Gå til innhold

Vielse kl. 14.00

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisan!

Noen som har så noenlunde denne kombinasjonen?

Hva gjør gjestene deres i mellomtiden?

Ordner dere med noe felles for alle, eks, noe å spise, velkomstdrink e.l.?

Videoannonse
Annonse
Gjest 3llie
Skrevet

Vielsen starter 14.15 og festen starter kl. 17.00. Gjestene våre blir transportert med båt til festlokalet, så det tar jo litt tid. Når de kommer frem så vil de blir servert kanapeer og litt å drikke mens de venter på at vi skal komme. Regner egentlig ikke med at de kommer til å vente så lenge egentlig.

Skrevet

Hei. Vi har vielsen litt før, men blir nesten det samme. Vi serverer kaffe/te og frukt mens gjestene venter. Noe mere er ikke planlagt enda ;)

Skrevet

Vi har også vielse 1400 og middag 1700. Gjestene får velkomstdriker og litt frukt/snacks mens de venter. Mulig ei venninne skal holde ett lynkurs i salsa for de som vil, men ser an stemninga der og da. Regner med at folk vil mingle litt og slappe av siden det blir en lang kveld.

Skrevet
Vi har også vielse 1400 og middag 1700. Gjestene får velkomstdriker og litt frukt/snacks mens de venter. Mulig ei venninne skal holde ett lynkurs i salsa for de som vil, men ser an stemninga der og da. Regner med at folk vil mingle litt og slappe av siden det blir en lang kveld.

Ja det var noe slik vi også så for oss, har kjøpt inn noen småkaker: eclair, nøtteroser etc, skal også ha et par fruktfat stående på bordene v/ankomst, samt at de får velkomstdrink ca kl. 16.00, er det noe igjen av velkomstdrinken, setter vi det i mugger, slik at gjestene kan forsyne seg, mer om de ønsker det. ;9

Skrevet

Vi skal ha vigselen kl 14:30. Middagen er da 18:00. Det tar ca en halvime å kjøre fra kirken til festlokalet. Imens skal mannen og jeg ta bilder. Når gjestene ankommer festlokalet får de mozell, farris og frukt. Det kan bli litt tid å vente, men der vi skal ha festen er det mye å se på samt at de har et hotellrom der hvis de har lyst å gå inn og slappe av litt.

Gjest Pesto
Skrevet
Heisan!

Hei, vi har også vielse 14:00 men er ikke helt sikre på når middagen skal begynne enda. Hadde håpet på å komme igang til 17:00, men det kan se ut som om det blir vanskelig. Har hørt at fotograferingen kan ta 1,5 time pluss at det er et stykke med transport fra fotograf til selskapslokalet. Foreløpig har vi bare tenkt at gjestene får servert noe å drikke/spise og har mulighet til å mingle rundt i lokalet, eventuelt hagen hvis det er fint vær. Man burde kanskje funnet på noe mer... :forvirra:

Skrevet
Hei, vi har også vielse 14:00 men er ikke helt sikre på når middagen skal begynne enda. Hadde håpet på å komme igang til 17:00, men det kan se ut som om det blir vanskelig. Har hørt at fotograferingen kan ta 1,5 time pluss at det er et stykke med transport fra fotograf til selskapslokalet. Foreløpig har vi bare tenkt at gjestene får servert noe å drikke/spise og har mulighet til å mingle rundt i lokalet, eventuelt hagen hvis det er fint vær. Man burde kanskje funnet på noe mer... :forvirra:

Syns det er grei tid jeg,vi skal ha vielsen kl1330 og middagen 1730.Men gjesten kommer en time før.Vi tar bilder 1430 og kommer rundt 1630.Vi tar fram frukt fat og noe å drikke til,det er jo hygglig de kan bli kjendt med værandre :bryllup:

Skrevet

Det er slitsomt å måtte vente lenge. Særlig om det ikke er noe sted å få sette seg...

Der hvor brudeparet er hos fotografen før vielsen, lager de (som oftest) et kortere opphold mellom vielse og middag. Dette er behageligere for gjestene.

Ofte har man kjørt langt før vielsen, og er sulten. Da ønsker man gjerne middag ganske raskt.

Skrevet (endret)
Det er slitsomt å måtte vente lenge. Særlig om det ikke er noe sted å få sette seg...

Der hvor brudeparet er hos fotografen før vielsen, lager de (som oftest) et kortere opphold mellom vielse og middag. Dette er behageligere for gjestene.

Ofte har man kjørt langt før vielsen, og er sulten. Da ønsker man gjerne middag ganske raskt.

Da får de dra hjem,noen kan jo ta med andre hjem oss seg selv,før de dra

Endret av Lund
Skrevet (endret)

Tror nok det blir det samme som oss det, vielsen er iallefall 14.00. Vi blir vel i kirka vel en time, da er klokken 15.00. Det tar så to minutt med bil til lokalet, og jeg satser på at vi skal få fotografen dit. Så i mellomtiden blir vel gjestene servert litt å drikke på og litt snacks, så kan de sikkert få se litt på gavene imens de blir pakket ut, de kan se seg litt rundt i et koselig lokale, samtidig som de kan se brudeparet bli tatt bilde av. Så tar vel det 1- 1,5 time, og etter det vil jo vi si hei skikkelig til alle tenker jeg, og da er vel klokken plutselig 17...

(Slik blir det om brudgommen er enig med meg,hehe) :)

Endret av Sympatia
Skrevet

Vi skal ha viese kl 13. Velkomstdrinken serveres 16:30, middagen 17:00.

Vi skal til fotografen i mellomtiden. Vi har lagt ut info om steder de kan få seg noe lite å spise etter vielsen. Ellers kan folk reise tilbake til hotellrommet og slappe litt av før middagen.

Skrevet (endret)

Må innrømme jeg syns det er ganske lenge å vente i 2 timer og enda mere også - hvis man bare skal sitte å "glane".

Jeg tenkte "stakkars gjester som må vente på oss" da vi tok bilder i vårt bryllup....selvom det ikke tok max 1time og noe av tiden ble brukt til å kjøre gjestene til neste sted....

Endret av *Emma*
Gjest Pesto
Skrevet
Syns det er grei tid jeg,vi skal ha vielsen kl1330 og middagen 1730.Men gjesten kommer en time før.Vi tar bilder 1430 og kommer rundt 1630.Vi tar fram frukt fat og noe å drikke til,det er jo hygglig de kan bli kjendt med værandre :bryllup:

Hei, så bra du synes det hørtes greit ut. Begynte å bli litt redd for at det ble for lang tid for folk, men de må nå tåle litt venting i et bryllup. Og hvis de får drikke, mat og et fint lokale med hage så bør vel det gå fint.. Litt teit at de bildene tar så lang tid, men det å ta bilder før vielsen var ikke noe tema for våres del.

Skrevet
Hei, så bra du synes det hørtes greit ut. Begynte å bli litt redd for at det ble for lang tid for folk, men de må nå tåle litt venting i et bryllup. Og hvis de får drikke, mat og et fint lokale med hage så bør vel det gå fint.. Litt teit at de bildene tar så lang tid, men det å ta bilder før vielsen var ikke noe tema for våres del.

Helt enig! :)

Gjest Pesto
Skrevet
Helt enig! :)

Bra vi er enige da :ler: Vi prøvde først å få en fotograf som er ganske populær. Hun var opptatt 16.08.08 allerede i januar i år da jeg tok kontakt, her går det unna... Så da fikk vi tilbudet om å ta bilder før vielsen, men vi droppet det. Ser det som hele poenget, at bildene skal reflektere noe av den gleden/lettelsen over at vielsen er i boks. Så da måtte vi ta en annen fotograf, men det blir nok bra det også.

Gjest Gjest
Skrevet
Heisan!

Vielsen vår starter 1300, middagen kl 1630.

Vi skal kombinere forrett/mens vi venter mat og skal ha et lite kodltbord mens vi fotograferes. Satser også på å leie inne et musikalsk innsalg som underholder gjestene i 30-45 min, samt at vi har nok ute-bord/benker slik at alle kan sitte mens de spiser/venter/nyte underholding. Skulle det bli regn har vi også plass til alle inne.

Velkomstdrink og felles fotografering av alle gjeste mellom 16 og 1630.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...