Gå til innhold

Trening hver dag og dusjing

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har kommet inn i en god stim nå og har trent hver dag den siste tiden. * klappe meg selv på hodet* Men: føler det blir veldig mye dusjing og det kan da umulig være så altfor sunt? Hvordan gjør dere andre det med mye trening og dusjing?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg dusjer etter jeg har trent, selv om jeg trener flere dager etter hverandre. Tror heller ikke det er så veldig sunt, men orker ikke gå svett rundt, føle meg ekkel og skitten og stinke...

Skrevet
Hei! Har kommet inn i en god stim nå og har trent hver dag den siste tiden. * klappe meg selv på hodet* Men: føler det blir veldig mye dusjing og det kan da umulig være så altfor sunt? Hvordan gjør dere andre det med mye trening og dusjing?

Jeg dusjer hver dag, faktisk 2 ganger daglig de dagene jeg har to økter (hvis ikke de er ganske tette, og jeg ikke skal noe spesielt annet imellomtiden, kanskje bare rydde og surre hjemme). Den første gangen jeg dusjer bruker jeg bare dr.greve å vaske meg med. Etter den faste treningsøkta bruker jeg dusjsåpe. Smører meg med bodylotion etter dusjen. Har ikke noe problemer med hud. Håret vasker jeg forøvrig ca annenhver dag, hvis ikke jeg har svetta noe inni granskauen. (blir jo ikke alltid like svett av en styrkeøkt)

Tren og dusj og vær glad du. Kroppen vil nok heller dusjes litt ofte enn ikke å få trening ;)

Gjest Kristin_
Skrevet

Jeg dusjer etter hver trening, men er flink å bruke hårkurer og bodylotion. Er ikke gunstig å dusje så ofte, og det vet jeg godt =/ men uaktuelt å gå rundt og lukte.

Skrevet

En ide er i ikke alltid bruke shampo og balsam hver gang, hvert fall ikke når man dusjer flere ganger om dagen..forskjellig kroppssåpe er også lurt :)

Du er flink, stå på videre!

Skrevet

Glemte å si at jeg også smører meg inn med bodylotion etter at jeg har dusjet.

Angående det med shampo og balsam så må jeg bruke begge dele hver gang jeg dusjer. Shampo for å få vekk svetten som har satt seg mange centimeter ut i håret, og balsam for å kunne gre håret etterpå. Jeg har ganske langt hår, hvordan gjør dere med kort hår det? Noen forskjell?

Skrevet

Jeg er i dusjen minst en gang om dagen, noen ganger to. Men bruker lite såpe, kun på "utsatte" plasser ,shampo kun en gang om dagen og er rimelig kjapp. Smører meg med uparfymert bodylotion samt en litt fetere krem på bena til kvelden.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg er i dusjen minst en gang om dagen, noen ganger to. Men bruker lite såpe, kun på "utsatte" plasser ,shampo kun en gang om dagen og er rimelig kjapp. Smører meg med uparfymert bodylotion samt en litt fetere krem på bena til kvelden.

samme her! ser ikke på det som noe problem, bare at det tar litt tid. men det må til!

vet at det ikke anbefales med dusjing og vasking av håret hver dag, men for meg er det en viktig del av morgenritualet også; jeg må starte dagen med en dusj - vann er herlig!

Skrevet

Ok. Tror jeg bare fortsetter å trene og dusje like mye da. Noen gode dusjsåper å anbefale som ikke tørker ut ? Har kjøpt meg Neutral dusjsåpe uten farge og lukt men føler jeg mister litt av "luksusen" ved å dusje når jeg ikke lukter blomster etterpå :dusje:

Er imponert over dere som trener to ganger daglig!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...