Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle gamle kjente, jeg titter innom med en oppdatering for de som finner det interessant...

Etter det andre prøverørsforsøket vårt, som ble avbrutt fordi jeg bare hadde to tomme eggsekker, har jeg tatt flere blodprøver. De er ikke bra. FSH på den ene var på 20,2, på den andre på 18,8. FSH skal helst være under 10... Jeg har hatt et par normale prøver tidligere og en som var uklar fordi jeg hadde en cyste som forkludret hormonverdiene.

Men disse to dårlige blodprøvene på rad, samt to prøverørsforsøk som tilsammen ga et - 1 - egg og de korte syklusene jeg har, tyder til sammen på at jeg er en av de som har "gamle eggstokker" eller kommet i såklalt tidlig overgangsalder. Da er kvaliteten på eggstokkene og eggene dårlig, og sjansene for å bli gravid på egenhånd eller ved prøverør er ekstremt liten. Legen kan imidlertid ikke si sikkert om det er forbigående av en eller annen grunn eller om det bare vil bli verre.

Det er i hvert fall ingen vits i å gjennomgå prøverørsforsøk med så dårlige blodprøver. Vi fortsetter å ta blodprøver ut sommeren, men hvis de ikke blir noe bedre skrinlegger vi de to prøverørsforsøkene vi har igjen og heller sender inn en adopsjonssøknad. Det er også en laaaaang vei å gå, men det skal bli deilig å ha noe mer konkret å forholde seg til en vage sjanser for å bli gravid.

God sommer alle prøvere og alle kjente!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lykke til uansett hva valget faller på. :klem:

Gjest Mrs. Potter
Skrevet

Lykke til fremover! :klem:

Skrevet

har lurt på hvordan det har gått med deg, så jeg setter stor pris på at du kommer med en oppdatering!

synd det ikke var bedre nyheter - ønsker dere lykke til fremover!

:klem:

Skrevet

Hei Cymbidium!

Det var hyggelig å få en oppdatering fra deg!

Lykke til med alt!

Skrevet

Tusen takk for oppdateringen, har tenkt på dere og lurt på hvordan det har gått.

Synd det ikke var mer positiv lesning du kome med nå :tristbla:

Lykke til videre :kose:

Skrevet

Det var veldig koselig at du tok deg tid til å gi oss en oppdatering, men veldig synd for dere at det ikke var bedre nyheter. Lykke til på ferden deres videre, uansett hvordan den blir :klem:

Skrevet

Det var triste nyheter, men sikkert fint aa faa svar paa hvorfor forsoekene deres ikke har lykkes. Oensker dere alt godt videre paa veien til aa bli foreldre!

Skrevet

Ønsker dere masse lykke til fremover :klem:

Vi sitter selv i den situasjonen nå at vi snart er ved et veiskille...prøverør eller adopsjon...?

Skrevet (endret)

Så leit at ikke kroppen vil samarbeide. Krysser fingre for bedre blodprøver over sommeren.

Jeg har en god vennine som er lykkelig mor nå etter mange års prøving. Barnet er adoptert og er helt utrolig nydelig.

Endret av Caramba
  • 5 måneder senere...
Skrevet

Plutselig kom jeg til å tenke på deg og måtte lete opp profilen din... Håper dere har fått svar enten den ene eller andre veien! :klemmer:

Skrevet

Dette var litt pussig, for jeg tenkte også på deg her om dagen.

Håper det går bra med dere!

:klemmer:

Skrevet

Dette er det snodigste.....

Jeg satt også å lurte på hvordan det gikk med Cymbidium her om dagen...

Håper vi hører fra henne etterhvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...