Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynner nå å bli ganske lei av mye sminka jeg har, og trenger nye ideer.

Vil gjerne høre deres tips, har prøvd å bladd gjennom mange gamle emner, men gir opp, blir så mye, så håper dere vil tipse meg her! :blomst:

Det jeg gjerne skulle hatt ideer til er:

- Pudder (gjerne kompakt, og transparent +glød)

- Solpudder (ikke for mye glitter i, har en med det allerede;) )

- Primer (helst uten parfyme)

- Børster - hvilke er best? merke? Naturhår, takk :)

- Øyenskygger som sitter godt, og er litt skimrende.

Også har jeg hørt mye om Dr. Hauscka og jojobaolje/mandelolje, hvilke produkter er gode, og hvorfor?

Kom også med andre gode ideer og tips!

Takk :legrine:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Pudder: vet at Chanel har et bra kompaktpudder som har fått mye skryt. Fins sikkert billigere alternativer som også er bra. :)

Solpudder: selv er jeg fornøyd med mitt fra Guerlain, det har litt skimmer. Tror Clarins har et som er helt matt?

Primer til hele ansiktet: styr unna Estee Lauder sin! (tror ModelCo har en ok primer?)

Primer til øyenskygge: jeg er veldig fornøyd med Urban Decay sin øyenskyggeprimer, bestilt fra HQhair.com. Selges også på asos.com.

Børster: enkelte av børstene fra Body shop er bra! Make up store har også noen bra børster (pudderbørsten er derimot altfor hard).

Øyenskygger: Chanel, MAC, Make up store, Maxfactor....

Gjest Deception
Skrevet

Chanel har et nytt kompaktpudder som er supert hvis du ikke vil at det skal være helt matt. Det heter Poudre Douce, og finnes i flere fargekorrigerende toner; gul, lilla, rosa, og det som jeg har, som heter Beige Tendre.

Helt matt solpudder får du blant annet hos Body Shop (i presset form), men enkelte av fargene fra Guerlain er også matte; dette gjelder nr. 10 og 20, tror jeg.

Gjest Frk. Grønn
Skrevet
Også har jeg hørt mye om Dr. Hauscka og jojobaolje/mandelolje, hvilke produkter er gode, og hvorfor?

Jeg har hørt mye positivt om jojobaolje, så jeg begynte å bruke det for ca. 2 måneders tid og er strålende fornøyd! Jeg hadde nesten alltid 1-3 kviser i ansiktet, men etter at jeg begynte med jojobaolje har jeg ikke hatt kviser (med unntak av den ene som kom nå når det er eksamensstress på gang..) :tommel: Jeg kjøpte den i butikken Kinsarvik i Bergen, men du kan også bestille via nettet

Skrevet

hehe, hørtes bra ut :) Men hvordan bruker du den? Rett på ansiktet eller blander du den i noe? Morgen el kveld?

Gjest Frk. Grønn
Skrevet
hehe, hørtes bra ut :) Men hvordan bruker du den? Rett på ansiktet eller blander du den i noe? Morgen el kveld?

Jeg renser ansiktet morgen og kveld og da tar jeg et par dråper og masserer inn i huden. Så lar jeg det tørke noen minutter og så tar jeg på vanlig hudkrem + øyekrem. Jeg bruker det om kvelden, og innimellom også om morgenen.

Skrevet

Merkene er dessverre ikke norske, men finnes i nettbutikker og eBay :)

solpudder: NARS Laguna - ikke mye shimmer, bare fin farge

børster: shu umuera

øyeskygger: Urban decay!

du kan sjekke ut produktene på sephora.com :)

Skrevet

Synes Lancome har mange fine øyenskygger med glitter i. De sitter godt hele dagen og har fine farger :)

Gjest Gjest_Chanell_*
Skrevet

Jeg synes Chanel har et fint kompakt pudder. Øyenskyggene til Lancome, Chanel og Estee Lauder liker jeg. Primere har jeg ikke så mye erfaring med, men sminkekoster fra Clinique og Clarins er de jeg har erfaring med, de er gode.

Solpudder fra Guerlain vil jeg annbefale deg å prøve, jeg bruker nr 2, men hvist du vil ha et som er matt så kan du jo prøve nr 20, det har jeg hatt en gang men det blei litt lyst til meg, men fint er det.

Skrevet

Sminkekostene til Body shop er verdt å teste ut :)

Gjest Gjest_Tone_*
Skrevet

Når det gjelder sminke så er jeg hektet på Pure Luxe. Bruker Powder Eraser, Powder Foundation og Aprils Mix. I tillegg liker jeg Sunkissed solpudder og Nymph blusher. Nå har jeg ikke prøvd noe særlig av andre typer mineralmake-up, men jeg syns i hvertfall dette gir et mye bedre resultat enn vanlig parfymerisminke. Det sitter hele dagen og føles veldig lett og naturlig på.

Jojobaolje er jeg avhengig av. Jeg masserer inn 3-4 dråper på fuktig nyrenset hud morgen og kveld. Jeg bruker den også på nybarberte hud eller som barberolje (fungerer veldig bra i bikinilinjen, hvor jeg lett blir rød og sår, men det var kanskje litt utenfor tema) Jeg kjøper den grønne glassflasken fra helsekostbutikken.

Et annet produkt som alltid finnes hos meg er denne fra Dr.Hauschka. Den er faktisk billigere å kjøpe i Norge. Helios og Life pleier å ha godt utvalg. Forresten heter den Vitalmaske på norsk. Den gjør en utrolig stor forskjell på huden min og gir en glød som jeg ikke visste jeg hadde før jeg begynte med den. Hvis jeg kjenner at jeg holder på å få en kvise bare smører jeg på litt også blir den ikke til noe. Selv om det er en maske, bruker jeg den vanligvis som en krem under dagkremen min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...