg først og fremst kun for bruden, men også gjerne totalt i regnet egne kostnader også.

Jennifer

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo litt an på hvem bruden er da om det er bestevenninden din eller en kollega på jobben..

Skrevet

Når jeg arrangerte utdrikkingslag for min venninne så tror jeg ikke "de faste utgiftene" kom på mer enn ca 350 pr person. Dette var inkludert alle utgifter, også drikke til bruden. Men alle deltagerne betalte drikke for seg selv utenom. Jeg og mine "med arrangører" synest det var viktig at det ikke ble for dyrt pr person, for da ender en med at mange ikke kan komme. Synest generelt jenter er flinkere til å tenke sånn enn gutter som arrangerer utdrikkingslag. Når bruden`s mann, altså brudgommen hadde utdrikkingslag så var det utrolig mye dyrere. Det er ikke måte på hvor voldsomt det skal være. Først hadde de en "plan" og dette kom på nærmere 2000 og så kom alkohol utenom. Men så viste det seg at dette ble altfor dyrt for de fleste, så de måtte gå for en litt rimeligere løsning.

Tross alt skal jo mange av disse være gjester i bryllupet også. Og så kommer bryllupsgave, gjerne nye klær...Det blir fort mye penger av det...

Skrevet

Jeg skal arrangere utdrikningslag for veninnen min i juni. Foreløpig ser det ut til at de som er med må betale ca 300 kr. (blir ca 25 personer)

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg synes man burde ta hensyn til hvem som skal være med på utdrikningslaget. Noen ganger er det bare nære venner som er med - da syntes jeg det er ok at man betaler litt mer. Er det andre med (studievenninner, kolleger, venner man ikke har særlig kontakt med lenger, andre bekjente) er det jo ikke sikkert de er villige til å betale like mye.

Generelt bør man vel også se an den økonomiske situasjonen til deltakerene. (Er det bare f.eks bare studenter, hadde jeg gått for en billig løsning.)

Gjest Anonymous
Skrevet

500 kroner (ikke inkludert egne utgifter) bør være maks synes jeg.

Skrevet

Det kommer an åpå hvor mange du har lyst til skal komme. Mange skal sikkert i bryllupet også - og 500,- i tillegg til egne utgifter er for mye. Synes jeg.

Det går faktisk an å ha det råartig uten at det koster skjorta også, det krever bare litt mer tankevirksomhet. Det krever ikke noe å bestille aromaterapi, middag på en dyr restaurant etc - men en hyttetur med grilling og vin og gitar rundt bålet, koster en brøkdel, men desto mer fantasi. For eksempel.

Gjest Anonymous
Skrevet

Var i et utdrikningslag i fjor der vi betalte 600 kroner hver. Det inkluderte både aktiviteter og mat. De som arrangerte hadde feilberegnet litt, så vi måtte ut med littegrann ekstra for en taxitur og litt ekstra for drikke.

Det var ikke en av mine aller næreste venner. Syntes ikke det bør koste særlig mye mer enn det.

Skrevet

Prøv å bruk kreativiteten maksimalt - dere kan sikkert få til et kjempebra utdrikningslag uten at det koster så alt for mye!

Prisen kommer også litt an på hvem som skal komme. Er det bare veldig gode, "nåværende" venner i jobb, kan det vel koste litt, men skal dere invitere tidligere venner (type klassekamerater etc.) eller studenter bør dere prøve å presse prisen så lavt som mulig. Det er jo kjedelig om mange melder avbud på grunn av prisen også, da...

Jeg har vært i noen utdrikningslag til tidligere/"gamle" venner - kjempegøy, men jeg ville aldri gått hvis jeg hadde måttet betale 500 kroner for det. Synes egentlig 200 kroner burde holde, jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...