Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Mira_*
Skrevet

Jeg (21) og typen (19) skal flytte sammen.

Jeg ser for meg lyse farger, malerier på veggene (ingen plakater!), og at det skal være ryddig og pent uten knæsjfarger. Han er veldig interessert i bil og fotball, og vil gjerne at leiligheten skal bære litt preg av dette. Plakater av fete biler, fotballskjorter og skjerf er noe han gjerne vil ha på veggen, mens jeg vil ha det minimalistisk og stilrent. Hva gjør jeg? Det er jo vår felles leilighet, og det bør vises at begge bor der. Men fotballskjorter og stort bilde av en Ferrari midt i stua er ikke ønskelig... Leiligheten er ikke stor heller, så det er liksom ingen steder å "gjemme" tingene hans bort fra synsvidde.

Regner med at det ikke bare er jeg som har trøbbel med type som ikke helt eier sans for innredning og stil. Hva gjør dere andre som har fotballfrelste og autofile typer..? Eller har din type andre interesser som han gjerne vil skal synes der han bor?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hva er det? Et hjem eller et gutterom?

Nei, ærlig talt.

Skrevet

haha. slit med helsa ;)

Gjest baby-E
Skrevet

Det var litt sånn her også før vi flyttet sammen. Men ble enige om at det var et hjem vi skulle skape og ikke et nytt gutterom. Heldigvis har vi ingen plakater eller drakter oppe på veggene.

Skrevet
Hva er det? Et hjem eller et gutterom?

Nei, ærlig talt.

Gutten er bare 19 år :ball:

Gjest Gjest
Skrevet

han er jo bare 19...og skjønner seg ikke helt på innredning ser det ut til... han gleder seg vel til å få en kåk der mora hans ikke er, der han kan invitere kompisene og ha det gøy.

Gjest Miss Guided
Skrevet

Inngå kompromisser, det er en del av det å flytte sammen. Du kan ikke regne med at det kun er din smak som skal være regjerende og det samme gjelder han. Da får dere finne løsninger som dere begge kan leve med. Begynn gjerne å kommunisere med en gang, for det er ofte på det området det skorter mest i alle forhold. Og det er ofte mangel på kommunikasjon som er årsaken til de fleste brudd. Så det er like greit å øve seg på å snakke sammen og finne løsninger sammen med det samme.

Ellers ønsker jeg dere lykke til i samlivet og husk at begge må svelge noen kameler for at dere skal få det bra sammen.

Skrevet

Du vil jo ha bilder på veggen, det finnes jo mange pene bilder av ferrarier som pent egner seg på veggen..

Nei, vet ikke om jeg har noen særlig tips ettersom jeg har det omvendt, typen liker leiligheten som den er nå, lys og kjedelig uten noen form for ting på veggene eller ja noe i heletatt.. Jeg vil gjerne ha pynteting, farger o.s.v..

Gjest Gjest
Skrevet

Du vil jo ha bilder på veggen, det finnes jo mange pene bilder av ferrarier som pent egner seg på veggen..

Helt enig. Skaff pene rammer til plakatene hans, og det blir noe helt annet. Det er et kompromiss og en begynnelse... Dessuten er det fint med noen fargeklatter. Match med puter og blomsterkrukker i samme fargene. Lykke til!

Jeg har plakat av Ringenes Herre på do...

Skrevet

Høres vel strengt tatt ut som om han ikke er klar for å flytte sammen, men trenger å få bo litt helt alene med fotballtrøyer og bilplakater på veggene... Flytter han rett fra mamma og inn med deg? Lykke til i overtakingen av morsrollen...

Råd: Som sagt så finnes det mye stilige plakater som kan rammes inn. Vi har plakat fra Tour deFrance på stueveggen. Hva med at du får hovedansvaret for stua, så får han hovedansvaret for soverom og kjøkken?

Gjest Gjest
Skrevet

Det bør ikke en gang være noe å diskutere. Opphengte lagdrakter hører hjemme på fotballpub. Og plakater av fine biler hører hjemme på gutterommet. Jeg kunne kansje gått med på et par fint innrammede bilder av biler men ikke all slags...

Gutten bør selvfølgelig ikke overtrampes, hvis han har andre ønsker, bør han kansje få noen av de oppfyldt? Lykke til!

Skrevet

Hvor er det akkurat du som skal sette standarden for hva som er riktig og pen stil? Er det ikke dere begge som bor der? Hva så om han vil ha fotballplakater på veggen, det er like mye hans hjem som ditt. Her synes jeg dere begge bør gi og ta litt. Det er så typisk at mange kvinner påberoper seg retten til å ta kontroll over interiøret hjemme og mannen har ikke noe han skulle ha sagt så fremt han ikke er helt enig med henne selvsagt.

Skrevet
Flytter han rett fra mamma og inn med deg? Lykke til i overtakingen av morsrollen...

virker som du mener det er dømt til å gå dårlig siden han ikke har bodd for seg selv før de flytter sammen? det finnes da mange eksempler på at det ikke trenger å være noe problem! - og jeg bor sammen en av dem! ;)

Gjest Robin Hood
Skrevet (endret)

kan han ikke bare ha fotball plakatene på soverommet. Så får dere jo begge det som dere vil.

og jeg er 24 og har 2 plakater i stuen. Men han burde nå ivhertfall få ha noen han vil ha i stuen om dere skal bo sammen.

Endret av Robin Hood
Skrevet

Plakater på veggene er sånt som hører barnerom og kollektiv til. Ikke for det, jeg hadde plakater i stua til jeg var godt over 25, og de hang der helt til vi malte om stua... ;)

Men uansett hvor "barnslig" det er, så er det noe han vil ha, og han er en halvdel av leiligheten. Du er kanskje mer opptatt av hvordan man "bør" ha det, nå som dere er samboere.

Uansett, dette er nok kompromiss-tid. Om du klarer å argumentere godt for at det ikke bør være plakater på stua, så kanskje han lar seg overtale. Eller så lar du han få "noe annet" som han vil (i leiligheten). Husk at dere er VELDIG unge ennå. Det er ikke meninga dere skal ha strøkent IKEA-hjem uten noe som helst rot. Unge hjem skal ha sjel og være en smule rebelsk, og reflektere de unge personlighetene, mener nå jeg.

PS, til resten, ikke mobb typen hennes da, det er ikke det spøtt bedre å være overveslevoksen enn å være naturlig barnslig ;)

Skrevet
virker som du mener det er dømt til å gå dårlig siden han ikke har bodd for seg selv før de flytter sammen? det finnes da mange eksempler på at det ikke trenger å være noe problem! - og jeg bor sammen en av dem! ;)

Så bra! :tommel:

Jeg kjenner ikke mange som har flyttet rett fra mor til dama, men ingen av de forholdene varte særlig lenge, da gutter generelt har hatt mindre ansvar i barndomshjemmet enn jenter, og tror fortsatt at det holder å rydde bittelitt annenhver uke og at klesvasken går inn i klesskapet av seg selv.

Gjest Gjest_Mira_*
Skrevet

Han bodde i hybel både alene og sammen med en kamerat i litt over et år fra han var 16. Så han flytter ikke rett fra mor... Nå er det ikke snakk om hvor lenge dette varer om han kommer rett derfra, eller om han kommer til å vaske, rydde osv.

Det handler om hans litt for synlige interesse for fotball og bil.

Jeg har mye på rommet mitt hjemme, som jeg ikke har tenkt å drasse med til leiligheten vår... Jeg vet at han ikke ville likt endel av de tingene, og det godtar jeg.

Synes heller ikke det skal se ut som et Ikea utstillingshjem hos oss, men litt stilig bør d da være...

Skrevet

Som sagt, så la han style kjøkken og soverom, og evt do, så får du gjøre stue og gang stilig. ;)

Gjest =tentacle=
Skrevet
Regner med at det ikke bare er jeg som har trøbbel med type som ikke helt eier sans for innredning og stil.

Nødvendig rettelse:

Regner med at det ikke bare er jeg som har trøbbel med type som ikke deler min smak i innredning og stil.

Skrevet

Del på rommene. Du får bestemme alt på et rom som er viktig for deg (kanskje stua?), til gjengjeld får han bestemme hvordan kjøkkenet og/eller soverommet skal se ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...