Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2007 #1 Skrevet 22. mai 2007 Artig sak når den først kom i gang :-D Men jeg har blitt litt nysgjerrig på hvor mye kalorier som svis av på den? Har dessverre ikke telleverk, men bruker den på ca 20-40 % av det jeg klarer i mesteparten av tiden, avbrutt av kortere perioder hvor jeg knapt klarer å holde den. Kjenner det GODT i armen etter en stund. Finnes det en eller annen tabell hvor jeg omtrentlig kan anslå noe? Er ikke på noen direkte diett, men spiser relativt kontrollert for å holde vekten, så jeg kunne gjerne tenkt meg å visst hvor mye appetittøkning og forbrenning som eventuelt kan komme.
hypergirl Skrevet 23. mai 2007 #2 Skrevet 23. mai 2007 Tviler på at du forbrenner så veldig mange kalorier ved hjelp av den.....men sikker bedre enn å sitte i sofaen og stappe i seg potetgull.......
Gjest Gjest Skrevet 23. mai 2007 #3 Skrevet 23. mai 2007 Tviler på at du forbrenner noe særlig. Derimot er sannsynligheten for kronisk senebetennelse mye større enn før.
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2007 #4 Skrevet 24. mai 2007 Tviler på at du forbrenner så veldig mange kalorier ved hjelp av den.....men sikker bedre enn å sitte i sofaen og stappe i seg potetgull....... Er ikke så sikker på at det er så lite på det meste. Ser samboeren når han kjører den opp på det han klarer (og det er en god del mer enn meg ) blir rimelig knallrød og svett. Så med tanke på at han er i relativt god form så må det nå bli noe. Uansett er det artig, og såpass lite muskler jeg har i armene så håper jeg det hjelper på det i det minste
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2007 #5 Skrevet 24. mai 2007 Tviler på at du forbrenner noe særlig. Derimot er sannsynligheten for kronisk senebetennelse mye større enn før. Merkelig at flere leger anbefaler den som forebygging? :klø: Har heldigvis aldri hatt noe problem med senebetennelse, og om det begynner å kjennes rart ut så får jeg heller gi meg før det blir vondt.
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2007 #6 Skrevet 24. mai 2007 Merkelig at flere leger anbefaler den som forebygging? :klø: Har heldigvis aldri hatt noe problem med senebetennelse, og om det begynner å kjennes rart ut så får jeg heller gi meg før det blir vondt. Ja, det er merkelig. Jeg kjenner flere som har vært sykemeldt i lange perioder (6mnd - 1 år) pga kronisk senebetennelse i armene. I allefall en av dem fikk det av å bruke en lignende ball, nettopp for å forebygge problemer
wind-up bird Skrevet 24. mai 2007 #8 Skrevet 24. mai 2007 Ehm... hva er en powerball? :klø: http://en.wikipedia.org/wiki/NSDPowerball
Pail Skrevet 24. mai 2007 #9 Skrevet 24. mai 2007 Okey.. takk.. Hvordan bruker man den da? eg forsto det ikke helt utfra beskrivelsen på wikipedia..
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2007 #10 Skrevet 24. mai 2007 Okey.. takk.. Hvordan bruker man den da? eg forsto det ikke helt utfra beskrivelsen på wikipedia.. http://www.powerballs.com/ Enkelt og greit, du spinner den igang med en tråd, og skal holde igang en bevegelse samtidig som kulen gir en form for motstand. Tar en tid å få taken på det, men når den først "tar" så er det enkelt. Det kjennes godt i utrente muskler når den får fart på seg, eller så er jeg EKSTREMT utrent
Pail Skrevet 24. mai 2007 #11 Skrevet 24. mai 2007 Okey. Takk for svar. Virket litt ensformig? Har den noen effekt? Og evt på hva da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå