Gå til innhold

Veldig fet hud på nesa, mens resten av ansiktet har normal hud. Irriterende!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ansiktet mitt har "normal" hud. Den er ikke veldig tørr, og ikke fet. Men det er ett unntak: nesa. Huden der er veldig fet. Noe som er irriterende med tanke på valg av hudprodukter. Noen som har tips til hva jeg kan gjøre?

Videoannonse
Annonse
Gjest Deception
Skrevet

De fleste har nok fetere hud på nesen/i t-sonen (nese, panne, hake), og det du da kan gjøre, er å bruke en fettfri krem på disse partiene, evt. et mattende produkt. Jeg vet Clinique har et slikt produkt.

Skrevet
De fleste har nok fetere hud på nesen/i t-sonen (nese, panne, hake), og det du da kan gjøre, er å bruke en fettfri krem på disse partiene, evt. et mattende produkt. Jeg vet Clinique har et slikt produkt.

Hva heter produktet?

Det er faktisk kun på nesa huden er fet. haka er kanskje litt mindre tørr/har bittelitt mer fet hud en resten av ansiktet (ubetydelig forskjell), mens kinn og panne er normale. Det er kun nesa som er et problem... :(

Gjest Deception
Skrevet

Jeg har ikke personlig erfaring med slike produkter selv, men de heter ofte ting med "pore minimizer".

Skrevet

Etter at jeg startet i den nye jobben min (flyvertinne) har jeg vært ekstremt plaget med fet hud. Jeg har kjøpt alt av div produkter som skulle hjelpe.. Bla Clinique sine "ark", pore minimizer. Og det eneste som gjør at jeg ser freshere ut og som redder dagen min er Kanebo pudderet total finish. det er helt genialt! og den tørker ikke ut huden, man ser ikke ut som man har dyppet hele ansiktet ned i et pudderspann, og det ser helt naturlig ut :) Anbefales på det varmeste! (har prøvd Chanel osv. men ingenting kan måle seg!) Veldig mange av venninnene mine er også helt hektet :) Fargene er også helt utrolig pene.

Gjest Deception
Skrevet

... og jeg synes Total Finish er det verste sparkelet som finnes; det dekker altfor mye uansett hvor lite jeg tok på, og i tillegg gjorde det huden flassete.

Men for å være pirkete, er TF egentlig en foundation i kompaktform. Kanebo har også en mer pudderliknende sak som heter Transmatte, og som er beregnet for fetere hudtyper.

Skrevet
... og jeg synes Total Finish er det verste sparkelet som finnes; det dekker altfor mye uansett hvor lite jeg tok på, og i tillegg gjorde det huden flassete.

Men for å være pirkete, er TF egentlig en foundation i kompaktform. Kanebo har også en mer pudderliknende sak som heter Transmatte, og som er beregnet for fetere hudtyper.

Men hvordan blir det hvis jeg kjøper et produkt til svært fet hud? skal jeg bruke det kun på nesa og noe annet/ingting i resten av ansiktet? Bruker ikke/svær sjelden foundation til vanlig, så vil helst slippe å begynne med noe nå. Til vinteren derimot blir det mer sminke...

Gjest Deception
Skrevet

Jeg ville i hvertfall brukt to ulike produkter; ett for fetere hud på nesen, et annet i resten av ansiktet.

Ang. sminke, kunne du jo prøve Mineral Veil fra ID? Det er rett og slett et mattende transparent pudder, og gir ingen farge, eller noe. Evt. et annet løspudder; det fra Make Up Store matter også effektivt.

Skrevet

Takk for tips. Tror jeg skal teste ut noe av det når lønninga kommer ;)

Gjest Jojoba
Skrevet

Jeg ville i hvertfall begynt med jojobaolje, hvis du ikke allerede gjør det. Den er bra på fet hud, uten at den gjør tørr/normal hud tørrere. Da kan du heller droppe dagkremen på nesa og ta den bare i resten av ansiktet. Jeg har ikke noe tro på produkter spesielt for fet hud, for voksne jenter som ikke har spesielt fet hud:) I tillegg ville jeg brukt mineralfoundation.

Skrevet

Hvor får jeg kjøpt jojobaolije, og hvor mye koster det (ca.)?

Skrevet
På apoteket til ca 100lappen:)

Det var ikke mye. Tror jeg skal teste det ut, og hvis det ikke skulle fungere, så har jeg ikke brukt en formue. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...