Gå til innhold

Kickstart på slankekur?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Berit_*
Skrevet

Trenger å gå ned noen kilo!

Har hørt om noen som slutter med smør eller godteri eller annet usunt og får en kickstart på slankekuren. Men hva om man aldri spiser noe særlig sånne tomme kalorier? Hva skal jeg gjøre da?

Mer fysisk aktivitet er selvsagt et must men noe annet kostholdsmessig f.eks.?

Videoannonse
Annonse
Gjest Frøken Titt
Skrevet

Ja, hva spiser du ellers da?

Spiser du mye grovt? Fiber osv? Det kunne jo gitt en kick-start.

Masse vann kan og gi en slags kick-start, men jeg aner ikke hva du spiser.

Skrevet

Jeg spiser ganske greit med fiber.

Spiser korn med cultura til frokost evt. Wasa sport med cottage cheese eller ost.

Lunch, to ganske grove skiver med brød evt. salat med mye grønt, litt pasta + kylling.

Vanlig middag egentlig, prøver å spise sunt, ikke fete sauser osv, men skeier ut av og til.

Mellommåltider: Enten 1 frukt eller et knekkebrød med smøreost

Drikker helt greit med vann, kunne drukket mye mer, så det kan jeg prøve.

Drikker ellers Farris, Cola Zero, te med suketter og litt melk + av og til et glass vin eller to.

Skrevet

Hvis du er litt fysisk aktiv ved siden av det kostholdet du beskriver over, vil jeg tro du spiser for lite. Du spiser sunt, men kanskje du kunne ha spist kveldsmat.

Trener du/er du fysisk aktiv?

Skrevet

Er nok litt for lite aktiv.

Sykler til jobb tre dager i uka (tilsammen 1 time sykling) og går litt turer, men vet det er for lite. Så klart jeg kunne gjort mer der for å gå ned i vekt.

Men hadde liksom håpet at jeg kunne gjøre noe annet som var mer lettvint....

Skrevet

Her er et eksempel på en dagsmeny på ca 2000 kcal: (om man skal ned i vekt burde man ligger noe under dette)

Frokost: 2 brødskiver eller 3 knekkebrød. Pålegg: f.eks makrell i tomat, hvit ost, leverpostei, egg, osv, gjerne med pynt. 2 dl juice og 2 dl cultura/biola. 1 frukt

Lunsj: 1 Godmorgen yoghurt eller 3 knekkebrød eller salat med kjøtt/fisk og bønner i, med rundstykke til. 1 frukt

Middag: 2-3 poteter, 150g torsk, litt saus og grønnsaker

Kveldsmat: som frokost

Skrevet
Er nok litt for lite aktiv.

Sykler til jobb tre dager i uka (tilsammen 1 time sykling) og går litt turer, men vet det er for lite. Så klart jeg kunne gjort mer der for å gå ned i vekt.

Men hadde liksom håpet at jeg kunne gjøre noe annet som var mer lettvint....

Du spiser sunt, så da er det nok dessverre ikke det. Spis litt kveldsmat, gjerne mer frukt/grønnsaker, og prøv å gjøre gåturene lenger. Nå går det mot varmere tider, ta på gode sko og gå tur med en venninne, eller last ned sanger med fart i som du hører på mens du går. Da flyr tiden :)

Skrevet

Dette kunne vært meg.

Jeg skulle også gått ned noen kilo og skulle ønske det fantes noe lettvint! :ler:

Gjest Hilde K S
Skrevet

Jeg lurer på hva du veier, høyden din og hvor mye du ønsker å gå ned.

Skrevet
Jeg lurer på hva du veier, høyden din og hvor mye du ønsker å gå ned.

Man skal aldri spørre om en kvinnes vekt......

Men har sjekket BMI og den er innenfor normalvektig.

Problemet er området rundt magen, "håndtak på ryggen" og litt for store lår.

Så det tilsier vel kanskje at det eneste som hjelper er trening?

Gjest Hilde K S
Skrevet

Dersom du er normalvektig, så sier det noe om hvorfor du ikke går ned ved å spise normalt. Jeg ville ha trent, men nå er jeg en tilhenger av trening, da.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er hva tykke kvinner pleier å si. Regelen er at menn ikke kan spørre om en kvinnes alder eller vekt.

Kvinner kan spørre om hva de vil.

Gjest prestekrage
Skrevet

Spis oftere!!!

Jeg har vendt meg til å spise (sunn normal kost) i snitt 6 ganger om dagen. Og prøver å ikke spise etter kl 20.00.

Og så sant det ikke er snakk om junkfood til enhver tid har det faktisk vist seg at det er nesten irrelevant hva jeg spiser så lenge jeg faktisk spiser. Men prøver å legge de mest kalloriholdige måltidene tidligst på dagen.

Skrevet

Dersom din vekt er innen normalen men du ikke er helt fornøye med kroppssammensetningen, så er det helt klart kun trening som må til. Jeg vil anbefale styrketrening for å stramme opp kroppen litt. Vekten er ikke sikker endrer seg så mye, den kan til og med gå opp, men muskler veier mer enn fett, så det er ikke så farlig.

Det er ingen lettvint måte å se bra ut på, jo fortere folk innser det, jo lettere blir det for de her i livet. Høres noe for godt ut til å være sant er det ofte det.......

Både kroppen din OG helsen har bare godt av litt styrketrening.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...