Gjest Mysticgirl Skrevet 21. mai 2007 #1 Skrevet 21. mai 2007 Det som er så irriterende det er at menn overøser oss med komplimenter i begynnelsen!Vi er som prinsesser for dem! De viser seg ved sin beste side..men så når de er sikre på at de har fått oss..så flater det ut.. Før la vi oss sammen, lå og kosepratet og koste i lag Nå går jeg og legger meg først og han sitter oppe å spiller.. Før kunne vi kline i timesvis og holde hverandre i hendene mens vi så på tv Nå sitter vi i hver vår sofa lengst mulig unna hverandre.. Før leide vi film og så på ilag Nå ser jeg alene mens han spiller på pcen Før gikk vi på kino og koste oss Nå bare hjemme og kjeder oss,dvs han spiller.. Før fikk jeg masse komplimenter og lovord Nå bare i ny og ned..får mer fra andre menn nå..sukk.. Før masse sex flere ganger om dagen Nå bare noen få iløpet av ei uke..bu hu.. Hvorfor endrer menn seg sånn i ett forhold? Nå har jeg jo det bra i forholdet sånn ellers, men er bare de små koselige tingene jeg savner og som jeg synes var så bra..Menn må forstå at vi trenger oppmerksomhet hele tiden og ikke bare i begynnelsen..Nå får jeg masse pepper om at det må jo gå begge veier og det er jeg enig i! Er mange forhold som har endt på grunn av at menn plutselig endrer seg og du forstår at du ikke blir satt høyt nok forholdet
♥Mirella♥ Skrevet 21. mai 2007 #2 Skrevet 21. mai 2007 Kan jeg bare få spørre hvor lenge dere har vært sammen? For meg høres det ut som det er spillinga som er hovedproblemet. Jeg hadde tatt opp med ham at spillinga går ut over forholdet, så får han velge selv om han vil fortsette med det, men da vet han ihvertfall hva det gjør med forholdet og deg. Er ikke sikkert han tenker over det før du sier noe.
trønderrock Skrevet 21. mai 2007 #3 Skrevet 21. mai 2007 Jeg også lurer på hvor lenge dere har vært sammen? Jeg kan bare snakke for min egen del, men vi har det fortsatt slik du beskriver at dere hadde det til å begynne med, etter 3 1/2 år... Får komplimanger mange ganger om dagen, og han klarer ikke å holde fingrene unna... (men nå spiller ikke han da )
Gjest Mysticgirl Skrevet 21. mai 2007 #4 Skrevet 21. mai 2007 Jeg også lurer på hvor lenge dere har vært sammen? Jeg kan bare snakke for min egen del, men vi har det fortsatt slik du beskriver at dere hadde det til å begynne med, etter 3 1/2 år... Får komplimanger mange ganger om dagen, og han klarer ikke å holde fingrene unna... (men nå spiller ikke han da ) Vært sammen i bare litt over ett år..
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2007 #5 Skrevet 21. mai 2007 Morro denne problemstillingen ja. Hvorfor er det så mange kvinner som endrer seg etter en liten stund i et forhold? Kjenner til flere som mener at når man har vært i et forhold en stund så trenger man ikke barbere seg her og der. Joggebuksen er et plagg som kan brukes til enhver anledning, unntatt når venninnene er tilstede. osv osv.. Pussig det der.. Hos oss prøver vi begge å si/gjøre gode ting til/mot hverandre hver dag. Snakke om ting som man føler absolutt ikke fungerer, høre hverandre ut og finne en løsning på problemet sammen. Dette uten å klage over partneren andre plasser. Har fungert i over 3 år. Satser på det vil fungere i mange år fremover. Fungerer det ikke kommer vi til å snakke om det.
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2007 #6 Skrevet 21. mai 2007 Har du prøvd å snakke med ham om det? Ta initiativ til litt forandring? Vi har vært sammen i tre år, og sitter fremdeles nær hverandre i sofaen, kysser hverandre "hele tiden", sovner i en omfavnelse og går turer hånd i hånd. Jeg tror også det er viktig at dere har en felles hobby sammen. Vi driver med hobbyen vår organisert en gang i uka, og pusler ofte litt med den i helgene eller om kveldene i tillegg.
Gjest Mysticgirl Skrevet 21. mai 2007 #7 Skrevet 21. mai 2007 Morro denne problemstillingen ja. Hvorfor er det så mange kvinner som endrer seg etter en liten stund i et forhold? Kjenner til flere som mener at når man har vært i et forhold en stund så trenger man ikke barbere seg her og der. Joggebuksen er et plagg som kan brukes til enhver anledning, unntatt når venninnene er tilstede. osv osv.. Pussig det der.. Hos oss prøver vi begge å si/gjøre gode ting til/mot hverandre hver dag. Snakke om ting som man føler absolutt ikke fungerer, høre hverandre ut og finne en løsning på problemet sammen. Dette uten å klage over partneren andre plasser. Har fungert i over 3 år. Satser på det vil fungere i mange år fremover. Fungerer det ikke kommer vi til å snakke om det. Jepp dette går jo begge veier . Har også lagt merkje til at flere ikke pynter seg for partneren lengre. Heldigvis så både shaver jeg meg daglig og holder meg pen i tøyet hehe. Men av og til må det jo være lov å slappe av i joggebukse, bare det ikke blir en lei uvane!
Gjest Mysticgirl Skrevet 21. mai 2007 #8 Skrevet 21. mai 2007 Har du prøvd å snakke med ham om det? Ta initiativ til litt forandring? Vi har vært sammen i tre år, og sitter fremdeles nær hverandre i sofaen, kysser hverandre "hele tiden", sovner i en omfavnelse og går turer hånd i hånd. Jeg tror også det er viktig at dere har en felles hobby sammen. Vi driver med hobbyen vår organisert en gang i uka, og pusler ofte litt med den i helgene eller om kveldene i tillegg. Er jo jeg som nesten maser om sex da hehe. Nei er jo ikke det at vi har det dårlig. Er bare jeg som har lagt merke til at ting gradvis har endret seg.Og slik var det jo ikke før...sukk.. Ingen andre som har opplevd det samme i et forhold?
Gjest _S_ Skrevet 21. mai 2007 #9 Skrevet 21. mai 2007 Er jo jeg som nesten maser om sex da hehe. Nei er jo ikke det at vi har det dårlig. Er bare jeg som har lagt merke til at ting gradvis har endret seg.Og slik var det jo ikke før...sukk.. Ingen andre som har opplevd det samme i et forhold? Det er ikke så uvanlig, når den første gnisten daler litt. Men det trenger jo ikke bety at det alltid er slik, det går litt opp og ned. Vil du ha det slik det var?
Gjest Mysticgirl Skrevet 21. mai 2007 #10 Skrevet 21. mai 2007 Det er ikke så uvanlig, når den første gnisten daler litt. Men det trenger jo ikke bety at det alltid er slik, det går litt opp og ned. Vil du ha det slik det var? Ja hvem vil ikke det da..Masse sex og komplimenter..sukk..Nei det er sant at det kan gå litt opp og ned i forhold. Slik er det vel..Jeg er vel også en meget sexuell kvinne som trenger mye sex og oppmerksomhet i senga.Har problemer med det i dette forholdet. Kanskje for at han er endel år eldre enn meg og ikke så sexuell på topp lengre.. Huff nå har jeg nesten sagt for mye..
Gjest Tweek Skrevet 21. mai 2007 #11 Skrevet 21. mai 2007 Det burde ikke være sånn hvis dere bare har vært sammen i et år. Men du burde ta en alvorlig snakk med han spesielt om spillingen, det virker som han har blitt avhengig av å spille.
trønderrock Skrevet 21. mai 2007 #12 Skrevet 21. mai 2007 Ja hvem vil ikke det da..Masse sex og komplimenter..sukk..Nei det er sant at det kan gå litt opp og ned i forhold. Slik er det vel..Jeg er vel også en meget sexuell kvinne som trenger mye sex og oppmerksomhet i senga.Har problemer med det i dette forholdet. Kanskje for at han er endel år eldre enn meg og ikke så sexuell på topp lengre.. Huff nå har jeg nesten sagt for mye.. Kommer vel an på hvor stor aldersforskjellen er kanskje... Eller hvor gammel han er... Oss er det sju år mellom, og så lenge jeg puster klarer jeg å få min samboer "villig"
Gjest Mysticgirl Skrevet 21. mai 2007 #13 Skrevet 21. mai 2007 Kommer vel an på hvor stor aldersforskjellen er kanskje... Eller hvor gammel han er... Oss er det sju år mellom, og så lenge jeg puster klarer jeg å få min samboer "villig" Ja om jeg prøver meg så får jeg han jo kåt. Han avviser meg jo ikke, er ikke noe slikt nei. Men hadde jo vært så digg om han hadde bare måttet ha meg ofte. Er vel for at jeg føler at jeg må ha så mye, så problemet ligger vel egentlig hos meg.
♥Mirella♥ Skrevet 21. mai 2007 #14 Skrevet 21. mai 2007 Ja om jeg prøver meg så får jeg han jo kåt. Han avviser meg jo ikke, er ikke noe slikt nei. Men hadde jo vært så digg om han hadde bare måttet ha meg ofte. Er vel for at jeg føler at jeg må ha så mye, så problemet ligger vel egentlig hos meg. Problemet ligger i spillinga hans, helt sikkert!
Gjest _S_ Skrevet 21. mai 2007 #15 Skrevet 21. mai 2007 Ja hvem vil ikke det da..Masse sex og komplimenter..sukk..Nei det er sant at det kan gå litt opp og ned i forhold. Slik er det vel..Jeg er vel også en meget sexuell kvinne som trenger mye sex og oppmerksomhet i senga.Har problemer med det i dette forholdet. Kanskje for at han er endel år eldre enn meg og ikke så sexuell på topp lengre.. Huff nå har jeg nesten sagt for mye.. Du får ta tak i det, det virker i alle fall som om du har greit med selvtillit og sjarm Virker på meg som om han trenger en periode borte fra PC'n. Hva med å finne på noe helt nytt?
Gjest Bøllefrøet Skrevet 21. mai 2007 #16 Skrevet 21. mai 2007 Jeg skjønner godt at spillinga kan bli et problem, min samboer spiller mye, men ikke så mye som det kan virke som om din gjør. Jeg vet godt hvor irriterende det kan være! (Men det er heldigvis mulig å dra min bort fra det, da).
Allimac Skrevet 22. mai 2007 #17 Skrevet 22. mai 2007 Ja om jeg prøver meg så får jeg han jo kåt. Han avviser meg jo ikke, er ikke noe slikt nei. Men hadde jo vært så digg om han hadde bare måttet ha meg ofte. Er vel for at jeg føler at jeg må ha så mye, så problemet ligger vel egentlig hos meg. Ja, du har det samme problemet som meg, du vil ha mye og ofte...hehe.du må bare begrense deg litt, eller finne på noe spesielt, nytt undertøy, kjøp noe på kondomeriet, gjør det spennende for ham Når det gjelder spillingen, jeg hadde det også slik før. Jeg og kjæresten studerer i hver vår kant av landet, og det har på grunn av hans studier, blitt jeg som har måtte reist i ukene hvis jeg har hatt mulighet. Da satt han ofte mye med dataen og spilte spill, og jeg følte meg rett og slett sjalu på spillingen hans..jeg tok opp problemet, og nå spiller han kun når vi ikke er sammen (når vi flytter sammen så må han selvfølgelig bare begrense seg)..det var ikke slik jeg ville at det skulle bli, han skulle jo få spille selv om jeg var der, men begrense det hele... Først råder jeg deg til å gjøre alle de punketene som du alene kan gjøre, f. eks sette eg i sofaen ved siden av ham, ta hånden hans, kysse osv...og så: Sett deg ned, og si rett ut at du er sjalu på spillingen. Forklar ham hvorfor (slik du har skrevet i ditt første innlegg).. og si at nå har du prøvd å gjøre ting dere gjorde før...og spør om han ikke savner det, eller likte at du gjorde det?
trønderrock Skrevet 22. mai 2007 #18 Skrevet 22. mai 2007 Kanskje for at han er endel år eldre enn meg og ikke så sexuell på topp lengre.. Huff nå har jeg nesten sagt for mye.. Hvis han er så gammel at han ikke er så interessert i sex lengre, høres det for meg litt rart ut at han spiller så mye.... Eller er det bare jeg som har stereotypier om at det stort sett er "gutter" og ikke "menn" som spiller mest?? Hadde blitt gal hvis min samboer hadde sittet å spilt hele tida....
Gjest que? Skrevet 22. mai 2007 #19 Skrevet 22. mai 2007 Mange er raske med: "Han er avhengig!" Det neste er vel: "Send han til psykolog/avvenning!"... At han noen her nærmest sier at noen er en dårlig kjæreste fordi han ikke kun tenker på hennes behov men også på sine egne, er etter min mening patetisk. At ikke flere forhold går i dass etter at folk lufter tankene sine her er litt rart... Etter det jeg har lest har Mysticgirl sagt at hun får oppmerksomhet, blir ikke avvist og de har det generelt bra. At hun ønsker mer oppmerksomhet/romantikk, og det er vel og bra det. Folk har forskjellige behov. Mysticgirl: Siden dere tydelig vis har forskjellige behov bør dere finne en plass dere kan møtes på midtveien. Jeg er av den typen som er nødt til å ha tid for meg selv. Jeg kan sitte i et rom med andre/samboer, men jeg liker å holde på med mitt. Jeg spiller ikke, så det går mer andre ting. Heldigvis er samboeren min lik meg på det. Å ha tid for seg selv er utrolig viktig for oss. At en person må ha oppmerksomhet hele tiden blir irriterende for meg. Vi elsker hverandre så det er også utrolig viktig for oss å jobbe med forholdet sammen. Ta tid til å være bare oss to. Dette gjør vi for at forholdet ikke skal bli sterilt. Vi har funnet vår balanse, og for min del har det også gjort at jeg faktisk er litt mer bevisst på å gi komplimenter osv etter nesten tre år.
Gjest Don Giovanni Skrevet 22. mai 2007 #20 Skrevet 22. mai 2007 Er mange forhold som har endt på grunn av at menn plutselig endrer seg og du forstår at du ikke blir satt høyt nok forholdet Sikkert akkurat like mange som de som har endt pga at dama i forholdet ikke forstår at relasjoner er dynamiske og endres, og at denne endringen stimuleres av 2 personer. (kvinner har en tendens til å ha tenkt ut en aktuell fremtid på egen hånd). I tillegg er det endel kvinner som bør forstå at hun har like mye ansvar for å sette mannen høyt i forholdet som mannen har med henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå