Mamma til 3 Skrevet 8. mars 2003 #1 Skrevet 8. mars 2003 Er det noen som husker den filmen om de ungdommene som hadde ubeskyttet sex og smittet hverandre med hiv. En gutt som lurte mange små uskyldige jenter til å ha sex med ham. Skikkelig kvalm film, med undommer som røyka dop og ga faen. Tenkte den kunne være bra å vise til noen tenåringer som kan havne på kjøret.
Bimbo Skrevet 8. mars 2003 #3 Skrevet 8. mars 2003 Ungdom bryr seg lite om skremselspropaganda! Synes heller det burde begynnes med faglig informasjon fra ung alder. Kanskje et eget fag i skolen? Ungdom lar seg ikke skremme lenger. Flere og flere tar dop. Mange av dere ville blitt overraska hvis dere egentlig visste hvor vanlig det er! Det ble iallfall jeg.
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 8. mars 2003 #4 Skrevet 8. mars 2003 Det eneste gutter kan lære av den filmen er at det betyr ikke noe hvor ekkel du er og hvor nedverdigende du behandler damer- de kommer og sprer bena sine uansett. Jenter er dumme, billige og lette å lure. Kvalm film :evil: Milla
Milo Minderbinder Skrevet 8. mars 2003 #5 Skrevet 8. mars 2003 Ikke helt min film, heller. Når det gjelder holdningskampanjer, vil disse kunne ha en viss virkning, men de er nok mer effektive når de ikke kommer ut under overskriften "holdningskampanje", rett og slett fordi vi mennesker har en tendens til å nokså hardnakket i det lengste forsøke å rettferdiggjøre våre holdninger. Holdninger kan på en måte defineres som en ryggmargsrefleks til .....hva det nå enn måtte være. Holdninger - heri inngår også fordommer, kan sies å bestå av vekselvirkninger mellom følgende bestanddeler: tidligere erfaring, emosjoner og informasjon. Man taler ofte negativt om fordommer, men faktum er at de er helt nødvendige for å i det hele tatt kunne bevege seg i det sosiale rom, fordi de hjelper oss å organisere vår oppførsel langs det vi tror er riktig om ting vi ikke vet alt om. Nåvel...det ble et lite sidespor, det. Uansett....hvis man bestemmer seg for å vise en film, i håp om at dette vil stoppe uønsket adferd....så kan det ha effekt, men det vil også kunne nøre opp om "å nei!! ikke en oppdragende pekefinger til"-effekten, som vi faktisk alle har. Når det gjelder endring av holdninger, er etter min mening noe sånn som en lovendring mer effektivt enn en holdningskampanje. Da tenker jeg på de stadige innskjerpningene av røykeloven. Jeg røyker selv, jeg, men er helt enig i innskjerpningene, rett og slett fordi jeg er klar over at hvis jeg sitter inne i et rom og røyker sammen med ikkerøykere - da vil jeg faktisk påføre dem et ubehag. Det har jeg ikke rett til å gjøre. Innskjerpningene har hatt sin virkning opp igjennom årene....hvilket er gledelig. Da jeg var liten gutt, satt folk på bussen og røyket. Nå er det en innbakt refleks hos alle røykere, at når man går inn i et rom der man kan risikere at det er ikkerøykere - da hiver man røyken. Dette er bra, og ytterligere innskjerpninger, hvor enn provoserende de er, vil med tiden muligens kunne utvide effekten. Jeg røyker - ja. Men jeg er klar over at det er herk. En annen måte å endre holdninger på, er å gå inn på informasjonskomponenten. Uten å gjøre det med overskriften "holdningskampanje"...fordi den overskriften, som sagt, utløser en del harme. "Du dør av aids" er mer effektiv som kald og objektiv info, enn "Den stakkars piken i filmen døde av aids fordi hun ikke var forsiktig".......men dette er nå min mening, og jeg blir glad hvis noen kan irrettesette meg på den Sier ikke at ungdom vil ha vondt av å se filmen, men jeg antar at den generelle info som pøses ut automatisk i samfunnet er mer effektiv i retning at man danner egne holdninger...rett og slett fordi man da har kommet frem til dem på egen hånd, langs egne evner og prosesser...og det man eier, det står man for, om så eiendommen....eller i dette tilfellet holdningen, er blitt lurt inn bakveier, bak våre naturlige skjold som heter "Jeg liker ikke at noen kommer her og vet bedre enn meg". Milo
Mamma til 3 Skrevet 8. mars 2003 Forfatter #6 Skrevet 8. mars 2003 Noen som vet aldersgrense og om den er mulig å leie på video?
Milo Minderbinder Skrevet 8. mars 2003 #7 Skrevet 8. mars 2003 tror den er 16-års......og det bør jo være mulig å få leid den........
Gjest Starya Skrevet 8. mars 2003 #8 Skrevet 8. mars 2003 Hmm, jeg skal ha den liggende et eller annet sted. Avglemt avbestilling... Synes også å huske at vi så den i samf.fag på videregående. Kan ikke si at den imponerte meg noe videre.
Pink Skrevet 8. mars 2003 #9 Skrevet 8. mars 2003 Husker jeg ble bedt på kino av en gutt som jeg var kjempeforelska i, og filmen vi så var altså den... :-? Syns den var ekkel.
Ruby Skrevet 9. mars 2003 #10 Skrevet 9. mars 2003 Ikke mye bra film det der nei. Husker jeg så den, og skjønte ikke hvordan jent kan være så idiotisk dumme!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå