Gjest Mobilgjesten Skrevet 22. mai 2007 #1 Skrevet 22. mai 2007 Er litt fortvilet og oppgitt over min (eks)kjære om dagen. Får begynne helt fra starten: De siste ukene har ting vært litt kjipt mellom oss. Vi hadde noen krangler i påsken, og jeg sliter veldig med hva jeg skal gjøre med forholdet vårt. Rundt påsketider fikk jeg en sms fra en kompis som bor på andre siden av landet. Vi har lite kontakt, noen meldinger dann og vann. I den ene meldingen han sendte på denne tiden skrev han om litt hverdagslige ting, og avsluttet meldingen med at han tenkte på meg. Ikke noe mer, uskyldig i mine øyne - er vel ikke så uvanlig at man tenker på noen man kjenner. Så her i 17 mai helgen skulle han her og noen andre komme til byen vi bor i. Jeg fortalte dette til min kjære, og at vi muligens skulle treffes. Nå passet det seg aldri slik. Men på 16 mai var vi på hver vår fest, og han(min kjære) ble ganske full og forsnakket seg slik at jeg skjønte han hadde lest min mobil. Han spurte om jeg hadde møtt "beileren" min som tenkte slik på meg. Dagen etter konfronterte jeg ham med dette. Jeg sa at det er helt ok at han leser mine meldinger, jeg slenger telefonen rundt og bryr meg ikke så mye om den, men jeg likte ikke at han trakk forhastede konklusjoner. Han var bare sur og tverr, og sa at han leste det han leste, og trodde det han ville tro...For meg gjør det ingenting at han har sjekket mobilen min. Men jeg plages av at han er så steil, og ikke vil høre på noen forklaring - han har liksom konkludert med at jeg har kontakt med en "beiler" og sånn er det med den saken. Noen som har noen synspunkter?
Gjest Bellatrix Skrevet 22. mai 2007 #2 Skrevet 22. mai 2007 (endret) Jeg tror han kan ha sagt beiler som en spøk, på samme måte som at jeg kan kalle venninnene til mannen for "disse damene dine". Men vhis dere har hatt trøbbel i forholdet en stund så skjønner jeg også at han kan ha vært usikker på hva slags kontakt du har med denne kameraten din. Endret 22. mai 2007 av Bellatrix
Gjest ~Alwa~ Skrevet 22. mai 2007 #3 Skrevet 22. mai 2007 Hvis det er slik at han er sur og tverr fordi han leste dine meldinger på din mobil så er det strengt tatt hans problem, ikke ditt. Så lenge du har ditt på det rene så drit i det å la han være sur.
Gjest =tentacle= Skrevet 22. mai 2007 #4 Skrevet 22. mai 2007 Jeg sa at det er helt ok at han leser mine meldinger, jeg slenger telefonen rundt og bryr meg ikke så mye om den, men jeg likte ikke at han trakk forhastede konklusjoner. Han var bare sur og tverr, og sa at han leste det han leste, og trodde det han ville tro...? Hvis han vil tro at du har "beilere" så får han vel bare kose seg med den troen.
trønderrock Skrevet 22. mai 2007 #5 Skrevet 22. mai 2007 For det første har din samboer ingen ting med å sjekke telefonen din uten at du har gitt han lov! Rundt påsketider fikk jeg en sms fra en kompis som bor på andre siden av landet. Vi har lite kontakt, noen meldinger dann og vann. I den ene meldingen han sendte på denne tiden skrev han om litt hverdagslige ting, og avsluttet meldingen med at han tenkte på meg. Ikke noe mer, uskyldig i mine øyne - er vel ikke så uvanlig at man tenker på noen man kjenner. Hvorfor har du denne meldingen lagret så lenge på telefonen din hvis denne kompisen ikke betyr noe? Det du kan gjøre, er å prøve å snu situasjonen på hodet og tenke etter hvordan du hadde følt det hvis din kjære hadde hatt kontakt med ei dame som sier hun tenker på han, og som har lyst til å møte han... Er dette uproblematisk, og du mener fortsatt at han overreagerer, så få r du ta opp dette med han og prøve å forklare han situasjonen. Men jeg vil bare påpeke her at det kanskje ikke var helt ubegrunnet at han ble sjalu. Kanskje det bare beviser at han er redd for å miste deg, og er veldig glad i deg?
Gjest Eir Skrevet 22. mai 2007 #6 Skrevet 22. mai 2007 Hvorfor har du denne meldingen lagret så lenge på telefonen din hvis denne kompisen ikke betyr noe? Det trenger da ikke å bety noe som helst, synes det blir å overtolke ting. Ikke alle som sletter meldinger like ofte heller.
MsRP Skrevet 22. mai 2007 #7 Skrevet 22. mai 2007 Hvorfor har du denne meldingen lagret så lenge på telefonen din hvis denne kompisen ikke betyr noe? Kan hende det var lenge siden han hadde lest den da? Men hvis ikke så lurer jeg også på dette. Jeg sparer bare på meldinger som enten inneholder nyttige opplysninger, eller som betyr noe for meg. Gjør ikke de fleste det?
Gjest =tentacle= Skrevet 22. mai 2007 #8 Skrevet 22. mai 2007 Det du kan gjøre, er å prøve å snu situasjonen på hodet og tenke etter hvordan du hadde følt det hvis din kjære hadde hatt kontakt med ei dame som sier hun tenker på han, og som har lyst til å møte han... Har du ingen kompiser du fra tid til annen tenker på og har lyst til å møte?
Gjest =tentacle= Skrevet 22. mai 2007 #9 Skrevet 22. mai 2007 Kan hende det var lenge siden han hadde lest den da? Men hvis ikke så lurer jeg også på dette. Jeg sparer bare på meldinger som enten inneholder nyttige opplysninger, eller som betyr noe for meg. Gjør ikke de fleste det? Jeg gjør ikke. Det er tilfeldig om jeg sletter etterhvert, og når lagringskapasiteten er oppbrukt sletter jeg fra toppen av bunken, mens gamle meldinger kan bli liggende lenge, selv om de ikke er spesielt viktige.
Gjest annen gjest Skrevet 22. mai 2007 #10 Skrevet 22. mai 2007 For det første har din samboer ingen ting med å sjekke telefonen din uten at du har gitt han lov! Hvorfor har du denne meldingen lagret så lenge på telefonen din hvis denne kompisen ikke betyr noe? Det du kan gjøre, er å prøve å snu situasjonen på hodet og tenke etter hvordan du hadde følt det hvis din kjære hadde hatt kontakt med ei dame som sier hun tenker på han, og som har lyst til å møte han... Er dette uproblematisk, og du mener fortsatt at han overreagerer, så få r du ta opp dette med han og prøve å forklare han situasjonen. Men jeg vil bare påpeke her at det kanskje ikke var helt ubegrunnet at han ble sjalu. Kanskje det bare beviser at han er redd for å miste deg, og er veldig glad i deg? Jeg har stor lagringskapasitet på mobilen min, og jeg gidder som regel ikke slette meldinger med en gang jeg får dem. Jeg har en opprydning når mobilen sier fra at obs, nå er det snart fullt, tar mye mindre tid å slette mange meldinger på en gang enn å slette hver melding etterhvert som jeg får dem. Derfor har jeg ofte to-tre månder gamle meldinger på min mobil. At trådstarter har "tatt vare på" meldingen trenger derfor ikke bety noe som helst.
Gjest =tentacle= Skrevet 22. mai 2007 #11 Skrevet 22. mai 2007 Hvorfor har du denne meldingen lagret så lenge på telefonen din hvis denne kompisen ikke betyr noe? Antyder du at trådstarter har hatt meldingen liggende med vilje for å få hjertebank og roser i kinnene av å kunne lese at kompisen tenker på henne så ofte hun har lyst? Jeg plasserer aldri venner i kategorien "betyr ikke noe". Men romantisk betydning har de ikke.
Gjest Mobilgjesten Skrevet 22. mai 2007 #12 Skrevet 22. mai 2007 For det første har din samboer ingen ting med å sjekke telefonen din uten at du har gitt han lov! Hvorfor har du denne meldingen lagret så lenge på telefonen din hvis denne kompisen ikke betyr noe? Det du kan gjøre, er å prøve å snu situasjonen på hodet og tenke etter hvordan du hadde følt det hvis din kjære hadde hatt kontakt med ei dame som sier hun tenker på han, og som har lyst til å møte han... Er dette uproblematisk, og du mener fortsatt at han overreagerer, så få r du ta opp dette med han og prøve å forklare han situasjonen. Men jeg vil bare påpeke her at det kanskje ikke var helt ubegrunnet at han ble sjalu. Kanskje det bare beviser at han er redd for å miste deg, og er veldig glad i deg? Takk for svaret ditt, fikk nytt perspektiv nå. For det første er jeg av typen som aldri sletter meldinger på telefonen, før det er fullt. Da sletter jeg alle. Så jeg har meldinger fra mange måneder inne på den.. men jeg hadde nok ikke likt det selv, om det hadde vært motsatt.når det gjelder meg og min bekjente, så har det aldri vært noe romantikk eller spenning av noe slag, men jeg skjønner jo at det vet jo ikke min kjære.
Gjest ~Alwa~ Skrevet 22. mai 2007 #13 Skrevet 22. mai 2007 Hvorfor har du denne meldingen lagret så lenge på telefonen din hvis denne kompisen ikke betyr noe? Jeg har en mobil med lagringskapasitet på 500 mld. Når jeg begynner å nærme meg dette antallet gir mobilen beskjed å jeg sletter rubbel og bit for å frigjøre plass. Derfor kan jeg ha meldinger fra både 3 og 4 måneder tilbake. Så akkurat det hadde ikke jeg hengt meg opp i. Og synes du virkelig det er så ille å skrive: tenker på deg, til en venn selv om det er en venn av motsatt kjønn?
MsRP Skrevet 22. mai 2007 #14 Skrevet 22. mai 2007 (endret) Jeg gjør ikke. Det er tilfeldig om jeg sletter etterhvert, og når lagringskapasiteten er oppbrukt sletter jeg fra toppen av bunken, mens gamle meldinger kan bli liggende lenge, selv om de ikke er spesielt viktige. Ok... Jeg trodde at alle gjorde alt sånn som jeg pleier å gjøre det jeg!! Neida, men jeg sletter alltid fra bunnen, sletter og lagrer meg systematisk oppigjenom... Men da skal vi kanskje la dette ligge og gå ut ifra at TS har rent mel i posen. Endret 22. mai 2007 av MsRP
trønderrock Skrevet 22. mai 2007 #15 Skrevet 22. mai 2007 Prøver bare å sette ting i perspektiv her... kanskje hennes kjære tenkte dette? Man kan også se slik på det at etter som TS ikke hadde giddet å slette meldinga, har hun heller ikke noe å skjule... enkelt og greit... Jeg er selv dårlig til å slette meldinger jeg... men det er ofte groviser fra min svigermor, og hverdagslige beskjeder ol på min mobil Til TS, prøv å forklar din kjære sammenhengen, og si at det er søtt at han viser litt sjalusi :rosasmil: viser jo bare at han er glad i deg det. (Jeg for min del hadde i tillegg minnet han på at det ikke er spesielt "fint" å sniklese på mobilen til folk. Uansett!)
Annikken Skrevet 22. mai 2007 #16 Skrevet 22. mai 2007 Han driver sikkert og fisker etter en slags confirmation på at dere fortsatt er et par (og vil forbli det) siden dere har hatt det litt trått. Han tenker sikkert på dere og er usikker som deg, og så finner han noe som er "mistenkelig", og bruker det for det det er verd (underbevisst, altså). Han er sikkert bare skeptisk på hvor dere går og om dere fortsatt er det paret dere har vært og vil være. Ellers så tror jeg det er ganske vanlig for kjæreste/ samboerpar å ha det ganske åpent rundt dette med telefoner. Som TS sier, hun "slenger den rundt" og tenker ikke videre på den. Ikke at jeg tror det er "normalt" å gå og nilese telefonen til partneren, men i enkelte situasjoner kan man føle seg usikker, redd og kanskje en anelse paranoid, og da kan det være man føler seg veeeldig trukket til å "sjekke" telefonen til partneren. Det var sikkert det kjæresten gjorde, og da han fant den meldinga der spinnet fantasien videre. Det virker på meg som om dere kanskje holder på å skli litt? På tide å gjenoppdage kjærleika?
Ce'Nedra Skrevet 22. mai 2007 #17 Skrevet 22. mai 2007 Akkurat det med å lese på mobilen til kjæresten sin, vet jeg ikke helt hva jeg synes om. På en måte bør det kanskje være privat område, men man skal vel heller ikke ha noe å skjule for hverandre? Jeg ville helt klart snakket med ham om dette. Som du sier har ikke forholdet vært helt på topp i det siste, og det er sikkert grunnen både til at han sjekket mobilen og til at han trakk en slik slutning. Forklar ham at det ikke lå noe mer bak, og at du ikke vil at han skal tenke på det. Grunnen til at han ble tverr, er sikkert at han følte seg usikker og lei seg.
Gjest Mobilgjesten Skrevet 22. mai 2007 #18 Skrevet 22. mai 2007 Akkurat det med å lese på mobilen til kjæresten sin, vet jeg ikke helt hva jeg synes om. På en måte bør det kanskje være privat område, men man skal vel heller ikke ha noe å skjule for hverandre? Jeg ville helt klart snakket med ham om dette. Som du sier har ikke forholdet vært helt på topp i det siste, og det er sikkert grunnen både til at han sjekket mobilen og til at han trakk en slik slutning. Forklar ham at det ikke lå noe mer bak, og at du ikke vil at han skal tenke på det. Grunnen til at han ble tverr, er sikkert at han følte seg usikker og lei seg. Jeg mener også at det privat, men jeg er veldig skjødesløs med min, og hadde jeg hatt noe å skjule, ville jeg vel voktet den bedre, og ikke latt den være tilgjengelig for han. Men føler også han har trampet på tilliten jeg har til ham, og at det synd at han ikke vil høre på forklaringer, men trekke sine egne konklusjoner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå