Gå til innhold

brudens foreldre

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg ønsker bare en positiv innstilling fra begge parene.

så fint.. da får du fokuserer på det.. og ikke snakke om penger og at folk "burde" gjøre ting -det blir de bare mindre positive av..

du og din kjære har hovedjobben når det gjelder å skape positiv stemning osv

og så må du passe på å skille mellom det å være negativ til detaljvalg omkring bryllupet (det er jo uvesentlig i lengden) og selve det at dere gifter dere

til slutt må du nok smøre deg med tolmodighet og masse positivitet og håpe at de "kommer rundt" etter hvert..

du kan jo aldri tvinge noen til å føle anerledes enn de gjør..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære MissS: Det jeg skrev, hadde ingenting med deg å gjøre!! Beklager hvis du oppfattet det sånn! Jeg skjønner at du er kjempelei deg fordi dine svigerforeldre ikke gleder seg over bryllupet deres, og kan bare forestille meg hvor kjedelig det må være!

Det er noe helt annet når man blir sure fordi man ikke får penger... Det var DET jeg mente - helt generelt, altså!

Klem, Pip

PS: Beklager hvis du føler at tråden din er blitt 'okkupert'...

Gjest Mzfire
Skrevet

Siden jeg har en mor som er alene og som sliter med økonomien sin, kunne det aldri falle meg inn at hun skulle få betale noe for meg.

Vi har enda ikke diskutert hvordan det blir, men vi kommer til å stå for alt selv. Det er det greieste. Det er jo enda 2 år til så vi får nok spart til den tiden :)

Skrevet

helt i orden pip! blir bare så sur når folk misforstår meg med vilje. ikkeno gøy i det hele tatt. :cry:

håper du får et fint bryllup, og kos deg med planleggingen! :D :D :D

Klem tilbake: MissS

Skrevet
Jeg skjønner ikke helt hvorfor det er foreldrene som skal invitere til bryllupet heller?? Er dere ikke voksne nok til å invitere selv????

Har vel ingenting med å være voksen eller ikke å gjøre!?!

Vi ønsker å ha det på denne måten, av flere grunner...

# Mine foreldre hadde ikke noe ordentlig bryllup da de giftet seg for tredve år siden og mamma klør i fingrene!!

# Dette blir hennes eneste sjanse for søsteren min kommer aldri til å gifte seg "stort"

# Jeg synes at det er hyggelig å signalisere at foreldrene våre synes dette er en positiv ting, at de respekterer vårt valg og at de står på vår side i det valget vi har gjort.

# Jeg har alltid tenkt at det skal være sånn...syns det er fint at det står

"vår datter skal gifte seg og vi vil derfor invitere ...osv" i invitasjonene.

Så derfor... :Nikke:

Skrevet

Vi betaler alt selv. Naturlig for oss siden vi har bodd sammen i over 5 år. Vi er begge i gode, fast jobber og har vært så heldige å ha den mulighet til å spare penger ved siden av kjøp av bolig, bil etc. Å feire et bryllup på sparebluss hadde vært uaktuelt for oss, derfor ventet vi heller med å gifte oss til vi hadde pengene.

Har blitt tilbydt penger av svigers og bestefar på sambos side, men siden min mor ikke har altfor mye ekstra å rutte med - takket vi nei til de andre. Ønsker ikke at noen skal føle seg "tvunget" til noe som helst. Vi har heller sagt at vi ønsker råd og veiledning. Dog ikke med invitasjonslisten. :wink: Det er litt av privilegiet med å betale det hele selv. Vi kan invitere akkurat de vi ønsker, uten at vi skal føle noen forpliktelser overfor andre enn oss selv.

Skrevet

Det er gøy å være moren i et bryllup. Tror jeg. Det er i alle fall gøy å være moren til en som planlegger bryllup. Å lage til et stort selskap krever mye planlegging, og det må da være greit at "de gamle" bidrar med sin erfaring på området, de fleste har da vært igjennom noen barnedåper og konfirmasjoner og slikt. Jeg vil at dagen skal bli en fridag for "barna" mine, og da kreves at noen har "hånd i hanske" med arrangementet. Jeg gleder meg til å sende ut innbydelser til hele familien og inviterer til STOR fest!!! Ungen min skal gifte seg!!! HURRA!!! Jeg skal gjøre mitt til at dagen blir slik brudeparet ønsker seg, og jeg bidrar med det jeg kan.

Skrevet

Jeg håper, Mother of Bride, at dette er avtalt med brudeparet? For som du ser her inne, er dette noe som de fleste liker å gjøre selv. Mammaen min fikk gjerne hjelpe til, men med det hun fikk beskjed om - rør ikke n o e annet... Og jeg håper ikke du er så ivrig at din datter ikke har hjerte til å stoppe deg - les noen mamma- og svigermorinnegg her - det kan sikkert hjelpe deg litt å forstå hva man tenker.

Dette var ikke som kritikk, men godt ment.

Skrevet

Kjære Tusenfryd, jeg liker ikke å tråkke i andres bed, med mindre jeg er invitert til å gjøre det. Og skulle det skje at jeg ble litt for aktiv, ville jeg nok fått høre det!!! Bruden og jeg koser oss med planene, og HUN og kjæresten har det siste ordet, for sure!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...