Gjest Tweek Skrevet 22. mai 2007 #1 Skrevet 22. mai 2007 Jeg må vaske jobbeskoene mine, det er svarte ryka sko.. Før hadde jeg standar hvite adidassko jo vasket med den ble sånn oppbøyde foran, skjer dette med alle? Hvilken grad sakl jeg vaske dem på, eller skal jeg bare la være? Jeg går med det 6-9 timer 2-4 dager i uka på jobb, og derfor vil jeg ha bort eventuell lukt også.
Gjest Tweek Skrevet 22. mai 2007 #2 Skrevet 22. mai 2007 Ok, jeg tok dem på 60 grader med litt vaskemimddel og tøymykner. Hadde en koppehånkle å inni så det ikke ble så my bråk, men jeg skulle vel tatt en stor håndkle Håper det går greit.
Gjest vimse Skrevet 22. mai 2007 #3 Skrevet 22. mai 2007 Jeg pleier vaske mine på 30 eller 40, skrur ned sentrifugehastigheten litt, og bruker ikke skyllemiddel.
Gjest Tweek Skrevet 22. mai 2007 #4 Skrevet 22. mai 2007 Ååå. Hvorfor sakl man ta ned sentrifugen? Kan jeg isåfall gjøre dette etter maskinen har startet?
Gjest vimse Skrevet 22. mai 2007 #5 Skrevet 22. mai 2007 Jeg har bare en knapp jeg trykker inn for å redusere antall omdreininger, har ikke prøvd å bruke den etter at maskinen har startet, men det går sikkert an å prøve
Gjest Tweek Skrevet 22. mai 2007 #6 Skrevet 22. mai 2007 Det var jo bare sånn ting å vri på Jeg skrudde ned fra 1200 til 1000.. håper det er nok
Gjest Tessmira Skrevet 23. mai 2007 #7 Skrevet 23. mai 2007 Hvordan gikk det med skoene dine? Skulle ha vasket noen sko selv så greit med eventuelle råd..
Gjest Tweek Skrevet 23. mai 2007 #8 Skrevet 23. mai 2007 De så rene og pene ut, men tuppen på skoene ble fortsatt bøyd som om det var høyhælte joggesko Men da jeg tørken dem tok jeg en del papir inn i skoen for å få frmen tilbake og det hjalp en del. Vasket dem på 60 grader med litt vaskemiddel og tøymykner
Gjest Tweek Skrevet 23. mai 2007 #10 Skrevet 23. mai 2007 Men nå er det allerede gjort Da jeg kjøpte dem vasket jeg dem vær dag etter jobb (jobber som kokk, så du kan vel tenke deg hvordan de ser ut etter en dag ) Men så ble jeg slapp og nå er det en stund siden.. Men kanskje jeg skal bli flinkere til å vaske dem med fille etter hver gang heller..
Gjest Mayamor Skrevet 23. mai 2007 #11 Skrevet 23. mai 2007 Pleier å vaske joggesko her på 30 grader på et hurtigprogram. Går så fint atte.
Gjest Kitten Skrevet 23. mai 2007 #12 Skrevet 23. mai 2007 Jeg ville også hatt litt edikk i både vaskepulver og skyllemiddel -kammerne. Evt lagt skoene i bløt i eddikvann først. Eddik hjelper mot litt lukt hvertfall.
T.S Skrevet 23. mai 2007 #13 Skrevet 23. mai 2007 Lukt = bakterier som stortrives når det blir fuktig. De dør kun opp imot kokepunkt...
Gjest Tessmira Skrevet 24. mai 2007 #14 Skrevet 24. mai 2007 (endret) Lukten blir bare værre, og gummien blir hardere... Lukt = bakterier som stortrives når det blir fuktig. De dør kun opp imot kokepunkt... Hvordan mener du jeg skal vaske skoene mine da? Endret 24. mai 2007 av Tessmira
T.S Skrevet 24. mai 2007 #15 Skrevet 24. mai 2007 Hvordan mener du jeg skal vaske skoene mine da? De skal ikke vaskes ...
Gjest Tessmira Skrevet 24. mai 2007 #16 Skrevet 24. mai 2007 kan jo ikke gå rundt med sko det egentlig er hvitt på, som nå er brune/svarte av gjørme
måneperle Skrevet 24. mai 2007 #17 Skrevet 24. mai 2007 Pakk dem i en pose og legg dem i fryseren for å ta knekken på lukt og det som måtte leve i dem. Jeg bruker å legge sko i vaskepose i maskinen, og kjører dem på 60 grader når de først vaskes.
T.S Skrevet 25. mai 2007 #18 Skrevet 25. mai 2007 Pakk dem i en pose og legg dem i fryseren for å ta knekken på lukt og det som måtte leve i dem. Jeg bruker å legge sko i vaskepose i maskinen, og kjører dem på 60 grader når de først vaskes. Bakteriene dør ikke når de fryses ned.. de bare går i dvale... Varme er det eneste som duger.
Buster Skrevet 25. mai 2007 #19 Skrevet 25. mai 2007 Dette var da voldsomt T.S, har selv vasket mine joggesko på denne måten som trådstarter beskriver her og har da ikke vært plaget med noe lukt i etterkant (før god lang bruk igjen). Nå skal det sies at jeg setter dem inn med Nylon vask før jeg vasker dem i maskinen, eller med andre ord bløtlegger dem i en bøtte med Nylon vask. Synes skoene blir meget fine igjen og resultatet er ikke hardere gummi (merker det i hvertfall ikke). Ser den at bakterier ikke dør før temperaturen blir høy, men jeg ville heller vasket skoene enn å ikke vaske dem noen gang. Jeg bruker selv en sko tørker i etterkant av vaskinen for å få dem KJAPT tørre igjen. Noe som også gjøres alle de gangene jeg har fuktige sko etter regnvær.
Gjest Gjest Skrevet 25. mai 2007 #20 Skrevet 25. mai 2007 Jeg våger ikke vaske joggeskoene mine. Jeg foretrekker at dempingen fungerer, siden jeg faktisk bruker skoene til å jogge med. Jeg lufter dem godt etter hver tur, det er alt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå