Gå til innhold

Ekstra gjester

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi tenker slik, at er det ikke noen kjæreste inn i bildet når invitasjonene sendes ut, blir de invitert alene.

Når invitasjonene sendes ut, er det ikke akkurat så lang tid til bryllupet. Det vil si at vi ikke kommer til å bli godt kjent med en eventuell ny kjæreste, og vi vil ikke ha gjester vi ikke kjenner i vårt bryllup....vi synes det er rart... :forvirret:

Dessuten vet jeg at alle gjestene som blir invitert kjenner flere der, pga vi bare inviterer de vi omgås med. så alle kjenner flere der, ergo ikke noe problem å komme alene heller....

Ingen blir stående alene... :)

Gjest Gjest_pia_*
Skrevet
Hvordan har det gått med denne saken?

Bare veldig nysgjerrig... :briller:

Jo, det endte med at jeg sa, greit han får komme. Kanskje litt feigt.... Men vi fikk så mange som takket nei til bryllupet at jeg ikke kunne skylde på plassen og da ble det for vanskelig å nekte han adgang.

• 1 år senere...
Gjest Gjest_Lalla_*
Skrevet

Har ikke sett alle svarene, men;

1) Med mindre du vet det så ville jeg ikke tatt for gitt at man allerede har bestilt flybillett når man takker ja til en invitasjon.

2) For å snu litt på flisa; Da min kjære var invitert i bryllup i fjor, hadde ikke brudeparet fått med seg at min kjære hadde fått seg dame. (Dette var oppgitt både på mail og andre steder, så hadde brudeparet ønsket å sjekke dette hadde de visst). Jaja, i vår bekjentskapskrets hadde det vært mer pinlig om brudeparet ikke hadde invitert den "nye", så de ble bare glade da brudgommens forlover tipset dem om og invitere meg med.

Nå hører det til med historien at jeg kjente brudeparet fra før, men ikke nok til at jeg hadde blitt invitert om det ikke hadde vært for min kjære, som jeg gifter meg med neste år.

Selv kommer vi ikke til å invitere noen med "åpen date", men er det noen vi tror kunne funnet på dette (pga nasjonal kulturforskjell) sier vi ifra på forhånd, og er det feks. en kusine som vi ikke er oppdaterte på, så tar vi heller en telefon på forhånd og forhører oss før vi sender ut invitasjonen.

Ellers kommer vi spesielt til å sjekke ut om evt. kjæreste med folk som kommer langveis fra, da det er hyggelig å ha noen å reise sammen med, selv om en ikke er samboer eller gift.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...