Gå til innhold

Ting ødelagt på jobb

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Noen som vet om man har krav på å få erstattet personlige ting som blir ødelagt på jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Kommer an på omstendighetene, hvor velvillig sjefen er, forsikringen på arbeidsstedet og om dere har noen avtale om dette.

Jeg fikk f.eks ikke sjefen til å ta det på forsikringen sin da jeg, etter pålegg fra ham, hadde mobiltelefonen innelåst i garderobeskapet på jobb og noen brøt seg inn og stjal den :forvirret:

Men mange arbeidssteder har avtale om at arbeidstakere skal bruke egne eiendeler, eks klær eller bil, i jobben, og da vil muligens erstatning være aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan aldri tenke meg at du har krav på noen form for erstatning. Er det et vilkår i arbeidskontrakten at du må disponere f.eks egen bil på jobb har du faktisk godtatt det.

Vi alle bruker jo personlige ting på jobb i form av klær og mobiltelefon... og man må faktisk regne med at ting kan bli ødelagt. Å kreve at arbeidsgiver skal betale noe slikt er totalt urimelig....

Noe annet er selvfølgelig om sjefen pålegger deg å legge mobiltlf i garderoben og denne blir stjålet... da bør de erstatte.. med mindre de ikke har fraskrevet seg ansvar i arbeidskontrakten da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe annet er selvfølgelig om sjefen pålegger deg å legge mobiltlf i garderoben og denne blir stjålet... da bør de erstatte.. med mindre de ikke har fraskrevet seg ansvar i arbeidskontrakten da.

Hvorfor skal sjefen erstatte når ansatt kan legge telefonen hjemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det tror jeg du kan se langt etter. Jeg fikk ødelagt brillene mine(jobber i barnehage, en smårolling rev brillene av nesen min og vips så var de ødelagte før jeg kunne si ibsens ripsbusker) og kunne se langt etter erstatning. Det hjalp 0 og niks at jeg er avhengig av briller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg du kan se langt etter. Jeg fikk ødelagt brillene mine(jobber i barnehage, en smårolling rev brillene av nesen min og vips så var de ødelagte før jeg kunne si ibsens ripsbusker) og kunne se langt etter erstatning. Det hjalp 0 og niks at jeg er avhengig av briller.

Ærlig talt, det må du regne med når du jobber med barn. Dessuten er det bare å bruke kontaktlinser. Men du har vel ikke barn selv og forventet kanskje at barnet skulle erstatte dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Mari_*

Alvorlig talt; det er helt idiotisk å si at man heller kan bruker kontaktlinser, selv kan jeg ikke det fordi øynene mine reagerer på dem (og ja, jeg har forsøkt alle merker som finnes). Dessuten blir det tullete å begrunne det med at "du har ikke barn så du vet ikke hva du snakker om", høres noe sutrete ut. Briller er faktisk dyrt, og burde blitt erstattet av arbeidsgiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Ærlig talt, det må du regne med når du jobber med barn. Dessuten er det bare å bruke kontaktlinser. Men du har vel ikke barn selv og forventet kanskje at barnet skulle erstatte dem.

I alle dager, det var da en utrolig idiotisk kommentar?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel an på hvordan det blir ødelagt, da. Men i de aller fleste tilfeller hvor ting blir ødelagt på jobb, vil man ha en viss grad av uaktsomhet fra arbeidstakers side. Han med mobilen kunne lagt igjen mobilen hjemme eller i bilen. Hun med brillene kunne brukt sportsbriller på jobb (det ville jeg for øvrig hørt om jeg kunne få dekket. Terminalbriller er jo vanlig, så hvorfor ikke sportsbriller når man jobber slik som hun med brillene gjør?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Du som faktisk jobber med barn bør vel lære å ta ansvar selv før du skal lære små barn ting. Ikke forvent at andre skal erstatte ting bare fordi du er et slurvehode.

Alvorlig talt; det er helt idiotisk å si at man heller kan bruker kontaktlinser, selv kan jeg ikke det fordi øynene mine reagerer på dem (og ja, jeg har forsøkt alle merker som finnes). Dessuten blir det tullete å begrunne det med at "du har ikke barn så du vet ikke hva du snakker om", høres noe sutrete ut. Briller er faktisk dyrt, og burde blitt erstattet av arbeidsgiver.

Naturligvis er det en smal sak å bruke kontaktlinser i stedet. At man kjøper "kule linser på nett" i stedet for å gå til en optiker, får man ta på egen kappe.

Har man barn så vet man at disse må passes på. Bruker man da dyre ting, så må man faktisk regne med at skader kan skje. Enhver som HAR EGNE BARN vet dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

En usaklig gjest ute og går her, ja...

Det kan vel ikke være noen som forventer at enhver arbeidstaker alltid selv skal erstatte alle egne eiendeler som blir ødelagt på jobb???

På min jobb blir briller, mobiltelefoner, sko og lignende ødelagt jevnlig, i tillegg til at klær blir ødelagt flere ganger i uka. Det er vel ingen som forventer at jeg (eller mine kollegaer) skal kunne erstatte dette selv, igjen og igjen, på en timelønn på 99 kroner?

Heldigvis dekker min arbeidsgiver det meste av det. Det skulle da også bare mangle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mari_*
Du som faktisk jobber med barn bør vel lære å ta ansvar selv før du skal lære små barn ting. Ikke forvent at andre skal erstatte ting bare fordi du er et slurvehode.

Naturligvis er det en smal sak å bruke kontaktlinser i stedet. At man kjøper "kule linser på nett" i stedet for å gå til en optiker, får man ta på egen kappe.

Har man barn så vet man at disse må passes på. Bruker man da dyre ting, så må man faktisk regne med at skader kan skje. Enhver som HAR EGNE BARN vet dette.

Jeg har ikke kjøpt kule linser på nett, men vært hos oyelege og optiker, så den kommentaren kan du bite i deg.

Som sagt er briller dyrt, og burde blitt erstattet etter mitt synspunkt. Å ja, jeg vet aat barn må passes på og at de ødelegger ting, du er ikke den eneste med barn på dette forumet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...