Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

Jeg har nylig tatt en synsundersøkelse, og har funnet ut jeg må ha briller. Hadde ikke tid den dagen, og nå nærmer behovet seg. Men hvis jeg vil kjøpe briller fra en annen kjede enn der jeg tok prøven, må jeg gå innom den første da og få vite hvilken styrke osv. jeg må ha på disse brillene? er helt grønn på dette jeg....

Er jo ikke sikkert jeg finner noen jeg liker på butikken... ( Og kanskje de har bedre tilbud på en annen?)

Kan noen hjelpe ei helt lost-førstegangsbrillekjøper? ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle du finne en brille et annet sted enn hos den første optikeren, be denne butikken ringe over til der du tok synsundersøkelsen. De fleste optikere har derimot en garanti på synsundersøkelsen ved kjøp av brille hos dem. Derfor vil du i de fleste tilfeller få tilbud om en ny synsundersøkelse, hvis du finner briller et annet sted enn der du var i første omgang. Eller du kan selvfølgelig ta kontakt med optiker for å få en brilleseddel.

Gjest Tweek
Skrevet

HUff det med å finne fin brille er stress. Jeg har nettopp fått briller for jeg må ha dem til å kjøre med. Men spør dem som jobber i brillebutikkene for jeg har veldig god erfaring med det.

Lite tips også er specksavers, der kjøpte jeg briller. Du kan få briller ned i 155 kr (men de er ikke så fine). Jeg kjøpte noen til 935 kr tror ejg det var og da fikk jeg med et gratis solbrillepar i tillegg (pluss 250 for farget glass, hehe. og at den første briller måtte koste 935 kr)

Jeg syntes det var god tilbud, uten at jeg har så sykt peiling på briller :ler:

Skrevet

Det går helt fint å kjøpe briller et annet sted. Jeg gjorde det sist. Viste bare brillekortet til den andre butikken. Spør etter et slikt kort, det er kjekt å ha uansett.

Skrevet

Takk for svar dere :)

Skrevet

Jeg hadde synskontroll med øyelege, og det gikk helt fint å ta med brillelappen til den butikken jeg ville. Hadde faktisk større problem med å få prøve "i fred", veldig til kjøpepress noen steder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...