Eliza Doalot Skrevet 22. mai 2007 #1 Skrevet 22. mai 2007 (endret) Vi flyttet inn i ny leilighet for et par mnd siden, og med den fulgte det et par kravlende overraskelser. Den ene var brun pelsbille, som vi har hatt skadedyrutrydder her for å få bukt med, den andre var sølvkre. Da vi nevnte sølvkreene for skadedyrfirmaet sa de at midlet de brukte også ville ta knekken på disse, men så vidt jeg har lest meg til vil det bare være en midlertidig løsning med mindre man samtidig fikser grunnen til at de kommer i utgangspunktet. Dette skyldes som regel for mye fukt ett eller annet sted. Vi har sett sølvkre både på badet, kjøkkenet og det ene soverommet, men aldri mange av gangen. Max 1-2 om dagen, og mange dager ikke i det hele tatt. Vi bor i 1. etasje med råkjeller under oss. Denne skal tørkes i løpet av året, og jeg håper det kan få bukt med problemet vårt. Virker det fornuftig på dere som kjenner til disse kre(k)a? Hva annet kan vi gjøre? Nå er ikke jeg hysterisk med hensyn til sånt, og de gjør jo strengt tatt ingen skade, og er egentlig ikke spesielt plagsomme så lenge de ikke blir noe særlig flere av dem. Men; Jeg har ved to anledninger funnet dem i SENGA mi, og det takler jeg IKKE! Riktignok ikke på lakenet, men bare tanken på at det kryper noe i senga mi gjør meg søvnløs (ja, jeg vet om midden, men den ser jeg ikke). Vi har kontinentalseng med sokkel. Hvordan hindrer vi å få sølvkre i senga? Jeg gjør hva som helst for å slippe å være redd for det, alle tips mottas med enorm takk! (Sorry, dette blei langt...måtte bare få det ut) Endret 24. mai 2007 av Eliza Doalot
Karamell Skrevet 24. mai 2007 #2 Skrevet 24. mai 2007 Hadde aldri sett sølvkre jeg før jeg flyttet inn i et veldig gammelt hus. De trives der det er fuktig ja. Så støvsug fremfor å vaske. Og hold det rent.... De liker heller ikke lys. Men man kan vel ikke ha på lyset hele tiden heller... Er det flere i bygget som er plaget? Hvis ikke kan det være det hjelper når de tørker ut kjelleren ja. Hvis det er i hele bygget er de vel litt overalt da sikkert? Ekle dyr... grøss.... Fant de aldri i senga vi da...
Gjest Gjest Skrevet 25. mai 2007 #3 Skrevet 25. mai 2007 Jeg har hørt at sølvkre ikke tåler særlig høy temperatur. Vi hadde sølvkre på badet hjemme, og moren min skrudde opp varmen skikkelig på varmekablene i gulvet. Det fikk dem visst til å krepere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå