Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

siden du har postet denne mld her regner jeg med at du enten er gravid eller ammer...

Da er det ikke anbefalt å ta Postafen (som er den vanligste reisesyketabeletten)..

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Fordelene ved bruk av preparatet under svangerskap bør vurderes i forhold til mulig risiko. Bør kun ordineres i laveste dose over kortest mulig tid. Overgang i morsmelk: Utskilles i morsmelk. Preparatet bør ikke brukes under amming.

Men har du prøvd disse armbåndene?? Jeg kjøpte de da jeg var mye plaget av morgenkvalme (er mot reisesyke) og jeg hadde god effekt av dem...

Jeg har fått anbefalt Postafen av 3 ulike leger, så denne informasjonen var overraskende.

Uansett legemiddel bør du jo ikke ta de i for store doser og over for lang tid.

Når jeg hadde gått kvalm i 7 mnd og ikke følte at Postafen hjalp, fikk jeg resept på Stemetil. Dersom du er sterkt plaget kan jeg anbefale disse, men ville prøvd mildere tabletter før det.

Annonse

Så sant det ikke er ekstrem kvalme det er snakk om (vektnedgang) ville jeg holdt meg unna kvalmedempende medikamenter...

Afipran som nevnes over har ofte meget god effekt på kvalme uansett årsak, men bør unngås på grunn av manglende forskning... Hvertfall i siste trimester

Ved høye doser i siste trimester har andre dopaminreseptorblokkere som klorpromazin og flufenazin gitt opphav til langvarige, men forbigående neurologiske forstyrrelser hos barnet. I dyreforsøk har haloperidol i siste del av drektigheten vist forstyrrelser i innlæring og motorikk

Gjest Gjest_MissE_*

Jeg mener å huske at Peremesin er greit å bruke for gravide (reisesyketablett). De har fungert veldig bra for meg pga kvalme av ulike årsaker. Men nå finner jeg de ikke i felleskatalogen, mulig de har skiftet navn eller gått ut av markedet. Spør på apoteket :)

Gjest Gjest

Peremesin er det samme som Postafen.

Ligger en ganske grei oversikt over antihistaminer og graviditet/amming på tidsskriftet her: http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/PA_LT.V...SEKS_ID=1019174 for de som er interessert. Postafen er der nevnt under "Meklozin"

Et annet middel er Marzine er så vidt jeg vet ansett for "trygg" under graviditet både på felleskatalogen, drugs.com osv. Er nevnt på tidsskriftet som "Cyclizin"

Har du en lege som holder seg oppdatert på nye rapporter, eller et apotek det er lett å få tak i en farmasøyt spør de om det har kommet noen ny informasjon.

Men prøv om ingefær eller slikt armbånd virker før du ender opp på medisiner, så sant det ikke er ekstremt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...