Gjest Anerikke Skrevet 22. mai 2007 #1 Del Skrevet 22. mai 2007 Noen som har erfaringer med p-sprøyte? Bivirkninger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calla Skrevet 22. mai 2007 #2 Del Skrevet 22. mai 2007 Gikk på p-sprøyte i ca.2 år. Var helt supert for meg, ingen bivirkninger og ingen mens... MEN, det tok laaang tid å få tilbak mensen etter at jeg sluttet (9mnd før den kom tilbake, 12mnd før den var regelmessig igjen), så om du planlegger et barn til de nærmeste årene er nok ikke sprøyte det beste.... Men jeg kommer helt klart til å velge sprøyten senere en gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lily Skrevet 22. mai 2007 #3 Del Skrevet 22. mai 2007 For meg virket p-sprøyta på samme måte som minipillene; mellomblødninger og atter mellomblødninger, med menssmerter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kayli Skrevet 22. mai 2007 #4 Del Skrevet 22. mai 2007 (endret) Tok min første p-sprøyte for to mnd. siden. Går fint, har ikke merka noen spesielle bivirkninger. Har hatt en liten "mens" et par dager. For meg er dette helt herlig. Noe av grunnen til at jeg begynte på p-sprøyta var nemlig kraftig mens, så det er deilig å slippe litt lettere unna! Endret 22. mai 2007 av Kayli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sabia Skrevet 22. mai 2007 #5 Del Skrevet 22. mai 2007 Jeg syns p-sprøyte var supert! Ingen mens, ingen bivirkninger. Jeg har gått over til p-piller fordi vi kanskje skal prøve å bli gravide snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Starkitten Skrevet 22. mai 2007 #6 Del Skrevet 22. mai 2007 Jeg hadde bare negative erfaringer. Jeg fikk diverse bivirkninger på hele kroppen, småblødninger, jeg tørket helt inn og sex var omtrent umulig og det var veldig smertefullt, selv ved glidemiddel. Livmoren min/egglederne mine hovnet veldig opp og jeg hadde flere mnd med smerter, selv om jeg bare tok to sprøyter. Det tok også en del mnd før kroppen min kom tilbake til det normale. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 22. mai 2007 #7 Del Skrevet 22. mai 2007 Jeg har to nære venninner som har brukt p-sprøyta. Den ene sleit ganske lenge med å få mensen tilbake, men hadde ingen bivirkninger. Den andre gikk mye opp i vekt, hadde mye vondt, men ingen mens. Hun fikk ikke mensen tilbake før 9 måneder etter hun sluttet på sprøyta, og hadde den da annenhver uke - og den varte i ei uke. Så det var ei uke på, ei uke av, ei uke på, ei uke av...dette varte i flere måneder. Hun måtte ha legehjelp for å få kontroll på blødningene. Jeg har hørt så mye negativt om p-sprøyta at jeg ikke kommer til å prøve den. Da vil jeg heller prøve p-stav, jeg har ikke hørt på langt nær så mye negativt om den, og den sitter faktisk der uten at du trenger å fly og ta sprøyter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anerikke Skrevet 22. mai 2007 #8 Del Skrevet 22. mai 2007 Takk for svar, damer! ' Jeg har gått på p-piller før, og hadde ingen bivirkninger av dem. Er det da sannsynlig at jeg ikke får det av sprøyta heller? Planlegger ikke flere barn med det første, nei... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Opa Skrevet 22. mai 2007 #9 Del Skrevet 22. mai 2007 Jeg har hørt så mye negativt om p-sprøyta at jeg ikke kommer til å prøve den. Samme her. Kjenner faktisk ikke noen som ikke har negative erfaringer med p-sprøyta. Vektoppgang (mye!) var det vanligste. En venninne hadde cyster på eggstokken som gynekologen mente kom av p-sprøyta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Countrygirl Skrevet 23. mai 2007 #10 Del Skrevet 23. mai 2007 Halla:)) Jeg gikk på sprøyten i over 4 år og det tok nøyaktig 8 mnd fra jeg sluttet på den til jeg ble gravid...Så vi er ikke alle lik:)) Jeg gikk nok litt opp i vekt jeg og,men det gjør man på pillen og!! Er hvertfall ganske deili å bare ta en injeksjon i (rompen) hver 3 mnd,istedet for og trøkke i seg en pille hver dag:)) Lykke til...Klæm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Varsia Skrevet 23. mai 2007 #11 Del Skrevet 23. mai 2007 Takk for svar, damer! ' Jeg har gått på p-piller før, og hadde ingen bivirkninger av dem. Er det da sannsynlig at jeg ikke får det av sprøyta heller? Planlegger ikke flere barn med det første, nei... Selv om du hadde null bivirkninger på pilla, kan du gjerne få flust av bivirkninger på p-sprøyta. P-sprøyte er _veldig_ forskjellig fra pilla, her sprøyter du inn en stor dose med hormoner som du ikke bare kan kvitte deg med hvis kroppen reagerer negativt. Det er svært mange som reagerer negativt på den, i tillegg til at risikoen for å få benskjørhet øker veldig hvis man bruker sprøyta som ung. Pga de mange negative virkningene har heldigvis en del leger sluttet å gi den, med mindre pasienten viser svært dårlig evne til å kunne huske å bruke andre metoder. Du kan jo så klart snakke med en lege og se om han/hun er villig til å la deg prøve, men går det galt må du gå med det i kroppen noen måneder.. Men noen varige skader får du vel neppe av en dose..=) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. mai 2007 #12 Del Skrevet 23. mai 2007 Jeg kjenner også mange med negative erfaringer med p-sprøyta. Flere måtte også begynne på en eller annen pillekur for å få systemet i gang igjen etter at de sluttet med sprøyta. Folk reagerer naturligvis ulikt på prevensjonsmidler, så for deg kan det være at sprøyta fungerer fin-fint. Bakdelen - slik jeg ser det, er at dersom du får bivirkninger tar det opp til tre måneder før du blir kvitt dem igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anerikke Skrevet 23. mai 2007 #13 Del Skrevet 23. mai 2007 Har enda ikke helt bestemt meg... Det var legen min som anbefalte den, og gav meg resept. Men jeg har ikke henta den enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
La Luna Skrevet 23. mai 2007 #14 Del Skrevet 23. mai 2007 Jeg har bare gode erfaringer. Ingen mens eller bivirkninger, og fikk mensen og eggløsning tilbake med engang jeg sluttet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2007 #15 Del Skrevet 24. mai 2007 Hva med implantat? Det kan du i det minste ta ut om du blir syk. Ble litt skremt av hele greia etter at jeg leste på felleskatalogen at stoffet kan påvises i kroppen 9 måneder etter bruk, og at det i gjennomsnitt tar 10 måneder før kroppen kommer igang igjen etter siste sprøyte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 24. mai 2007 #16 Del Skrevet 24. mai 2007 Hva med implantat? Det kan du i det minste ta ut om du blir syk. Ble litt skremt av hele greia etter at jeg leste på felleskatalogen at stoffet kan påvises i kroppen 9 måneder etter bruk, og at det i gjennomsnitt tar 10 måneder før kroppen kommer igang igjen etter siste sprøyte. Mens vi er inne på denne tråden...så har jeg et spørsmål.. Er det noen som enten har blitt gravid mens de har hatt et opphold på p sprøyte...eller ev vet om noen som har blitt det? Er det mulig å bli gravid,når man ikke har fått tilbake mensen enda etter bruk av p sprøyte? Jeg sluttet med sprøyten i des.2006..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2007 #17 Del Skrevet 24. mai 2007 Er det mulig å bli gravid,når man ikke har fått tilbake mensen enda etter bruk av p sprøyte? Ja, eggløsning kommer normalt før blødning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Magica* Skrevet 24. mai 2007 #18 Del Skrevet 24. mai 2007 Det var legen min som anbefalte den, og gav meg resept. Men jeg har ikke henta den enda. Jeg ble frarådet av legen å bruke den - han mente den burde vært forbudt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helen Skrevet 24. mai 2007 #19 Del Skrevet 24. mai 2007 Jeg har brukt P-sprøyte nå i snart et halvt år, jeg har totalt mistet sexlysten ellers har jeg ikke hatt noen bivirkninger. Jeg kommer til å begynne med noe annet, men jeg vet ikke helt hva jeg skal velge enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Veronica Mars Skrevet 24. mai 2007 #20 Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) Jeg gikk på den et halvt år, og blødde nesten konstant, selv om det var veldig lite. I tillegg ble sexlysten helt borte. Endret 24. mai 2007 av Veronica Mars Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå