Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2007 #1 Skrevet 22. mai 2007 I Tyskland kjøpte jeg noe som heter Rhinopront. Det består av 60 mg pseudoephedrinhydrochlorid og 2,5 mg triprolinhydrochlorid. Jeg er plaget av allergi, og når det er ekstra ikke og de vanlige allergitablettene ikke virker bra nok, har jeg tatt en i blant for å få sove. Den gjør at nesen min roer seg ned, slutter å klør og jeg stopper å nyse. Det hadde vært fint å få tak i en ny pakke snart, men jeg har ikke planlagt noen utenlandstur. (Fikk den reseptfritt på apoteket der.)
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2007 #2 Skrevet 22. mai 2007 Ser ut som det, selv om virkestoffene heter noe annet. Søk på felleskatalogen og se om det kan stemme? (får ikke til å lage link)
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2007 #3 Skrevet 22. mai 2007 Hvordan søker jeg etter det på felleskatalogen?
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2007 #4 Skrevet 22. mai 2007 Glemte å si at det ser ut som om navnet er litt anderledes også: Rhinocort (om du vil: http://www.google.co.uk/search?hl=en&q...earch&meta= liste over hva det heter her og der) Du har to muligheter. Se på listen over medikamenter til venstre, eller skriv Rhinocort i søkeboksen og søk på fritekst. Si i fra om du finner det
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2007 #5 Skrevet 22. mai 2007 Det ser annerledes ut. De Rhinopront som jeg har, er tabletter, og dette er nesepulver og nesespray. Er det mulig å se om man kan kjøpe det på aopotek eller om man trenger resept?
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2007 #6 Skrevet 22. mai 2007 Det ser annerledes ut. De Rhinopront som jeg har, er tabletter, og dette er nesepulver og nesespray. Er det mulig å se om man kan kjøpe det på aopotek eller om man trenger resept? Det står helt i bunn om det er reseptpliktig eller fritatt for resept i enkelte pakker. Ser ut som om du må ha resept på den. Men kjenner du noen i Tyskland? Isåfall kan jo de sende deg en pakke i posten.
Gjest Bellatrix Skrevet 22. mai 2007 #7 Skrevet 22. mai 2007 (endret) Legen din vet sikkert om du trenger respt eller ikke. Han kan også skrive ut en resept til deg om du trenger det. Endret 22. mai 2007 av Bellatrix
Helen Skrevet 22. mai 2007 #8 Skrevet 22. mai 2007 Jeg har Rhinocort, nesepulver. Den fikk jeg på blå resept av legen.
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2007 #9 Skrevet 22. mai 2007 Du kan jo forsøke å bestille det fra en internettbutikk. Det er tillatt å bestille medikamenter fra alle EU-land når det er til eget bruk. Tror man kan bestille for opptil tre måneders forbruk av gangen.
Gjest Gjest Skrevet 23. mai 2007 #10 Skrevet 23. mai 2007 Jeg har Rhinocort, nesepulver. Den fikk jeg på blå resept av legen. Hvordan tar man nesepulveret?
Helen Skrevet 23. mai 2007 #11 Skrevet 23. mai 2007 Hvordan tar man nesepulveret? Man sniffer det inn. Det lønner seg å pusse nesa skikkelig først så er det bare å sette denne beholderen under nesen (litt inni) også puste inn så godt man kan. Men husk å fjerne den fra nesa før du puster ut igjen. Det står veldig godt forklart her http://www.felleskatalogen.no/pasientutgave/ Bare søk på Rhinocort så finner du det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå