Gå til innhold

Skal kjøpe hybridsykkel

Anbefalte innlegg

Gjest snart sykkeleier
Skrevet

Jeg skal kjøpe meg ny sykkel, og har bestemt meg for noe innen hybridsjangeren. Det er fint om den er litt lett og har god fjæring (bedre enn minimum) pga sannsynlighet for mye skogsveisykling o.l. Det trenger ikke være en supersykkel, jeg antar at den blir mest et framkomstmiddel og delvis til moderat trening i marka. Prisklasse opp til ca 6000 (tenker å være lur og kjøpe fjorårsmodell). Tar gjerne i mot anbefalinger om merker o.l.

På forhånd takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Gjest Dixie i.i
Skrevet

Hei.

Jeg er kjempefornøyd men min Spezialized (eller noe sånt) Rockhopper. Er ikke hybrid da, men MB. Kjøpte den i fjor for nesten 10.000, men nå er det "kampanje" på den på Sporthuset til rundt 6.000

Gjest snart sykkeleier
Skrevet

Takk for svar! Men en Mountainbike blir vel mer i terrengretningen, med mindre hjul og mindre ideell på vanlig vei? Skal uansett sjekke ut merke og modeller :-)

Gjest snart sykkeleier
Skrevet

Hmm. Når jeg ser på bruksområdene til terreng vs hybrid virker det nesten som ikke hybrid er ideelt? Bor et sted det er mye grusveier, og skogsveiene er tildels ganske dårlige og bratte - i tillegg til at det er såpass farlig å sykle langs de smale hovedveiene at dette vil bli begrenset til butikkturer o.l... Vil egentlig en hybridsykkel (f eks crossway-type) være best et slikt sted?

Jeg tenker liksom at terrengsykkel blir for spesialisert..?

Gjest Dixie i.i
Skrevet

Jeg bruker min både på asfalt, skogsstier og terrengstier. Hadde selfølgelig vært optimalt med smalere dekk på asfalten, men prøver å holde meg så mye inne i marka som mulig. Kan også skru av demoingen foran når jeg sykler på asfalten og fom mitt hobbybruk er den perfekt, vurderte hybrid, men fant ut at jeg ville ha litt bredere dekk og heller litt tyngre tråkk på asfalten

Gjest Deception
Skrevet

På en terrengsykkel kan du også bytte til semi-slick-dekk som gjør at den triller lettere på vanlige veier enn friksjonsdekkene. Det gjorde jeg på den forrige terrengsykkelen min, og det funket utmerket. Dvs, det funker fortsatt utmerket, for jeg har lånt bort den gamle sykkelen på ubestemt tid. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for svar :) Da ser det ut til at jeg heller mot terrengsykkel likevel. Litt morsomt, for da jeg så etter sykkel for to år siden hadde jeg først mest lyst på terreng/MB-sykkel, men lot meg overbevise av ei som bor midt i byen om at hybrid var bedre - men endte med å ikke kjøpe sykkel da.

Hybridsykkel kan vel forresten være bra til mitt brukde også, om de har nok fjæring og ikke veldig store og smale hjul, men..

Gjest Gjest_Bare meg_*
Skrevet

Jeg kjøpte en hybridsykkel i fjor. Denne modellen

http://www.g-sport.no/gs/templates/Produkt.aspx?id=11888

Dette har jeg ikke angret på. Jeg hadde MB tidligere og synes at denne nye sykkelen er mye lettere å sykle med, spesiellt på asfalt. Den fungerer også veldig bra på skogsbilveie, noe som jeg også sykler en del på. Anbefales.

Gjest snart sykkeleier
Skrevet

Hm - men hvordan er skogsbilveiene der du bor? Det er ikke akkurat Oslomarka-standard på veiene her, men på den annen side har jeg jo klart å komme meg både opp og ned med en gammel racersykkel også, så... Åh, vanskelig å bestemme seg! Ett moment er at jeg ikke ser for meg at jeg kommer til å sykle mer enn maks en mil av gangen (og ganske sjelden) på asfalt :forvirret:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...