Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Agarina
Skrevet

hei er en jente på 17-18:P(snart)

som slanket meg litt hardt. gikk ned fra 76 til 51 kg på under 3 mnd(har bmi på16.5.) har slitt med spf før. så kjenner at den sitter litt igjenn akurat nå. har fått hjel på legen til å sette opp en kost plan hvor det økes med 300 kal per dag. men jeg er så urikker på hvordan jeg skal klare det. kan noen hjelpe meg?

kanskje litt vanskeligt å hjelpe meg uten og hvite hvor mye jeg eter om dagen

blir tilsammen 400cal:( om dagen:(

forslag til ting som ikke er vnskeligt å spise og som er sundt?

mvh: en som vil til roskilde i sommer hvis hun klrer dette:)

Videoannonse
Annonse
Gjest bloman
Skrevet

skrev litt feil:

som slanket meg litt hardt. gikk ned fra 76 til 51 kg på under 3 mnd(har bmi på16.5.) har slitt med spf før. så kjenner at den sitter litt igjenn akurat nå. :slåss:

har fått hjel på legen til å sette opp en kost plan hvor det økes med 300 kal per uke. men jeg er så urikker på hvordan jeg skal klare det. kan noen hjelpe meg?

Gjest Blondie65
Skrevet

som slanket meg litt hardt. gikk ned fra 76 til 51 kg på under 3 mnd(har bmi på16.5.) har slitt med spf før. så kjenner at den sitter litt igjenn akurat nå. har fått hjel på legen til å sette opp en kost plan hvor det økes med 300 kal per dag. men jeg er så urikker på hvordan jeg skal klare det. kan noen hjelpe meg?

I en periode fremover blir du nødt å tenke litt på mat som om det var medisin. Ta frem mobilen din og still den inn til å varsle deg hver 2-3 time hele den tiden du er våken - inntil 2 timer før du går i seng.

Hver gang den ringer bør du spise minst 100 kcal helst så mye som 200-300. Spiser du f.eks. et knekkebrød med hvitost og syltetøy på nærmer du deg. Alle ingrediensene her er sunne, det er bare et stykke brød, osten inneholder protein og syltetøyet jern.

2. hvert måltid kan være en frukt. Hvis en hel frukt er for mye så spis en halv.

Hvis du gir deg selv 3 uker med dette "regimet" vil du etterhvert opparbeide deg sult på de tidspunktene klokken ringer og sult er kroppens eget signal om at den trenger mat.

Andre ting som er sunne: Makrell i tomat (fet fisk inneholder veldig sunne oljer som er godt for kroppen din), tunfisk, leverpostei. Grønne salatblad opp på pålegg gir ikke fler kalorier men det gir masse næring, det samme gjelder tomat og agurk.

Forøvrig bør du følge kostholdsplanen din så godt det lar seg gjøre.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...