Gjest CharlotteYork Skrevet 21. mai 2007 #1 Skrevet 21. mai 2007 Jeg har i dag bestilt time så min datter kan få hull i ørene. Fortalte dette til min mor i telefonen nå i ettermiddag og hun ble voldsomt oppskjørtet! Jeg kan ikke se problemet med at min datter får hull i ørene nå, senere kan hun jo f.eks. bli krakilsk og lage et leven uten like ved hulltagningen og det er vel i alle fall ikke bra? Må innrømme at jeg ble litt overrasket over reaksjonen, så jeg lurer på hva dere andre mener? Jeg har sett mange små piker med hull i ørene og det har da gått bra for deres del, later det til
Toro Skrevet 21. mai 2007 #2 Skrevet 21. mai 2007 Jeg er veldig enig med din mor. Det er totalt unødvendig for 1.5 åring å ha hull i ørene.
Gjenglemt sykkellås Skrevet 21. mai 2007 #3 Skrevet 21. mai 2007 Synes heller ikke noe om hull i ørene på (så små) barn.
Gjest Gjest_mej_* Skrevet 21. mai 2007 #4 Skrevet 21. mai 2007 Jeg er veldig enig med din mor. Det er totalt unødvendig for 1.5 åring å ha hull i ørene. Ja, helt enig. Er det for datteren din eller din egen skyld at du gjør dette?
Gjest Gjest_Chanell_* Skrevet 21. mai 2007 #5 Skrevet 21. mai 2007 Jeg er helt enig med din mor, det er helt tullete å ta hull i ørene på et barn på 1,5 år. Ungen er jo ikke istand til å ha noen meninger selv om hun virkelig vil ha hull i ørene sine. Det vil også bli veldig ubehagelig for henne om hun reagerer allergisk på ørepynten, noe unger ofte gjør.
Gjest Bellatrix Skrevet 21. mai 2007 #6 Skrevet 21. mai 2007 Enig med resten. En unge på 1,5 år er for liten for hull i ørene.
Nemesis Skrevet 21. mai 2007 #7 Skrevet 21. mai 2007 Synes ikke at det er noe du skal velge, og det er da ikke nødvendig å ta hull i ørene på et så lite barn. Vent heller til hun kommer i skolealder og spør henne selv om hun da vil ha pynt i ørene.
Gjest CharlotteYork Skrevet 21. mai 2007 #8 Skrevet 21. mai 2007 Ja, helt enig. Er det for datteren din eller din egen skyld at du gjør dette? Hun har sikkert et ønske om å bli ennå penere enn det hun er hun også Jeg er helt enig med din mor, det er helt tullete å ta hull i ørene på et barn på 1,5 år. Ungen er jo ikke istand til å ha noen meninger selv om hun virkelig vil ha hull i ørene sine. Det vil også bli veldig ubehagelig for henne om hun reagerer allergisk på ørepynten, noe unger ofte gjør. Hun får selvsagt ekte gulløredobber. Jeg reagerer selv og kan ikke bruke annet enn ekte i mine ører. Nå er det nå en gang slik at jeg er hennes mor, og som mødre felst må man ta noen valg på vegne av barna sine Synes ikke at det er noe du skal velge, og det er da ikke nødvendig å ta hull i ørene på et så lite barn. Vent heller til hun kommer i skolealder og spør henne selv om hun da vil ha pynt i ørene. Husker da jeg begynte på skolen, da var jeg en av de få jentene som ikke hadde hull i ørene. Jeg bad og tagg, men jeg fikk ikke hull før jeg var rundt 11 år. Dette sitter i og jeg bestemte meg for den gang at mine barn aldri skulle måtte vente så lenge. Sønnen min er jo eldre, men han kommer det ikke på tale at for noen som helst slags hull i kroppen, jeg er jo ikke helt dum heller
Snasen Skrevet 21. mai 2007 #9 Skrevet 21. mai 2007 Jeg er veldig enig med din mor. Det er totalt unødvendig for 1.5 åring å ha hull i ørene. Ja, men det er verken farlig eller skadelig på noen som helst måte å ta hull i ørene på en småunge. Søstern min fikk hull i øret som ettåring. hva så sier jeg bare.
Gjest CharlotteYork Skrevet 21. mai 2007 #10 Skrevet 21. mai 2007 Ja, men det er verken farlig eller skadelig på noen som helst måte å ta hull i ørene på en småunge. Søstern min fikk hull i øret som ettåring. hva så sier jeg bare. Godt med litt støtte Tusen takk Jeg tror datteren min kan bli riktig så søt med dette jeg
Snasen Skrevet 21. mai 2007 #11 Skrevet 21. mai 2007 Godt med litt støtte Tusen takk Jeg tror datteren min kan bli riktig så søt med dette jeg Ikke sant. Søtt er det, men som de andre nevner; Det er ingen nødvendighet, men det er ikke rosa klær heller. Så lenge det er lovlig og ikke skadelig skjønner jeg ikke problemet.
Leo Skrevet 21. mai 2007 #12 Skrevet 21. mai 2007 Ja, men det er verken farlig eller skadelig på noen som helst måte å ta hull i ørene på en småunge. Feil! Det er ikke anbefalt å ta hull i ørene på barn under tre år og aller helst bør man vente til barnet selv forstår hva det innebærer. Hull i ørene hos så små barn gir økt fare for infeksjoner fordi barnet selv ikke forstår at det ikke må ta seg til ørene til stadighet og kanskje med de mest infiserte ting på fingrene. Barnet forstår heller ikke at ørepynten kan henge seg fast i saker og ting og at det må være forsiktig slik at det ikke skjer. Det gir også økt risiko for å utvikle allergi og i verste fall kan man treffe soner i øret som på lang sikt kan gi kroniske plager siden øreflippen er så liten. Å ta hull i ørene på et så lite barn er m.a.o. ren, skjær idoti! Kommer hun hjem som syvåring og vil ha hull i ørene, så er det mer enn tidsnok!
Helen Skrevet 21. mai 2007 #13 Skrevet 21. mai 2007 Jeg er helt enig med mora di. Jeg synes det er altfor tidlig å ta hull i ørene. Det bør du vente med til ungen er så stor at hun spør om det selv og at hun klarer å rense hullene selv. Dattera mi fikk hull i ørene av faren sin da hun var 6-7 år enda vi hadde vært enige om det tidligere at hun ikke skulle få det før hun var 10-12 år. Hun fikk skikkelig trøbbel med hullene så de måtte gro igjen. Hun fikk nye hull da hun var 12 år, og det har gått bra.
Gjest CharlotteYork Skrevet 21. mai 2007 #14 Skrevet 21. mai 2007 Feil! Det er ikke anbefalt å ta hull i ørene på barn under tre år og aller helst bør man vente til barnet selv forstår hva det innebærer. Hull i ørene hos så små barn gir økt fare for infeksjoner fordi barnet selv ikke forstår at det ikke må ta seg til ørene til stadighet og kanskje med de mest infiserte ting på fingrene. Barnet forstår heller ikke at ørepynten kan henge seg fast i saker og ting og at det må være forsiktig slik at det ikke skjer. Det gir også økt risiko for å utvikle allergi og i verste fall kan man treffe soner i øret som på lang sikt kan gi kroniske plager siden øreflippen er så liten. Å ta hull i ørene på et så lite barn er m.a.o. ren, skjær idoti! Kommer hun hjem som syvåring og vil ha hull i ørene, så er det mer enn tidsnok! Det er jo bare å forklare barnet at man ikke skal pille det Selvsagt vil jeg ta meg av rensing og slikt. Allergier skjer vel oftest i luftveiene, så at en øredobb skal ha så mye å si tviler jeg meget sterkt på Jeg er helt enig med mora di. Jeg synes det er altfor tidlig å ta hull i ørene. Det bør du vente med til ungen er så stor at hun spør om det selv og at hun klarer å rense hullene selv. Dattera mi fikk hull i ørene av faren sin da hun var 6-7 år enda vi hadde vært enige om det tidligere at hun ikke skulle få det før hun var 10-12 år. Hun fikk skikkelig trøbbel med hullene så de måtte gro igjen. Hun fikk nye hull da hun var 12 år, og det har gått bra. Da var jo din datter åpenbart ikke moden nok Alle barn er forskjellige og noen er senere enn andre Jeg håper hun har nådd igjen sitt utviklingstrinn nå
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2007 #15 Skrevet 21. mai 2007 Det er da bare søtt. Så lenge du bruker rent gull(sier seg selv), så er det jo ikke noe problem. Tipper snuppa kommer til å bli glad for det når hun blir eldre. Det er jo greit at hun ikke er så stor at hun gruer seg for om det skal gjøre vondt.
Gjest synseren Skrevet 21. mai 2007 #16 Skrevet 21. mai 2007 Kan du ikke vente med å ta hull i ørene før hun kan bestemme selv hva hun vil. Skjønner ikke at du ønsker at din datter på 1,5 år skal gå igjennom noe sånt.
Gjest CharlotteYork Skrevet 21. mai 2007 #17 Skrevet 21. mai 2007 Det er da bare søtt. Så lenge du bruker rent gull(sier seg selv), så er det jo ikke noe problem. Tipper snuppa kommer til å bli glad for det når hun blir eldre. Det er jo greit at hun ikke er så stor at hun gruer seg for om det skal gjøre vondt. Ikke sant! Kan du ikke vente med å ta hull i ørene før hun kan bestemme selv hva hun vil. Skjønner ikke at du ønsker at din datter på 1,5 år skal gå igjennom noe sånt. Hun vil sikkert ha det senere likevel - hvilke små jenter vil vel ikke ha hull i ørene da? Om hun er 1,5 eller 8 - gå gjennom det må hun uansett. Da er det vel like greit at hun gjennomgår dette nå, så hun ikke husker det når hun blir eldre
Leo Skrevet 21. mai 2007 #18 Skrevet 21. mai 2007 Det er jo greit at hun ikke er så stor at hun gruer seg for om det skal gjøre vondt.Men hvis det virkelig gjør vondt, noe hun som så liten ikke forstår noe som helst av, så er det greit?
Leo Skrevet 21. mai 2007 #19 Skrevet 21. mai 2007 Om hun er 1,5 eller 8 - gå gjennom det må hun uansett. Eh, nei... Man kan leve et fullstendig fullverdig liv uten hull i ørene!
Anbefalte innlegg