Cilla Skrevet 21. mai 2007 #1 Del Skrevet 21. mai 2007 Jeg sitter og skal fylle ut næringsoppgave. Jeg har hatt et lite enkeltmannsforetak som jeg slettet i desember. Jeg hadde et lån på firmaet, men når jeg solgte hele varebeholdningen så brukte jeg de pengene til å betale ned lånet. Jeg skal fylle ut næringoppgave 1 (i tillegg til selvang. for næringsdrivende og personinntekt skjema) og der finner jeg ingen steder å fylle inn hvor mye jeg har betalt i låneavdrag. Jeg finner et sted jeg kan sette inn gjeld per 31.12.06 men da var jo lånet kr 0, og overskuddet blir jo da veldig for høyt, og det tallet skal jeg jo igjen føre over i selvangivelsen min. Håper noen kan hjelpe meg, har så lyst å blir ferdig med dette i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heidi26 Skrevet 21. mai 2007 #2 Del Skrevet 21. mai 2007 Hei Lån påvirker kun balansen i et selskap, og ikke resultatet. Det er derfor ingen steder som avdrag skal føres. Du setter bare lånet til null, og overskuddet må du nok leve med. Med mindre du ikke kan avskrive noen tap på varebeholdningen. Det eneste måten et lån kan påvirke resultatet ditt er hvis dette er tatt opp for å kjøpe en verdigjenstand som avskrives. Du har jo solgt varebeholdningen din og dermed fått et overskudd.... men hvor du gjør av disse pengene påvirker ingenting på resultatet. Lån er ikke en kostnad i den forstand. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå