Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en høyhekk av metall med loddrette sprinkler med ca 10 cm mellomrom til kaninen min. I det siste har han ikke spist noe særlig høy, så jeg lurer på om jeg burde flytte høyhekken inn i buret? Sprinklene til buret er mindre enn de til høyhekken, så jeg tror det da blir lettere for han å få tak i høyet. Hva er vanlig, og hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
jeg har en høyhekk av metall med loddrette sprinkler med ca 10 cm mellomrom til kaninen min. I det siste har han ikke spist noe særlig høy, så jeg lurer på om jeg burde flytte høyhekken inn i buret? Sprinklene til buret er mindre enn de til høyhekken, så jeg tror det da blir lettere for han å få tak i høyet. Hva er vanlig, og hva gjør dere?

Denne typen høyhekker er ment å være inne i buret, og ikke utenpå. Det vil gjøre at det blir mindre søl utenfor buret også :-). Vet ikke hva slags høy du bruker, men det er en del dårlig høy i butikkene for tiden, forsøk å finn grovt og grønt høy, og ikke bruk høyet fra matbutikker etc, det er mest vakumpakket støv... Lykke til :-)

Gjest Gjest
Skrevet
Denne typen høyhekker er ment å være inne i buret, og ikke utenpå. Det vil gjøre at det blir mindre søl utenfor buret også :-). Vet ikke hva slags høy du bruker, men det er en del dårlig høy i butikkene for tiden, forsøk å finn grovt og grønt høy, og ikke bruk høyet fra matbutikker etc, det er mest vakumpakket støv... Lykke til :-)

Det er sant at det er mye dårlig høy for tiden, og tildels vanskelig å få tak i (lang leveringstid på felleskjøpet her vi bor)... Sjekk evt tennene til kaninen - dessuten hender det at de spiser mindre høy om de får mye grønt som løvetann og friskt gress - men nb, de trenger høy også for å holde igang fordøyelsen, så kutt heller litt ned på grøntfôr. Det går også an å tørke høy selv, om man bor et sted med lite forurensning der man slår og tørker. Bare pass på at høyet blir helt tørt før det pakkes i sekk, hvis ikke kan det råtne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...