Gå til innhold

Noen som har erfaring med..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det er flere tråder her om dette med barn og bryllup. Vår datter er halvannet år når vi gifter oss i juli, planen er at hun skal være med hele kvelden.. Tenkte å ta med vogna hennes og satse på at hun sovner der.

Men så begynner jeg å tenke på hva om hun nekter og sove, blir grinete osv..

Alle vi kjenner er i bryllupet, så det er ikke så lett å skaffe barnevakt heller. Vil ikke ha en barnevakt som jeg ikke kjenner så godt heller.

Noen som har noen egne erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke erfaring med egne barn men barn av venninder som har giftet seg og har små barn.

Og min erfaring er: La barnet være hjemme. Et så lite barn har ingen glede av en slik fest og du får ikke slappet av og kost deg.

Men jeg må si at jeg skjønner godt dilammaet med barnvakt. Går barnet i bhg eller dagmamma? Kan kanskje enten dagmammaen eller en av "tantene" i barnehagen passe barnet?

Jeg husker jeg skulle holde tale for min kjære venninde + at vi var en gjeng som hadde diktet en sang for henne som vi skulle synge. Bruden hørte nesten ingenting av verken talen eller sangen pga hun hadde en liten jente på 4 år på fanget som maset om å leke.

Skrevet

Vi skal ha med ungene i bryllupet vårt. Selvfølgelig :sol: Dette er jo en dag hvor man vil ha med alle man er glad i, og ungene er jo absolutt de man er mest glad i!!! Kan ikke tenke meg å feire denne dagen uten.

Vi har med barnevakt til de to små fra og med vielsen til og med middagen er unnagjort. Da begynner voksenfesten, og småtassene drar hjem sammen med barnevakten.

Skrevet

Vi hadde med oss alle 4 ungene i bryllupet vårt, de var da 13,5 mnd, 4,5 år, 5 år og 9 år.

Siden vi bare har minstemann sammen så reiste de tre eldste til sin mor/far før festen begynte.

Minsten skulle være med faren min og samboeren hjem så han fikk være med på alt.

Vi hadde med vogn og babysitter, han ble lagt på et annet rom og sovnet uten problemer for han var veldig sliten. Han la seg rundt de tider da de andre ungene ble hentet. Han hadde holdt det gående hele kvelden så han var helt utslitt.

Det var samboeren til faren min og svigerinna mi som tok seg av han hele kvelden for at vi skulle slippe, de passet også på ungene under maten.

Gjest CharlotteYork
Skrevet

I de bryllupene jeg har vært i har det ikke vært barn tilstede. Jeg tenker meg skrekk og gru på hvor mye bråk det kan medføre! :overrasket:

I nevnte bryllup har småbarnsmødre enten blitt hjemme eller de har skaffet barnevakt. Dette har fungert alldeles utmerket

Skrevet
Vi skal ha med ungene i bryllupet vårt. Selvfølgelig :sol: Dette er jo en dag hvor man vil ha med alle man er glad i, og ungene er jo absolutt de man er mest glad i!!! Kan ikke tenke meg å feire denne dagen uten.

Vi har med barnevakt til de to små fra og med vielsen til og med middagen er unnagjort. Da begynner voksenfesten, og småtassene drar hjem sammen med barnevakten.

Bare signerer denne...slik skal vi gjøre også! Har også 4 venninner som skal ha med spedbarn. Men de litt større barna er ikke bedt..

Skrevet

Våre gutter var 4 og 6 da vi gifta oss, og de var med til kaffen var servert. Da ble de kjørt til overnatting, og nei, det var ikke enkelt å finne noen siden alle var i bryllupet. Redningen vår ble assistenten i barnehagen, hu kjente de fra før, og de kom stuptrøtt og rett i seng. Hu fikk betaling selvfølgelig.

Under selve bryllupet hadde jeg avtalt med to tenåringsjenter om å være "barnevakter", slik at jeg skulle slippe å tenke på det. De tok de med ut under taler, sanger osv.

Forøvrig så var de veldig opptatt av resten av slekta, mamma og pappa var ikke så spennende, tror nesten vi ble for fremmede i all stasen!

Synes det var helt topp at de var med, men de hadde veldig lyst til å dra når tiden kom. Det viktigste tror jeg er å ha et avslappa forhold til det, det er da normalt med unger og litt skrål i bakgrunnen på sånne dager?

Skrevet

Jeg vil si det kommer litt an på alderen på ungene. Moren og faren min giftet seg da jeg var 1 år, og da ble jeg hjemme fordi de visste jeg ikke ville ha noen glede av det. Husker ikke hvem som passet meg, men det ordnet seg i hvert fall. Men da jeg var elleve og broren min åtte, var vi begge med i bryllupet til faren og stemoren min, og var der hele kvelden, selv gjennom "voksenfesten", og hadde det kjempegøy. Jeg vil si at er det egne barn det er snakk om, så er det bare koselig å ha dem inkludert i bryllupet, såfremt de ønsker det selv og ikke kommer til å kjede seg altfor mye.

Gjest Gjest
Skrevet

Vi hadde vår sønn og en haug med tenteunger og små søsken i bryllupet vårt, og det var kjempeflott! Visst var det litt bråk, men nå er ikke vi så redd for det, da;-)

Jeg ønsket at brylluet vårt skulle samle hele familien, både store og små, og jeg tror alle koste seg!

Skrevet
I nevnte bryllup har småbarnsmødre enten blitt hjemme eller de har skaffet barnevakt. Dette har fungert alldeles utmerket

Men når bruden er småbarnsmor er det kanskje ikke like lett å holde seg hjemme?

Vi har det samme problemet. Alle som vanligvis kunne vært barnevakt er i bryllupet, så vi må finne en annen barnevakt. Kommer til å høre med naboer, foreldre til andre barn i barnehagen om de kjenner til noen/kunne tenke seg å være barnevakt den dagen, og selvfølgelig sørge for at barn og barnevakt blir kjent før den store dagen. Vi planlegger at barnevakten tar med seg datteren vår hjem etter vielse og fotografering. Hverken hun eller vi vil ha noen glede av at hun er tilstede under middagen eller festen, så vi håper vi klarer å få til en grei løsning.

Skrevet (endret)

Vi skal også ha med ungene. Men jeg er litt spent. Må innrømme det...

Han på 1 år, skal hentes etter fotografering. Men tenkte at 4-åringen skulle få være med under middagen også. Og etter det, vet jeg faktisk ikke hva vi skal gjøre med ham. Men det er flere unger der også. Har planer om at ingen av de skal få være der etter middagen, da bør de komme seg hjem.

Men er som sagt spent...å ha ham hengenes rundt bena våres, kan bli litt slitsomt:-/

Hvordan i all verden får man satt inn smileyer nå forressten??

:-)

Endret av Brudeberta70
Skrevet

TS her.. Hun går hverken i barnehage eller har dagmamma, så det er ikke så lett å finne barnevakt nei.. Og jeg vil selvsagt ha henne med, men tenker på hvordan det vil bli utover kvelden. Besteforeldrene og tanten hennes passer på henne på festen for oss, så det blir ikke noe ekstra "stress" for oss. Hun er veldig glad i folk og er rolig og snill, så tror det vil gå greit da.. pleier å sovne hvor om helst bare hun er trøtt nok.

Smilyene finner du under "sidepanel på/av" forresten, til du som lurte på det :) Trykk vis alle så kommer alle opp..

Gjest *Magica*
Skrevet
I de bryllupene jeg har vært i har det ikke vært barn tilstede. Jeg tenker meg skrekk og gru på hvor mye bråk det kan medføre! :overrasket:

Vi hadde lyst til å dele bryllupsdagen både med våre egne og andres barn - det var aldeles ikke noe skrekk og gru.

Jeg kjøpte inn masse spill, tegnesaker og ga barna engangskameraer. De hadde en egen barnevakt og mulighet for å gå ut når de måtet ønske. De forstyrret på ingen måte, og jeg hadde nok også sagt fra ganske tydelig om de hadde gjort det.

Men så hadde vi heller ikke noe stivt bryllup med firetimersmiddag og mange, lange taler (skrekk og gru...). ;)

Skrevet

Der var de ja! Takk takk!!!

:bukke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...