Gå til innhold

snart ferdige akademikere - hva gjør dere??


glaciera

Anbefalte innlegg

Jeg er snart ferdig samfunnsviter med variert arbeidserfaring (også internasjonal) som er mildest talt bekymret med tanke på arbeidsmarkedet.

Hva slags jobber søker dere andre på? Får dere noe respons? Sender dere åpne søknader eller søker dere bare på utlyste stillinger? Prøver dere privat sektor/store selskaper eller primært offentlig sektor?

Selv har jeg bare søkt på et par jobber som jeg har fulgt opp med telefoner, men jeg vurderer å be om skriftlige begrunnelser på avslag - mest for å bruke dette når jeg søker på andre jobber, for å kartlegge svakheter ved mitt kandidatur. Noen som har gjort tilsvarende?

Håper på en god debatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Er i innspurten av hovedfag i kunsthistorie nå. Kan ikke si jeg ser lyst på fremtiden med hensyn til relevante jobber. Har søkt en del jobber allerede, men har erfart at siden jeg ennå ikke er ferdig ikke engang blir vurdert i stillingene! Havner m.a.o. automatisk nederst i bunken.. :roll:

Har heldigvis valgt en spesialisering som ikke så mange i Norge har, så jeg håper det beste. Har søkt jobberbåde i det private og offentlige.

Drømmejobben? >Riksantikvar............ :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...