honey21 Skrevet 21. mai 2007 #1 Skrevet 21. mai 2007 (endret) Ble litt inspirert av den andre tråden her som handler om bråk på kvelden/natten. Jeg bor i et borettslag som består av mange blokker på 4 etasjer. Flere morgener i uken bråker det noe sinnsykt utenfor. Tror det er vaktmesteren som gjør et eller annet i skuret han bruker. I dag kl 0730 begynte han å bruke en elektrisk sag eller noe sånt. Det bråkte noe forferdelig! En annen dag begynte han plutselig å kjøre traktor (!) rundt omkring fra kl 08 til kl 10. Skjønner ikke hva han gjorde med den traktoren... han kjørte bare rundt i to timer! Selvfølgelig bråker traktorer veldig mye så jeg våknet selvfølgelig. Noen dager i uken begynner jeg sent på jobb og behøver ikke stå opp tidlig. Men jeg er vel ikke den eneste som ikke står opp kl 0630 hver morgen? Er det dermed dumt å irritere seg over bråk som begynner kl 0730? Jeg skjønner at fyren har sin jobb å gjøre, men han bør vel ta hensyn til beboerne? Edit: skrivefeil Endret 21. mai 2007 av honey21
Gjest CharlotteYork Skrevet 21. mai 2007 #2 Skrevet 21. mai 2007 Nå har jeg aldri bodd i et slikt borettslag, men ettersom jeg har forstått har man et styre der? Jeg ville skrevet et brev til styreformannen og bedt ham om å irettesette denne vaktmesteren. Det må da være mulig å legge bråkete arbeid til midt på dagen?
honey21 Skrevet 21. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 21. mai 2007 Ja det er et styre her så jeg kan jo skrive brev til de. Men måtte bare først høre om jeg har totalt urimelige/egoistiske krav
Gjest CharlotteYork Skrevet 21. mai 2007 #4 Skrevet 21. mai 2007 Ja det er et styre her så jeg kan jo skrive brev til de. Men måtte bare først høre om jeg har totalt urimelige/egoistiske krav Jeg synes ikke det, men med den gruppen mennesker som åpenbart befinner seg her ville det jo ikke være overraskende dersom noen mente noe annet
Leo Skrevet 22. mai 2007 #5 Skrevet 22. mai 2007 Noen dager i uken begynner jeg sent på jobb og behøver ikke stå opp tidlig. Men jeg er vel ikke den eneste som ikke står opp kl 0630 hver morgen? Er det dermed dumt å irritere seg over bråk som begynner kl 0730? Jeg skjønner at fyren har sin jobb å gjøre, men han bør vel ta hensyn til beboerne? Nå har jeg aldri bodd i et slikt borettslag, men ettersom jeg har forstått har man et styre der? Jeg ville skrevet et brev til styreformannen og bedt ham om å irettesette denne vaktmesteren. Det må da være mulig å legge bråkete arbeid til midt på dagen? I et borettslag vil det sannsynligvis være beboere som har behov for å sove til alle døgnets tider. Midt på dagen sover f.eks. de som har vært å nattvakt. Det mest normale er dog å sove om natten og det er også samfunnet lagt opp etter at flertallet gjør. Vaktmesteren på sin side må nødvendigvis utføre arbeidet i sin arbeidstid som sannsynligvis er fra 07.00/07.30 til 15.00/15.30. Det er selvfølgelig ikke noe problem å sende et brev til styret og foreslå at vaktmesteren legger opp arbeidet sitt etter ditt søvnmønster, men jeg tror neppe du vil få noe gjennomslag for det .
honey21 Skrevet 22. mai 2007 Forfatter #6 Skrevet 22. mai 2007 Helt enig med deg ovenfor, Leo Som forventet startet bråket igjen i dag kl 0728... og jeg har bare fått sove 6 timer. Så gøy!
Daria Skrevet 22. mai 2007 #7 Skrevet 22. mai 2007 Borettslag har vanligvis "stilletider" nedfelt i reglene -bråkes det utenom disse kan du klage. Men å klage på at vaktmesteren utfører jobben sin etter kl 07.30 kommer du neppe noen vei med, det er helt normal arbeidstid.
Rosalie Skrevet 22. mai 2007 #8 Skrevet 22. mai 2007 Helt enig med deg ovenfor, Leo Som forventet startet bråket igjen i dag kl 0728... og jeg har bare fått sove 6 timer. Så gøy! 0728 må du regne med bråk. Det skal være stille mellom 23.00 og 07.00. Så du får legge deg litt tidligere, da, vettu.
Annie Skrevet 22. mai 2007 #9 Skrevet 22. mai 2007 Etter kl 07 så er det fritt fram for arbeidsbråk har jeg hørt.
aline Skrevet 22. mai 2007 #10 Skrevet 22. mai 2007 Det er ikke slik at en vaktmester kan begynne å jobbe kl 07.00 eller 0730 (for tro det eller ei, det er oppgaver som må gjøres da, og de må være våkne fra da i forhold til flere beboere også) og ta unna stilleoppgavene først, så ikke gjøre noe frem til klokka elleve, så kan de ta bråkejobbene da fra elleve til tre, for så å måtte jobbe litt igjen med andre jobber etter det igjen, for å rekke alt de skal. en vaktmester eller vedlikeholdsarbeider bør også få ha faste arbeidstider å forholde seg til, og etter kl 07.30 så har gjennomsnittsmennesket vel stått opp siden samfunnet er lagt opp for at veldig mange jobber og veldig mange jobber 8-16. da jeg var sykemeldt, irriterte jeg meg masse over arbeidere som bare MÅTTE begynne å borre og bråke (pusset opp en av leilighetene i blokka) klokka syv-halv åtte... det var kjempeirriterende når jeg ønsket å sove lenger en til syv. Før jeg gikk helt av skaftet, så tenkte jeg meg litt om og fant ut at vanligvis ville jeg jo ha stått opp og ikke plagdes av dette... da hadde det plagd meg mer om de startet kl ti/elleve og holdt på til klokka syv-åtte på ettermiddagen, som de jo måtte dersom de skulle tilpasset seg meg som ville sove lenge... Tenk deg så slitsomt da, komme sliten hjem fra jobb også er det et svare leven i flere timer, hører ikke seg tenke under middagen engang. og skal da alle håndtverkere jobbe ti til syv? hvor lett blir det å få det til å passe familielivet da?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå