Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Vi vil kjøpe oss en ekstra bil til en billig penge. Ser at det kan bli litt knapt med penger i sommer om vi kjøper den.

Hvor mye kan en låne i banken uten sikkerhet?

Om vi fikk låne 10 til 20000 hadde sommeren vært reddet. Jeg er nemlig student og får bare 6ooo i måneden. Dette stipendet gjelder ikke i sommermånedene. Jeg har en ekstrajobb utenom som gir ca 4000 i måneden. Men vil helst ha lang ferie i sommer og slippe å jobbe. Jeg har ingen lån fra før.

Noen som kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Lån uten sikkerhet = forbrukslån med høy rente, også i banken. Dere får trolig låne uten problemer, men med desto høyere rente enn om dere hadde hatt sikkerhet i full jobb eller i bolig. For et vanlig billån med ok rente gjelder det visse regler om alder og verdi på bilen, tror ikke dere får billån i den størrelsen du nevner.

Gjest Gjest
Skrevet
Lån uten sikkerhet = forbrukslån med høy rente, også i banken. Dere får trolig låne uten problemer, men med desto høyere rente enn om dere hadde hatt sikkerhet i full jobb eller i bolig. For et vanlig billån med ok rente gjelder det visse regler om alder og verdi på bilen, tror ikke dere får billån i den størrelsen du nevner.

Man får ikke noe lavere rente selv om man har fast jobb.

Skrevet

Er vel egentlig et forbrukslån jeg trenger. Bilen kan vi ta oss råd til å kjøpe, men blir litt knagert med penger i sommerferien da.

Takk for svar:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...