Gå til innhold

jobbintervju

Knøttet

Anbefalte innlegg

Jeg skal i jobbintervju denne uken og neste, og lurer på om jeg skal opplyse de om at jeg skal gifte meg i sommer, og da trenger fri hvis jeg får jobben, i 3-4 dager. Blir ikke dette negativt for de, og de kan da velge å ikke ansette meg, eller ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ikke sagt noe om det. Det vil antakelig telle negativt. En arbeidstaker som spør om fri allerede på et intervju, kan på et vis signalisere at man ofte spør om fri.. hvis du skjønner.

Faren for deg er selvsagt at de kan nekte deg fri - for det kan de faktisk.

men alt i alt tror jeg ikke jeg ville sagt det... for er det en kandidat som er jevngod med deg og ikke ber om fri.. så velger de antakelig h*n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :-D

Kommer ikke til å si i fra da, nei. Men jeg skal gifte meg i sommer, og da MÅ jeg jo ha fri ... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke sagt noe om det. Det vil antakelig telle negativt. En arbeidstaker som spør om fri allerede på et intervju, kan på et vis signalisere at man ofte spør om fri.. hvis du skjønner.

Faren for deg er selvsagt at de kan nekte deg fri - for det kan de faktisk.

men alt i alt tror jeg ikke jeg ville sagt det... for er det en kandidat som er jevngod med deg og ikke ber om fri.. så velger de antakelig h*n

Jeg ville også ventet til tilbudet kom - men ærlig talt: Alle arbeidsgivere forstår at man ikke gifter seg hver sommer. Det er derfor lite sannsynlig at de vil oppfatte deg som en som ber om fri i hytt og pine.

Men det er ikke uvanlig å få spørsmål om privatliv, og om man har noen ferieplaner. Hvis slike spørsmål kommer opp, går det an å nevne saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Enig, nevn det når du eventuelt får jobben. De fleste arbeidsgivere har forståelse for at de ansatte har et liv utenom jobben, inkludert bryllup og ferier. Bare vær ydmyk og imøtekommende når du forteller det. Men vent altså til du (eventuelt) har fått jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...