Gjest Lille mej Skrevet 22. mai 2007 #1 Skrevet 22. mai 2007 Hei! Jeg er en jente på 18 år og har hatt mensen siden 6-7 år. Mitt problem er at den aldri har stabilisert seg. Vet at det er normalt at den er litt uregelmessig de første årene, men nå burde den vel ha kommet inn i en noe regelmessig syklus? Jeg trener 7-8 ganger i uken og spiser både frokost, lunsj, middag osv. samt små måltider før/etter trening ved behov.. Jeg har aldri brukt p-piller el lignende.. Jeg må alltid være beredt på at jeg plutselig kan få mensen. Noen ganger varer den noen få dager, andre ganger en uke, to uker eller mer.. Veldig moro å løpe av banen midt i en kamp pga av blødninger.. =/ Andre ganger uteblir det over lengre tid.. En gang var den borte i 6 måneder.. Er det noe galt eller har jeg ingen grunn til bekymring?
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2007 #2 Skrevet 22. mai 2007 Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg hvis du ikke har noen andre plager forbundet med det. Men uansett så skader det jo ikke å ta en sjekk hos legen. Ang. mensen så kan den stabiliseres med en pillekur fra legen(ikke nødvendigvis p-piller).
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2007 #3 Skrevet 22. mai 2007 Har du vurdert charting av et eller anet slag? Utrolig greit for å vite når mensen kommer, og kan være en verdifull hjelp OM det skulle være noe galt (PCO/PCOS osv er desverre ikke helt uvanlig, selv om du ikke har brukt hormonprevensjon).
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2007 #4 Skrevet 22. mai 2007 Ang. mensen så kan den stabiliseres med en pillekur fra legen(ikke nødvendigvis p-piller). Hvilken? Jeg vet EL kan fremprovoseres med Pergotime ol, men det fører skjelden til en langvarig stabilisering. Har det dukket opp noe nytt jeg ikke har hørt om? Har egentlig ikke behov for det lengre pga at de er stabile nok til at jeg har oversikt med chartingen, men i tilfelle de skulle komme totalt ut av kurs igjen hadde det vært greit å visst om det er bedre alternativer enn det var for 3-4 år siden P-piller vil forøvrig ikke føre til en stabil syklus, men til en stabil blødning, så lenge de blir brukt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå