Gå til innhold

Gode og rimelige puslespill?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Ravensburger pleier være bra, men greit å ha andre å se på. Er Falcon og Clementoni Puzzles gode merker?

Hovedkravet er at det er gode biter som holder formen og bildet er godt limt fast. Biter som "frynser seg" eller blir delt er et rimelig stort irritasjonsmoment på litt større puslespill. Selve typen bilder er det så forskjellig hva jeg liker, at det aner jeg ikke hva jeg ser etter. Og vet noen om utenlandske netthandler som leverer til Norge til en overkommelig pris? Har sett litt på http://www.jigsawgallery.com/ og den ser grei ut, men alltid greit med flere alternativer :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Amazon.co.uk

De har alt du trenger!!

Gjest Gjest
Skrevet

Puslespill også? Det hadde jeg aldri tenkt på :) Tusen takk for tipset :)

Stakkars postbudet når jeg en gang får råd til å gå amok på amazon :ler:

Noen andre som har tips, og eventuelt anbefalinger eller frarådinger når det gjelder merker?

Skrevet
Puslespill også? Det hadde jeg aldri tenkt på :) Tusen takk for tipset :)

De har et veldig bra utvalg i puslespill, og med frakt og alt så er det likevel billigere enn å kjøpe på en bokhandel eller lekebutikk her i landet.

Jeg er litt puslespill-geek, og kjøper et eller 2 nye hver gang jeg får lønn... Men det er min lille hemmelighet så ikke si det til noen!! :ler:

Skrevet (endret)
De har et veldig bra utvalg i puslespill, og med frakt og alt så er det likevel billigere enn å kjøpe på en bokhandel eller lekebutikk her i landet.

Jeg er litt puslespill-geek, og kjøper et eller 2 nye hver gang jeg får lønn... Men det er min lille hemmelighet så ikke si det til noen!! :ler:

Litt off topic, men hvordan oppbevarer du det mens du pusler? Vi har ikke verdens største leilighet, så jeg har ikke puslet siden vi flyttet sammen. Legger gjerne på spisestuebordet, men da må jeg ha noe å legge det på som er flyttbart, og som gjerne kan stues under f.eks. sofaen uten at det blir 100.000-plukk-opp ut av det...

PS: Må man betale moms på puslespill?

Endret av Wadjet
Skrevet
Litt off topic, men hvordan oppbevarer du det mens du pusler? Vi har ikke verdens største leilighet, så jeg har ikke puslet siden vi flyttet sammen. Legger gjerne på spisestuebordet, men da må jeg ha noe å legge det på som er flyttbart, og som gjerne kan stues under f.eks. sofaen uten at det blir 100.000-plukk-opp ut av det...

PS: Må man betale moms på puslespill?

Jeg har fryktelig god plass hjemme, så jeg har to bord på kjøkkenet som jeg alltid har de nyeste pusleprosjektene liggende.

Men jeg har sett på puslespillsider at de selger en slags matte. Den er av et gummiaktig materiale, så hvis man legger puslespillet på denne matten fra starten, så kan man bare rulle det sammen. Har ikke prøvd dette selv, men antar at man må ha kommet et godt stykke på puslespillet for at det skal henge sammen... Verdt et forsøk? :) Da jeg bodde hjemme kutta pappa en sponplate til meg, så jeg kunne flytte det fra bord til bord, alt ettersom hvor det var ledig plass. Grei nok løsning det også...

Overskrider varene 200 kr (frakta er utenom) må man det. Men jeg har ennå ikke betalt noe moms!! Forrige gang fikk jeg råd til både to puslespill på 1000 biter hver + en pocketbok! Nå var vel det kanskje litt tilbud, men veldig mange av 1000-biterpuslespillene ligger på 9.99 £, og da slipper man med rundt 170 kr inkl frakt. Og jeg tror ikke man får et kvalitetspuslespill med så mange biter til den prisen i Norge...?

Skrevet

Dæven, det var billig! :overrasket:

Blir nok sponplate på meg, tenker jeg... ;)

Skrevet
Dæven, det var billig! :overrasket:

Blir nok sponplate på meg, tenker jeg... ;)

Jepp, det er billig!! Og de har maaaaange å velge mellom!! Tror jeg må inn og kikke litt igjen, jeg...

Sponplate funker fint! ;)

Skrevet

Og da var jeg et puslespill rikere... :sjenert:

Skrevet

Å, hvilket kjøpte du? Ble det så billig som jeg sa??

Skrevet

Det har jeg ikke sett før! Enda billigere jo... :)

Skrevet

Var mange billige der, altså! Mange jeg fikk lyst på, gitt...

Skrevet

Jepp, det er noen som er kjempebillige! Jeg kikka gjennom alle som hadde over 1000 biter en dag jeg hadde god tid, også la jeg alle jeg syns var fine i "wishlist". Kjempepraktisk, for nå jeg kan jeg bare gå inn på lista mi og plukke et hver gang jeg skal handle, istedet for å kikke gjennom hele utvalget gang på gang!

Skrevet
Huff a meg, nå ser det nok ut til at jeg må bestille dette så raskt neste lønning kommer, og jeg som ikke er så alt for glad i og pusle og huff, meg og disney.. http://www.amazon.co.uk/Ravensburger-Puzzl...2310&sr=1-2

Dette har jeg! Jeg er stor Disneyfan jeg også... Det er et veldig fint bilde, men bitene er veldig løse på dette, de henger ikke ordentlig fast i hverandre, liksom...

• 9 måneder senere...
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...