Catzy Skrevet 7. oktober 2007 #61 Skrevet 7. oktober 2007 Det er nok individuelt når man er mottakelig for å bli gravid. Men kroppen min var også litt rar de første ukene etter at effekten av siste sprøyte hadde gått ut. Ømme bryster og sånn, men ikke kvalm. Kan du ikke ta en graviditetstest, så finner du ut av det?
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2007 #62 Skrevet 8. oktober 2007 Jeg begynner å bli veldig bekymret, nesten så jeg blir helt på gråten her.. Jeg har gått på P-sprøyten i 10 år, fra jeg var 16 til 26. Sluttet for 1 og et halvt år siden og forsøker nå å bli gravid. Jeg har ennå ikke fått tilbake regelmessig mens og hvertfall ikke blitt gravid da. Når jeg leser her nå så frykter jeg jo at jeg har ødelagt alt. Aldri noen som har sagt at dette kunne være farlig! Ingen har nevnt benskjørhet med et ord. Det eneste legen har sagt er at jeg må slutte i god tid før jeg planlegger graviditet, altså 1 til 1 1/2 år før. Og det var sjelden det tok så lang tid. Blir redd og lei meg jeg nå, frykter benskjørhet og barnløshet på en gang... Snufs..
Ce'Nedra Skrevet 8. oktober 2007 #63 Skrevet 8. oktober 2007 (endret) Synes ikke du skal være så bekymret.. Du begynte riktignok litt vel tidlig (etter min mening), men hvis du synes dette er skummelt, kan du jo ta en slik bentetthetstest hos legen. Ellers skal det ikke være noen fare om man ikke har en del benskjørhet i familien. Har aldri hørt om varig barnløshet som en følge av gestagen. Edit: Om du synes det tar veldig lang tid å få en regelmessig menstruasjon, vet jeg at det er mulig å få det ved å gå på p-piller i kort tid. Endret 8. oktober 2007 av Ce'Nedra
Knøttet Skrevet 8. oktober 2007 #64 Skrevet 8. oktober 2007 Huff... jeg vil nok aldri begynne med p-sprøyta etter å lest denne tråden! Ei veninne av meg opplevde faktisk å bli gravid på p-sprøyta... Så til deg som lurte på det, det kan faktisk skje!!! Selv om jeg tror det er ganske uvanlig...
inciting Skrevet 10. oktober 2007 #65 Skrevet 10. oktober 2007 Jeg har aldri vært så deprimert som da jeg gikk på p-sprøyta. Jeg ble fullstendig tørrlagt i tillegg og mista all lyst (snakker om effektiv prevensjon!), ble aggressiv og gråt om hverandre som en tulling og var dritparanoid av å ikke ha mensen (ihvertfall et LITE hint!) hver måned. Dette var spesielt ettersom det var endel historier om folk som ble gravide selv om de gikk på den da. Dette var forøvrig i 2000 så ting kan jo ha forandra seg siden. Skal også nevnes at jeg får 101 bivirkninger hvis jeg inntar noe som helst som har med p-piller og andre hormonelle greier. Men er man sensitiv på denslags bør man ikke ta sjansen, synes jeg. Ettersom den virker i 3 mnd av gangen og man ikke kan 'hoppe av' slik man kan med p-piller.
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2007 #66 Skrevet 10. oktober 2007 Jeg har aldri vært så deprimert som da jeg gikk på p-sprøyta. Jeg ble fullstendig tørrlagt i tillegg og mista all lyst (snakker om effektiv prevensjon!), ble aggressiv og gråt om hverandre som en tulling og var dritparanoid av å ikke ha mensen (ihvertfall et LITE hint!) hver måned. Dette var spesielt ettersom det var endel historier om folk som ble gravide selv om de gikk på den da. Dette var forøvrig i 2000 så ting kan jo ha forandra seg siden. Skal også nevnes at jeg får 101 bivirkninger hvis jeg inntar noe som helst som har med p-piller og andre hormonelle greier. Men er man sensitiv på denslags bør man ikke ta sjansen, synes jeg. Ettersom den virker i 3 mnd av gangen og man ikke kan 'hoppe av' slik man kan med p-piller. Depo-provera er meg bekjent ikke endret siden den først kom på markedet.
Gjest ms Skrevet 5. februar 2008 #67 Skrevet 5. februar 2008 Mens vi er inne på denne tråden...så har jeg et spørsmål.. Er det noen som enten har blitt gravid mens de har hatt et opphold på p sprøyte...eller ev vet om noen som har blitt det? Er det mulig å bli gravid,når man ikke har fått tilbake mensen enda etter bruk av p sprøyte? Jeg sluttet med sprøyten i des.2006..... har en veninne som ble gravid få mnd etter hun sluttet på p-sprøyta. d var ikke planlagt.Hun ventet på å få mensen før hun på ny skulle ta p-sprøyta.
Gjest Grafica Skrevet 5. februar 2008 #68 Skrevet 5. februar 2008 Gått på den i snart to år, jeg mista mensen omtrent totalt fra dag 1, nå blør jeg kanskje en dag hver tredje måned, som regel dagen før jeg skal sette ny... Grei påminnelse. Ingen bivirkninger her i gården. For meg er det kjempedeilig, jeg var plaget med EKSTREME menssmerter, jeg ble sengeliggende og trengte veldig store mengder smertestillende for å fungere nogenlunde normalt... Pluss at det er greit å slippe graviditetskrekk og slikt
Gjest Gjest_milla_* Skrevet 7. august 2008 #69 Skrevet 7. august 2008 har en veninne som ble gravid få mnd etter hun sluttet på p-sprøyta. d var ikke planlagt.Hun ventet på å få mensen før hun på ny skulle ta p-sprøyta.
Gjest Gjest_milla_* Skrevet 7. august 2008 #70 Skrevet 7. august 2008 har en veninne som ble gravid få mnd etter hun sluttet på p-sprøyta. d var ikke planlagt.Hun ventet på å få mensen før hun på ny skulle ta p-sprøyta. Jeg sluttet på sprøyta nå i juli,har gått på den i 5 år. Kjenner jeg er mye kvalm og har hatt den siste uken mye slim i trusa. Planlegger ett barn til. blir spennende å se hva som kommer først, mens eller ikke. skal nok gi tilbakemelding til dere om hvor lang tid det tok før mens eller graviditet kom.
Gjest Angel Skrevet 18. november 2010 #71 Skrevet 18. november 2010 Halla:)) Jeg gikk på sprøyten i over 4 år og det tok nøyaktig 8 mnd fra jeg sluttet på den til jeg ble gravid...Så vi er ikke alle lik:)) Jeg gikk nok litt opp i vekt jeg og,men det gjør man på pillen og!! Er hvertfall ganske deili å bare ta en injeksjon i (rompen) hver 3 mnd,istedet for og trøkke i seg en pille hver dag:)) Lykke til...Klæm
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2010 #72 Skrevet 18. november 2010 Det er sant! jeg har kanskje gått litt opp i vekt jeg også, men det gjrode jeg også av p-piller, men har ikke noe bivirkninger av p-sprøyta å det hadde jeg heller ikke av pillene, men var bare det at jeg måtte ta dem hver dag, til slutt ble det sånn at jeg faktisk glemte å ta dem, å da er det jo lettere å bare ta ei sprøyte som da varer i 3Mnd! Så har gått nå 3mnd uten å tatt p-prøyta, så får da vente å se hvor lang tid det tar for meg at jeg får min blødning Men ingen er like, alle er forksjellige å reagerer forskjellig, men har ikke noe negativt å si om P-sprøyta! Klem
Gjest cattys Skrevet 28. mars 2012 #73 Skrevet 28. mars 2012 gammel tråd ser jeg men likevel. Selv har jeg ingen problemer på p-sprøyta, brukt den siden jeg var 17, eneste bivirkningen ; ingen mens!!! å gud å det er deilig! før hadde jeg mens i 9-11 dager, med 2 nattbind om dagen og bleie om natten, pluss smerter fra helvete og tilbake. var invalid nærmest. Kommer til å fortsette med p-sprøyta til den dagen legen nekter meg ny resept haha
Gjest Natalie Skrevet 2. mai 2013 #74 Skrevet 2. mai 2013 Begynte på sprøyta når jeg var rundt 15 år og har vært av og på i 8 år. Merket ikke noe bivirkninger før jeg begynte fast på den, var ca. 19 da. Jeg har fått mye kviser, tunge blemmer med væske eller store byller med betennelse, ansiktet mitt er ødelagt. Systemet i magen er blitt ødelagt, forstoppelser og intense smerter i mage/eggstokk området, smerter så sterk at du er ved besvimens rand. Stor vekt økning, 10+, ikke minst det største sukkersuget ever. Slapphet, du vil røre deg og gjøre noe, men kroppen din vil ikke. Mye hodepine, jeg har grodd på meg migrene, har aldri brukt å ha det før. Har hatt ømme bryst og kvalme opptil flere ganger. Jeg fikk en cyste av noe slag på eggstokkene. Så over til litt positivt. Jeg mistet ikke sexlysten, har pult samboeren min hver dag i to år. Har ikke hatt blødninger en eneste gang. Den gjorde jobben sin, jeg ble ikke gravid, men hadde jeg visst om bivirkningene når jeg fikk sprøyta så hadde jeg aldri tatt den. Dumt at en lege skriver den ut til noen som er så ung uten å forklare hva som kan skje senere i livet. Før jeg avslutter vil jeg si at du blir JÆVLA hormonell av den, dødelig hormonell.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå