Gjest Frustrert Skrevet 21. mai 2007 #1 Skrevet 21. mai 2007 Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal skrive dette, men jeg prøver. Kasnkje det bare er jeg som tenker feil. Jeg føler ofte at mannen min heller prioriterer venner framfor meg. Hvis jeg spør om vi kan dra ut og handle (jeg har ikke lappen, men det har han) så skal han bare ditt og han skal bare datt. Det drøyer ofte flere timer fra jeg spør til vi kommer oss ut. Men med en gang en venneinne eller kompis trenger hjelp til noe, eller vil ha han med på noe så kaster han alt han har i hendene. Dette gjelder ikke bare handling, men også andre ting. Jeg kan ta buss for å handle og jeg klarer å finne på ting uten han, men når han er overivrig på å hjelpe venner samtidig som han avfeier meg føler jeg meg tilsidesatt. I dag er vi tom for både mat og dopapir og jeg har spurt om han kan kjøre meg på butikken. Han har sagt "nei, jeg skal bare" i flere timer. For en halvtime siden sa han bare nei og begynte han på noe, så jeg tenkte å ta buss. Vi kan ikke være her uten mat eller dopapir. 5 minutter før jeg skulle gå mot bussen så ringer en venninne og da må han plutselig dra med en gang. Han spør om jeg vil være med så jeg får handlet. Jeg kommer ikke helt voerens med denne venninna og ikke aner jeg hvor lenge han blir der så jeg ble ikke med, men jeg ble litt sur på han for at han kaster alt han har i hendene for henne, men når det gjelder meg kan ting utsettes i det uendelige.
Tabris Skrevet 21. mai 2007 #2 Skrevet 21. mai 2007 Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal skrive dette, men jeg prøver. Kasnkje det bare er jeg som tenker feil. Man tenker ikke "feil" eller "riktig" i slike sammenhenger - det finnes ingen fasit som man skal følge. Det kan virke somom du og partneren din prioriterer forskjellig og har forskjellig oppfatning av hvordan dere ser forholdet. Du bør ta det opp med ham og finne ut sammen med ham hva dere vil gjøre i deres forhold fremover.
bella domina Skrevet 21. mai 2007 #3 Skrevet 21. mai 2007 Det er ikke uvanlig at man utsetter det hverdagslige og lar partneren vente med sine gjøremål til det passer en selv, mens man styrter til for å hjelpe venner. Ikke uvanlig, men egentlig litt dumt. Tror det kommer av at handlingen kjenner man, den er kjedelig, den blir gjort uansett, og det er "jobb", så det kan utsettes. Vennetjenesten derimot innebærer elementer av noe nytt i tillegg til å være sosialt og en anledning til å hjelpe en man ikke er sammen med hele tiden. Dessverre kan dette utarte seg til ekstremhet, slik det kan virke som du er utsatt for. Men jeg lurer på en ting: Hvorfor kan du ikke bare gi fyren handlelista, si "ansvaret denne gangen er ditt" og la ham gjøre det når det passer ham? Om han ender opp med å handle på nærmeste 7 eleven fordi han somlet, får han se prisen og er kjappere neste gang Like ofte som jeg ser menn som ignorerer dama og styrter til for å hjelpe venner ser jeg kvinner som ikke bare skal ha mannen til å gjøre sin del, men som også skal ha ham til å gjøre det når det passer dem og slik det passer dem. Og jaadda - jeg er en slik selv , men har lært å bli litt roligere.
hypergirl Skrevet 21. mai 2007 #4 Skrevet 21. mai 2007 Synes det er dårlig gjort av han, rett og slett. Det er like mye hans ansvar at dere har dopapir etc i huset. Hadde det vært for å handle klær til deg selv er saken en annnen. Men når det er snakk om nødvendige ting burde egentlig han pelle seg ut og gjøre det selv, i det minste kjøre deg. Helt tåpelig at du skal ta buss når han har bil, ærlig talt.
Fresi Skrevet 21. mai 2007 #5 Skrevet 21. mai 2007 Hva gjør han hvis han blir sittende der uten mat og dopapir fordi han måtte hjelpe en venn da?
Gjest Frustrert Skrevet 21. mai 2007 #6 Skrevet 21. mai 2007 Bella; Jeg gjorde som du sa. Ba han handle selv. Jeg ble ganske frustrert så jeg lot han få høre at jeg ikke likte at han kastet alt han hadde i hendene hvis noen av vennen ringer, men utsetter handling av viktige varer i det uendelige. Han beklaget og sa han syntes det var kjedelig å handle. Det er greit at han synes det er kjedelig å handle, men stort sett er det jeg som gjør det uansett. Men det er greit å få skyss i det minste. Hva han gjør når vi sitter her uten mat eller dopapir? Han finner alltid et eller annet "nødmat" og dusjer etter å ha vært på do. Vel. Takk for innspill folkens. Etter praten vår håper jeg mannen min skjønner at det er viktig at vi har mat og ikke bare å hjelpe venner
Gjest Gjest_hypergirl_* Skrevet 22. mai 2007 #7 Skrevet 22. mai 2007 Heh, det er mye i livet som er kjedelig men det må gjøres for det. Jeg tipper ikke du synes det er utstyrtelig morro å handle heller. Be han om å vokse opp og skjerpe seg. Ærlig talt.........Han gjør vel ikke husarbeid heller da tipper jeg? Tenk om vi bare skulle gjort det som er gøy, da hadde lite blitt gjort........
SamanthaJones Skrevet 22. mai 2007 #8 Skrevet 22. mai 2007 Kjærester kommer og går, venner består. Kanskje det har noe med det å gjøre?
Gjest Frustrert Skrevet 22. mai 2007 #9 Skrevet 22. mai 2007 Kjærester kommer og går, venner består. Kanskje det har noe med det å gjøre? Vi er godt gift så jeg regner med at han ikke ser på meg på den måten. "Kjærster kommer og går, venner består" er et forfedelig teit ordtak. Jeg har tenkt til å tilbringe resten av livet med mannen min, men har hatt mange venner jeg ikke lenger har kontakt med. Venneskap er viktig, men det er også viktig å pleie kjæresteforhold, i hvært fall hvis man er gift og har tanker om at det skal vare. Som tennåring kan man kanskje tenke at kjærester kommer og går, men som voksen og etablert blir dette en feil holdning for meg i hvært fall. Jeg elsker mannen min og vet at han elsker meg, selv om han har sine dårlig sider. Jeg har også mine dårlige sider. Kjærlighet er å elske hverandre som hele mennesker med gode og sårlig sider.
Nynaeve Skrevet 23. mai 2007 #10 Skrevet 23. mai 2007 Har du sagt at du ikke vil være nederst på prioriteringslista hans ? for det er det du er NEDERST ! Betyr ikke at du er uviktig for han, eller at han ikke elsker deg. Det betyr bare at ikke blir prioritert. Jeg ville definitivt sagt det til han i v e l d i g klar tekst. Og bare så du vet det, det blir IKKE bedre med åra, det blir bare verre å få fram budskapet ditt. Og ikke uvanlig, vil deres barn også bli nedprioritert på samme måte.... Dette er en "dårlig" side ikke må akseptere. Tydelig og veldig får ord....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå